Gedraaid in de Sandwich


Iets gemist?

Bekijk de speellijst van 23 juni.

Uur 1

1.         Till there was you – Peggy Lee

2.         De meisjes uit vervlogen dagen – Joost Prinsen

3.         Don’t dim your light for anyone – Thea Gilmore

4.         De cara a la pared – Lhasa

5.         Hold me tight – Johnny Nash

6.         Dandelion down – Aloe Blacc

7.         Blieve loepe – Rowwen Heze

8.         The parting glass – The High Kings

9.         Night comes on – Leonard Cohen

10.       First we take Manhattan – Jennifer Warnes

11.       Ik hoop dat je kat sterft – Thomas Acda

12.       Kaxexe – Bonga

13.       It’ll never happen again – Tim Hardin

14.       Revenge – Steel Blossoms

15.       Theme from Harry’s game – Clannad


Uur 2

1.         Me and Bobby McGee – Kris Kristofferson

2.         Tom Dooley – Kingston Trio

3.         Mooier – Hans de Booij

4.         La la la – Izaline Calister

5.         Springtime in Amsterdam – Wally Tax

6.         This party man – Peter Gabriel and The Worldbeaters

7.         Kvaagetaan – Fixkes

8.         Berlin – Renan Luce

9.         They can’t take that away from me – Tuck and Patti

10.       Things are lokking up – Fred Astaire

11.       Parchenallergie – Annett Louisan

12.       Lazy time – Hazmat Modine

13.       Oh wat een dag – Conny Vandenbos

14.       Moonbounce - Koop


Laat een reactie achter




Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



55 reacties





Geschreven door:  

paul bakker

19 juni 2019 - 21:20 uur

Hans , dat was : Sevaman – Yulduz Usmonova


Geschreven door:  

Hans Jansen

16 juni 2019 - 13:22 uur

Beste Jaques,
Trek je niets aan van de kritiek. Jij mag best een extra hapje lucht de ether in sturen. Je programma is schitterend en luister sinds kort weer elke zondagochtend.
Prima plaatkeuze. Hoorde zojuist in het eerste uur net voor Leonard Cohen een schitterend nummer van een ( turkse ?) dame. Helaas heb ik haar naam niet kunnen verstaan. Wie zong dit nummer ?
Succes met je programma.


Geschreven door:  

Greet van Heusden

11 juni 2019 - 02:16 uur

Geachte Jacques,
Iedere zondagmorgen is het weer genieten van de prachtige muziek die jij hebt uitgekozen !
Ik weet niet of ik een verzoek zou mogen doen, maar ik zou het fantastisch vinden als je eens een liedje van John Wright zou draaien ! Deze geweldige zanger ,die ik meerdere
malen heb zien optreden, is helaas veels te vroeg overleden, nog maar 60 jaar. In 2005 heeft hij opgetreden in het Vredenburg theater te Utrecht.
Ik heb veel van zijn CD,s en ook zijn DVD's John Wright, Life and Live. De meeste van zijn liedjes zijn juweeltjes , bv. Ẅhen my morning comes around, of Chisel Hill, of
Come by, of Middle time, tja, welke is niet mooi van hem ???
Ik hoop dat u eens iets van hem ten gehore wilt brengen !
Met vriendelijke groet


Geschreven door:  

Jan Meindert Lenting

10 juni 2019 - 01:56 uur

geweldige muziek en goed gespreid in soort en tijd. Jammer dat je af en toe bij afkondiging je zo flink hoort adem halen. Een hele hap lucht wordt gaat met de laatste noten de ether in.
iets later de microfoon open schuiven zal zeker helpen! snapt natuurlijk wel waarom dit verzoek. Neem de muziek op om er nog vele jaren van te kunnen genieten. playlist in het systeem opgeslagen. geweldig.


Geschreven door:  

Leonie Maria Trentel

19 mei 2019 - 17:40 uur

Op 19 mei gedraaid : Dream a little dream of me - gezongen door Doris Day. Wat was het begeleidend orkest?? Nelson Riddle ??


Geschreven door:  

Frank Kremer

12 mei 2019 - 18:02 uur

Op de playlist staat bij nummer 10 1e uur Componist Cohen .De zanger die dit liedje zong was Willie Nelson


Geschreven door:  

P Eekhout

7 mei 2019 - 19:34 uur

Op bevrijdings dag kan ja ook van Neil Diamond - Canta libre draaien.
Niets dan lof over de uitzendingen!!! !! ga zo door
Gr,
piet


Geschreven door:  

Sylvia Pont-Niessing

29 april 2019 - 15:49 uur

Het is iedere zondag weer genieten van de Sandwich!


Geschreven door:  

Narda Hollinger

21 april 2019 - 11:47 uur

Goede morgen Jacques,

Gerard van Maasakkers heeft - speciaal voor dit mooie weer - een schattig liedje gemaakt 'doar is de zon'.
Kan dat er nog tussen vandaag en anders volgende week?
Dank en groeten,
Narda Hollinger


Geschreven door:  

Hans Eliasberg

17 april 2019 - 11:06 uur

Hoe heet het slotnummer van het tweede deel na Turks Fruit. Leek op "de Oude Jakob" Vriendelijke groet.


Geschreven door:  

Hans Eliasberg

14 april 2019 - 21:08 uur

Zou graag weten wat het allerlaatste nummer was dat jullie draaiden. Leek op " de Oude Jakob zat voor het raam" Prachtig. Bij voorbaat dank


Geschreven door:  

Hans Eliasberg

14 april 2019 - 21:05 uur

Weer genoten van jullie programma. Wat was het laatste nummer dat jullie draaiden, leek op " De Oude Jakob zat voor het raam" . Prachtige uitvoering !
Bij voorbaat dank,
Hans Eliasberg


Geschreven door:  

Johan Fransen

1 april 2019 - 18:19 uur

Van Piekeren, De Wereld Op Zijn Kop!
Wat leuk zeg. Dank!


Geschreven door:  

Jan Pluimgraaff

17 maart 2019 - 17:00 uur

Donderdag 21 maart bestaan de The Amazing Stroopwafels precies 40 jaar
Ondanks een Mailtjes is er in het progamma geen aandacht aan besteed en zelfs geen nummer van hun gedraaid
Jammer (maar de tegenwoordige zenders worden zo goed als voor geprogameerd) gelukkig komen er op regelmatige tijden nog een paar van de 255 verschillende nummers van de groep voorbij op Radio 5 zoals hun klassiekers Oude Maasweg,Ome Kobus of Ik ga naar Frankrijk en soms een nummer daar moeten het dan maar mee doen.
(Of dit bericht lang blijft staan weet ik niet maar dit moest mij even van 't hart)


Geschreven door:  

Caroline van Kuilenb

17 maart 2019 - 13:03 uur

Hallo! Wat een fijne uitzending was dit weer! Van wie is "The Flyer"?
Prettige zondag nog!
Caroline van Kuilenburg


Geschreven door:  

Frank Kremer

10 maart 2019 - 16:29 uur

Het 2e uur om 11.02 begon met John Lennon.De playlist geeft aan Elton John.


Geschreven door:  

Ted van Gaalen

3 maart 2019 - 15:44 uur

Zojuist (zo 3 maart 2019, ± 14:30) is er een liedje van Bruce Springsteen voorbij gekomen waarvan ik wil weten hoe het heet. Bij dit programma staat niet wanneer het is uitgezonden. De speellijst op de speellijst-pagi na geeft leen lijst van 12-14. Wat is er toch zo moeilijk aan om gewoon een actuele lijst te maken van gedraaide nummers? Op NPO 4 krijgen ze dit ook niet voor elkaar. WDR 3 lukt dit wel altijd.

Met vr. groet,


Geschreven door:  

Han Reijmers

28 februari 2019 - 22:20 uur

Ik kijk altijd in de speellijsten, maar waar is de speellijst van 24 februari?


Geschreven door:  

Els Krens.

22 februari 2019 - 19:18 uur

Ik heb genoten van Michael Buble op zondag 17 feb. Je draaide: la vie en rose. Hij zong het samen met ene Cecile. Op welke cd staat dit nummer??Ik kan het nergens vinden. En ik vond het super . Draai maar meer van dit soort muziek. Is genieten!.


Geschreven door:  

Frank Kremer

10 februari 2019 - 16:31 uur

Loflied op het gas werd gezongen door Jules de Corte Op de playlist zie ik een andere naam staan. Jean Descartes,klopt dit? Graag uw antwoord.


Geschreven door:  

Elsbeth vos

5 februari 2019 - 14:18 uur

Is het ook mogelijk de speellijst van 27 januari 2019 nog ergens te vinden ? Geweldig programma de Sandwich. !!!


Geschreven door:  

h.goudriaan

27 januari 2019 - 22:05 uur

goededag had wel iets van Michel Legrand verwacht ivm overlijden. jammer. verder ga zo door luister met veel plezier en soms ontroering. bedankt


Geschreven door:  

Bert ter Horst

24 januari 2019 - 22:16 uur

Dank voor het draaien (op mijn verzoek) van Meine Lebensstrahlen (Grönemeyer). Heel mooi!


Geschreven door:  

Bert ter Horst

14 januari 2019 - 17:14 uur

Graag nog een keer: “das schlechte Gewissen” van Annette Louisan.
Heerlijk overspel....

es ist passiert
es ist wieder passiert
aber was wär passiert
hätten wir's nur gedacht
das wär doch auch so als hätten wir's gemacht
das wär genauso als hätten wir's gemacht


Geschreven door:  

Marlene van den Berg

13 januari 2019 - 10:51 uur

Oh wat een heerlijk begin van de zondag. Lenard Cohen en daarna Lorquina van Ana Belén met de allermooist uitvoering van Pequeño vals Vienés.
Dank.


Geschreven door:  

Marjolein

12 januari 2019 - 19:31 uur

Dimitris Koutis graag!
Angelique heeft misschien de cd nog, anders geeft niet.
Dank!
Lieve groet
Fans
Jos en Marjolein


Geschreven door:  

Frans van Leest

8 januari 2019 - 20:52 uur

Beste Jacques,
Wat ik je vragen wil: Luiter eens naar Tim Grimm. Een Amerikaanse folkzanger. Zijn CD “the turning point” bevat het wonderschone nummer “Anne”
Een ode aan Anne Frank. De titelsong gaat over een moord in 1780 in Spijkerboor (Drenthe) Ik vind het geweldig en ik denk jij ook.
Spijkerboor, café het Keerpunt en Jim Grimm zijn echt interessant. Kijk er eens naar wil ik je adviseren.
Hartelijke groet !
Frans van Leest


Geschreven door:  

Ank wagenvoort

6 januari 2019 - 10:51 uur

Hallo sandwich!
Al vanaf het prille begin luister ik!en ik heb nog een handgeschreven kaart van jac.kloters als reactie op een aanvraag ooit voor Ede staal!die wilde hij eerst niet draaien,vanwege het z.g.onverstaanb are grunnens
Dat is ruimschoots goedgemaakt!
Graag wil ik het lied " hello friend" van Chris Rea een keertje beluisteren!
Daarin komt de volgende mooie zin voor"
Soms Times ik turn and i swear i hear you call
Seems its gone in the wind,washed away in the rain
Ans the years go by and by ....


Geschreven door:  

Ron henselmans

30 december 2018 - 12:39 uur

Hoi Jacques. Ik luister al vele jaren met veel plezier naar de Sandwich. Geweldig programma met veel veelzijdigheid.
Zou je ook een keer Amoureuse van Veronique Sanson kunnen draaien. Of, de versie van Kiki Dee?
Een andere tip: Ryan Adams uit Canada ( nee niet van Bryan Adams...)

Groet en een goed uiteine
ron henselmans


Geschreven door:  

Ron henselmans

30 december 2018 - 12:28 uur

Graag de playlist van vandaag 30 dec. Dank je
Ron henselmans
Uden


Geschreven door:  

Ans van berkel

26 december 2018 - 04:51 uur

Ik mis Ricky Koole met december. Kan nog...


Geschreven door:  

Paul

23 december 2018 - 10:23 uur

Top programma op de zondagochtend !


Geschreven door:  

Kees de Roover

18 november 2018 - 21:26 uur

Kan de speellijst zoals hier boven voortaan altijd zo afgedrukt worden zonder spatie regel. ( ook in archief)
Handiger voor mijn excel export, hoef ik niet zoveel te bewerken.
Bedankt alvast en ook bedankt Angelique voor de altijd verrassende samenstelling.
gr. kees


Geschreven door:  

PAM Graafmans

4 november 2018 - 18:49 uur

elke zondag vaste prik....jacques klöters. En ook nog de podcast downloaden zodat ik het nog vele keren kan afspelen wanneer ik aan boord van mijn zeilboot zit. SUPER!!


Geschreven door:  

Helmus

1 november 2018 - 14:28 uur

Prachtig subtiel statement over Trump in Gilbert O'Sullivan's The Mind Boggles: "A nation that thrives on its independence will have a leader to represent them, taking the values we all expect to be hammered home. Not one who thinks he is God almighty, being abusive and only slightly doing for us what we must while on his throne".


Geschreven door:  

Annemie den Hartog

29 oktober 2018 - 17:22 uur

Het was heel mooi om te horen ,alleen jammer dat mijn aanvraag :Perfidia zo kort was i.v.m. reclame en nieuws maar voor de rest ,prachtig


Geschreven door:  

Bas Vermolen

28 oktober 2018 - 16:00 uur

prachtige lijst vandaag, ik kwam er te laat achter maar wellicht voor een volgende keer: "take it with me" van Tom Waits, wat neem je mee aan mooie momenten als je hier afscheid neemt


Geschreven door:  

paul goedhart

28 oktober 2018 - 12:26 uur

Hallo redactie,
Ik luister altijd een week later terug. Ik werd van de week weer eens attent gemaakt op "stel dat het zou kunnen" van jan rot. Best een idee om eens te draaien ?
Groetjes Paul


Geschreven door:  

carla kriek

23 oktober 2018 - 15:30 uur

dag Jaques, omdat ik niet had gedacht thuis te zijn a.s. zondag - wat ik echt heel erg jammer vond - heb ik nog geen lied ingestuurd voor de lijst van 'begrafenislied eren' . Echter :onverwacht ben ik wel thuis!! En dit is mijn absolute afscheidslied, wil ik echt als laatste lied van de ceremonie laten horen: "Save the last dance for Me" , maar niet van The Drifters, nee, van Leonard Cohen. Toen ik het voor het eerst van hem hoorde - tranen en kippenvel - kwam er bij mij een diepere betekenis tevoorschijn en besloot ik dit lied als mijn ultiem afscheidslied te laten klinken. Ik heb het nog nooit op de radio gehoord, maar hier thuis klinkt-ie regelmatig door de ruimte. Prachtig! Zowel bij de versie van de Drifters als van Leonard Cohen kan ik niet stil blijven zitten - in de kist zal dat dan voor het eerst zo zijn en dat is helemaal goed!
Ik geniet bijna elke zondag van je programma, heb er veel nieuwe ontdekkingen door gedaan en wens je een heel fijne zondag toe.Hartelijke groet van Carla Kriek uit Deventer.


Geschreven door:  

Helmus

22 oktober 2018 - 01:19 uur

At The End Of The Day: mooi, van Gilbert!


Geschreven door:  

Ria de Munk

21 oktober 2018 - 13:36 uur

Geachte redactie,
Graag zou ik voor 28 okt het lied Ave Maria van Noa willen aanvragen.
Dit lied is uit het hart gegrepen en komt zeker op mijn lijst als ik dood ben.
Hartelijk dank,
Ria de Munk Amstelveen


Geschreven door:  

Helen Diekstra

10 oktober 2018 - 00:24 uur

Goedenavond. Ik luister bijna altijd naar jullie programma omdat ik steeds weer nieuwe nummers ontdek die ik wil down loaden of desnoods de hele cd. Bovendien vind ik het lekkere muziek met een interessant gedicht van wie dan ook aan het begin. Nu kan ik de song"For Mama" feated by Ray Charles van Aznavour nergens vinden. Op welke cd staat het ? Dat was mijn vraag. Tot a.s. zondag weer.


Geschreven door:  

Els Quelle

26 september 2018 - 00:36 uur

Fijn, de speellijst stond er toch al... Waarom staan ze niet meer allemaal bij elkaar, ik heb het nu toevallig gevonden omdat ik zo terug ga luisteren. Groeten


Geschreven door:  

Gerda Loonen

23 september 2018 - 16:43 uur

Beste Jacques,
Heerlijk om weer eens een prachtig Grieks lied te horen (van Yannis Kotsiras)!!! Van mij mag dat wel vaker, van deze zanger of van een andere of van zangeres Haris Alexiou.
Fijn programma om op de zondagochtend naar te luisteren!


Geschreven door:  

Aly Zuidersma

17 september 2018 - 22:27 uur

Geweldige mooie muziek op de zondagochtend. Graag een keertje muziek van Beyond the Pale, een Canadese klezmerband met ook Nederlandse roots. O.a. martin v.d. Ven. Prachtig graag een keertje draaien svp


Geschreven door:  

elly kranenburg

16 september 2018 - 19:52 uur

Met veel plezier luister ik op zondag naar je programma. De muziekkeuze is zeer verrassend. Of gewoon lekker bekende nummers of iets heel nieuws.
Vorige week het allerlaatste nummer was een onbekend nummer en vandaag kon ik heerlijk via YouTube luisteren naar Nordest van Riccardo Tesi e Banditaliana.
Zo ontdek je steeds weer nieuwe muziek. Veel succes met je programma


Geschreven door:  

Rob van der Vaart

26 augustus 2018 - 21:28 uur

Fantastisch dat jullie een nummer draaiden van het nieuwe, geweldige album van Gilbert O’Sullivan! Het verdient AirPlay!


Geschreven door:  

Marja holster

13 augustus 2018 - 17:27 uur

Met veel belangstelling luisterde ik naar nameless drifters of THE night.
Wat mij opviel dat er voor een Amerikaan, die wel een beetje op Rob de Nijs leek dacht ik, opvallend veel gevoel in het lied was gelegd.
Is dat dan toch een Europees ding dacht ik toen ik hoorde dat het Rob de Nijs wàs.
Heerlijk dat er een sandwich is waar je dit soort nummers hoort!


Geschreven door:  

Hendricus van Daalen

12 augustus 2018 - 17:53 uur

Vooral doorgaan! Beste programma van de Nederlandse radio.


Geschreven door:  

Wim mol

12 augustus 2018 - 14:03 uur

Beste Jacques,
Ja, een prima programma. Luister altijd. Nu had ik op 5 augustus een vraag gesteld over een gedicht en dat staat ook vermeld. Maarrr.....waar vind ik het antwoord? Als het mogelijk is, hoor ik het nog van je. Bedankt vast, groet wim mol ( er stond W. Mo)


Geschreven door:  

W.Mo

5 augustus 2018 - 13:16 uur

Van wie was het gedicht prachtig voorgedragen gedicht in het tweede deel van de Sandwich
Heel fijn programma. Een van de programma ''s waar ik nog naar luister.Bedankt


Geschreven door:  

pol

29 juli 2018 - 12:41 uur

graag de titel van het nummer van ramses shaffy, gedraaid op 29-7-2018
van 9.00 u tot 10.00
vriendelijk dank,m.h.pol


Geschreven door:  

Mariska

16 juli 2018 - 23:51 uur

Fantastisch weer eens wat van Oi Va Voi te horen! Dank jullie wel Jacques en Angelique, ook voor de wederom prachtige uitzending !


Geschreven door:  

Henny meijer koning

9 juli 2018 - 00:28 uur

Ik ben benieuwd naar het gedicht van Neeltje Maria Min... Naar de tekst...