De zin op zondag


Speciale playlist

Welke zin uit een lied is je altijd bijgebleven? Welke tekst zing je keer op keer?

De zin op zondag

Is er een zin die een speciale betekenis voor je heeft?

Mail die regel naar sandwich@avrotros.nl. Elke week draaien we in het eerste uur een lied met een mooie zin.


Laat een reactie achter




Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



9 reacties





Geschreven door:  

E.J.M. Hockers

9 oktober 2019 - 17:43 uur

Beste Jacques.
Voor mij is al zeker 20 jaar het nummer STARDUST mijn grote favoriet.Vertol kt door vele vocalisten en diverse bands.
Een regel er uit noemen is te weinig. Als ook de vertolking door NAT KING COLE.
Wens je prettige uitzending a.s. Zondag.
Groet. Egid Hockers


Geschreven door:  

P.J.C. Hoedemakers

6 oktober 2019 - 16:02 uur

Beste Jacques, een zin die me altijd blijft is:
"From the moment I could talk I was ordered to listen.' Uit "Cat Stevens Father And Son"
Geeft een idee van hoe we kinderen opvoeden.
Prettige week gewenst, Jacques.
Peter Hoedemakers


Geschreven door:  

Ans Haije

27 januari 2019 - 16:25 uur

Beste Jacques,
Het zinnetje dat mij altijd bijblijft komt voor in het lied Winter in America, absoluut gezongen door Doug Ashdown!
I wish that I had known enough of love to leave love enough alone.
Dat is maar al te waar. Verder is het een prachtig melancholiek nummer.

Groet van Ans Haije, Diemen.


Geschreven door:  

Anna van Gils

7 januari 2019 - 15:55 uur

Rowwen Heze Heilige Anthonius

Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.

Mooie overdenker bij het ouder worden.

En bedankt voor alle mooie muziek die jullie draaien, elk week weer een mooi boeket met zoveel prachtige liedjes.

Anna van Gils


Geschreven door:  

Hans

5 januari 2019 - 11:32 uur

Het leven loopt zoals het lopen moet, en zoals het loopt is het goed


Geschreven door:  

geerte

11 november 2018 - 10:45 uur

hoe heet het nummer van herman van veen
wat net gedraaid werd
groetjes geerte


Geschreven door:  

Auke Rosendal

15 oktober 2018 - 23:39 uur

Aan de dames/heren v.d. Sandwich,
Ik heb een speciale herinnering aan een liedje als b-zijde v.d. single Fly too high van Janis Ian.
In dit liedje, met de titel "Night Rains", zit een aparte tekstregel die ik altijd apart mooi heb gevonden en luidt:
"And death becomes a debutante stranded in her gown" (branded like a leper and the night rains down als vervolgregel)

Dit liedje is eigenlijk helemaal niet sterk, maar heeft daardoor als voordeel dat het muzikaal geweldig mooi passend in elkaar zit.
Misschien is het liedje beetje te lang, maar het past bij het persoon Janis Ian.
Ook ben ik, vanuit de plaats Huizen, vroeger heel lang verliefd geweest op Janis Ian,
maar ja....... 't zit 'm in de afstand hemelsbreed tussen mij en haar, waardoor 1 en ander toch niet mogelijk was.
Leuk als u dit lied in de uitzending zou willen draaien.

Vriendelijke groet,
Auke Rosendal


Geschreven door:  

Klaas Keizer

29 juni 2018 - 12:37 uur

Hallo Jacques en andere medewerkers,
Ik heb altijd diepe bewondering gehad voor Jim Croce. Helaas veel te vroeg overleden. Wat heeft hij in
een relatief korte carrière, práchtplaten gemaakt. Gevoelig en tekstueel zeer sterk. Mij zit regelmatig de
regel in het hoofd; 'I can't hang upon no Loverscross for You', uit de song Loverscross van Jim.
Vriendelijke groeten, Klaas Keizer


Geschreven door:  

Klaas Keizer

29 juni 2018 - 11:35 uur

I can't hang up on no Loverscross for You. Jim Croce - Loverscross.Vee l te jong overleden en wat heeft Jim prachtige, gevoelige muziek gemaakt. O.a. Deze regel komt regelmatig bij mij op. Vriendelijke groeten.