Deze Week

#40 - Week 45: Campagne van Week van het Leven slaat met 'het baasje in je eigen buik' plank volledig mis
EO

  1. Podcastschevron right
  2. Deze Weekchevron right
  3. #40 - Week 45: Campagne van Week van het Leven slaat met 'het baasje in je eigen buik' plank volledig mis

vr 12 november 2021

Sjirk en Cocky verafschuwen het reclamespotje van de Week van het leven. Het idee van de campagne is om aandacht te vragen voor de positie van ongeboren kinderen én voor betere hulp aan vrouwen die onbedoeld zwanger zijn. Cocky: "Ze slaan de plank volledig mis met dat Biblebelt-accent. Ik krijg er de kriebels van. Het toontje staat voor mij voor alles waar niks tegenin gebracht mag worden."

Sjirk staat al vijfendertig jaar achter de doelstellingen van de Week van het Leven, maar vindt de slogan 'Baasje in eigen buik' bij de spinnen af. "Hoe haal je het in je hoofd om zo'n ongevoelige slogan te bedenken. Dit zorgt alleen maar voor meer polarisatie. Ook binnen christelijke kringen."

Week van de luisteraar
Joram neemt deze keer de week door van luisteraars van de podcast Deze Week. Jullie maken je zorgen om de coronatoegangsbewijzen, de migranten bij de Wit-Russische - Poolse grens en een TikTok-handgebaar dat je beschermt tegen ontvoeringen. Cocky, Sjirk en Joram gaan dieper op deze onderwerpen in.

Houd de Instagrampagina van de EO in de gaten en vertel volgende week welk nieuws jou heeft geraakt.

Onpersoonlijke groei
Cocky heeft zich een breuk gelachen om de Instagrampagina Onpersoonlijke groei. Daarop staan voorbeelden van lifestylecoaches die de meest vreemde sessies aanbieden.

Het trio vraagt zich af hoe het komt dat zoveel mensen op zoek zijn naar een coach. Volgens Joram is dit hét bewijs van de secularisatie: mensen hebben geen gesprek meer met een ouderling of dominee die wijze raad geeft.