Gedraaid in de Sandwich

Iets gemist?

Bekijk de speellijst van 25 oktober.

Uur 1

1.         Dream a little dream of me – Ella Fitzgerald

2.         Vanaf vandaag – Elisah

3.         Brindisi – Ennio Morricone

4.         Schade dass Du gehen musst – Reinhard Mey

5.         The last great love song – Finbar Furey

6.         Will the circle be unbroken – Johnny Cash & Friends

7.         Ave Maria – Maria Bethania

8.         Wonderlijk – Simone Kleinsma

9.         Sand and water – Beth Nielsen Chapman

10.       Just a closer walk with thee – Patsy Cline

11.       Ballonnetje – Toon Hermans

12.       Burgundy Street blues – George Lewis

13.       Adje zbogom – Oliver Dragojevic


Uur 2

1.         I remember everything – John Prine

2.         Niet klaar – Claudia de Breij

3.         Abide with me – Audrey Assad

4.         Baba yetu – Christopher Tin & Soweto Gospel Choir

5.         Alsof er niets is gebeurd – Maarten van Roozendaal

6.         All my mistakes (have become masterpieces) – Teitur

7.         Graveyard angel – Louise Tucker

8.         Rapture – Antony & The Johnsons

9.         Memories – Maroon 5

10.       O gente de minha terra – Mariza

11.       Hold on to let go – Danny Vera

12.       Pijp uit – Kommil Foo

13.       Emmenez-moi – Charles Aznavour

14.       Emmenez-moi – La Banda Rillauds

Oudere speellijsten staan op https://www.nporadio5.nl/desandwich/nieuws/5421 


Laat een reactie achter




Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



52 reacties





Geschreven door:  

albert

gisteren - 22:43 uur

Mijn moeder overleed 3 jaar terug. Ze was jarenlang actief in Rotterdam bij "The Seamen's Mission" . Bij de uitvaart koos mijn vader het nummer Abide with me , een nummer dat vaak gedraaid wordt bij zeelieden die omkomen in stormen of zeestrijd. De uitvoering bij de uitvaart was van Harry Secombe. Audrey Assad deed ook een mooie versie, zoals gedraaid in de Sandwich deze morgen.


Geschreven door:  

Mar de Zeeuw-Hierck

2 dagen geleden - 19:27 uur

Dat is nou zo leuk van dit programma. Ik hoorde om 9 uur vanmorgen 'vanaf vandaag' en dacht; waar ken ik dat toch van???? Blijkt dat Rob de Nijs het ook gezongen heeft en nog verrassender... het is van Maarten Peters! Ik volg de man regelmatig door zijn mooie inzet voor de Alpe d'Huzes en krijg door jullie uitzending nieuwe info. Wat geweldig.
Ik heb Maarten onlangs voor mijn (65-jarig) prive-feestje gecontracteerd en het is zo'n bijzonder iemand!
Hij legt met zijn muziek en door zijn contact met het publiek een heel bijzonder lijntje naar ....zij die gemist worden.


Geschreven door:  

H.c. Elling

18 oktober 2020 - 11:34 uur

Weer een mooie sandwich


Geschreven door:  

Hans Boer

6 oktober 2020 - 18:28 uur

Beetje late opmerking misschien maar het is niet anders. Na het draaien van Buddy Holly afgelopen zondag zei je dat 'stereo' nog niet bestond. Maar ik had in 1957 2 musical- L.P. 's. Het waren 'The King and I', and 'South Pacific'. De platen uit 1947, waren waarschijnlijk door mijn marine broer in USA gekocht. Op één van de twee stond wel degelijk 'Stereophonic'. Ik heb nooit het geluid kunnen horen; onze pick-up was 'n tikkeltje ouderwets daarvoor.
de Sandwich - is prima programma. Ga zo door!


Geschreven door:  

Leo Scholte

4 oktober 2020 - 19:19 uur

Mag ik nog een bijdrage leveren aan de ULTIEME MUZIEK IN DE SANDWICH? Opdat iedere aanwezige zijn of haar eigen gedachten kan hebben bij de herdenking van de overledene en er toch ook een thema wordt meegegeven aan die gedachten, vind ik Thank You van het album Jazz Impressions gespeeld door Dave Brubeck, Joe Benjamin en Joe Morello een prachtig stukje muziek ter begeleiding van die gedachten.


Geschreven door:  

Els Oudekerk- van de

20 september 2020 - 14:33 uur

Goedemorgen,
Ik luister altijd graag naar uw uitzending. De uitzending van 6 september vond ik indrukwekkend met onder andere het lied van de Griekse zanger George Delaras. Heel mooi lied. De titel kon ik niet zo gauw opschrijven. Kunt u mij deze informatie mailen? Ik kon niet eerder reageren omdat we op vakantie waren enz.
Alvast hartelijk dank en veel succes met uw programma!
Het toevoegen bij facebook is niet gelukt.

Met vriendelijke groet
Els Oudekerk- van der Laan


Geschreven door:  

Willem Koebrugge

3 september 2020 - 13:40 uur

Dank Ronnie voor je aanbeveling. Erg aardig van je.
Ik geef het op.
Hartelijke groet,
Willem Koebrugge,
Aalten.
Ps.: ik ben te zien op de videoclip KLEUR van Snelle.


Geschreven door:  

Ronnie

30 augustus 2020 - 06:17 uur

Lieve Jacques,

Zou u alstublieft binnenkort een passend gaatje kunnen vinden voor de wens van de heer Koebrugge? Het klinkt zeer passend en ik denk ook dat u -- en ik zeg dit op spelende wijze -- ergens toch wel verantwoordelij k hiervoor draagt; heer Koebrugge lijkt erg gecharmeerd te zijn door het eerder draaien van een plaatje van desbetreffende band.

Met vriendelijke groeten,


Geschreven door:  

Willem Koebrugge

26 augustus 2020 - 21:38 uur

Beste Jacques,

Ik blijf het proberen; ooit, maar dat is heel lang geleden, besteedde je aandacht aan de Dutch Swing College Band met Johnny Meyer.
Je verwees toen naar Fonos, Het Nederlands Muziekarchief.
Ik zou het fantastisch vinden als je nog een keer een nummer zou willen draaien van deze - Johnny goes Dixie - CD.
Johnny is naar mijn mening de meest veelzijdige accordeonist ooit.
Hartelijke groet,
Willem Koebrugge,
Aalten.


Geschreven door:  

Willem Koebrugge

16 augustus 2020 - 23:14 uur

Beste Jacques,

Wil je Nederlands meest veelzijdige accordeonist, Johnny Meijer, nog eens in het zonnetje zetten door een nummer van hem te draaien met de Dutch Swing College Band?(Die overigens dit jaar 75 jaar bestaat!)

Waarvoor mijn dank,
Willem Koebrugge,
Aalten.


Geschreven door:  

W.L. Zeijlmans

11 augustus 2020 - 14:22 uur

Wederom genoten! Zoek echter de tekst die over "drie kabouters" gaat en door Jacques Kloters is voorgedragen. Is niet te vinden in de speellijst.
Waar kan ik die tekst vinden?


Geschreven door:  

BERNADETTE

9 augustus 2020 - 23:46 uur

Geweldig, Levien, nieuw voor mij. Hartelijk dank, ik luister al jaren m, wil het niet missen.


Geschreven door:  

Willem Koebrugge

9 augustus 2020 - 20:53 uur

Beste Jacques,
Volgens mij is het er nog niet van gekomen; een nummer te draaien van Jhonnie Meijer met de Dutch Swing College Band.
Hij was een absoluut fenomeen en misschien wel vergelijkbaar met
Jean Toots Thielemans. Ik zou het geweldig vinden als u hem nog een keer in het zonnetje wilt zetten.
Waarvoor mijn dank.
Met vriendelijke groet,
Willem Koebrugge,
Aalten.
ps.: ondergetekende is te zien in de videoclip KLEUR van Snelle.


Geschreven door:  

Hans de Waal

6 juli 2020 - 16:00 uur

De boot van Les Copains d'abord is in oude glorie hersteld door een bewonderaar als aandenken aan Brassens en zijn boot .Verhaal daarover vond ik op Youtube. Een leuk thema is ook zijn wens om aan het strand van Sete begraven te worden.
Misschien is het ook leuk om eens een minder bekend lied van Brassens te draaien. Hij heeft , toen hij het zelf niet meer zingen kon, een aantal chansons door Jean Bertola laten opnemen. Wat ik zelf een mooi chanson vind is " Retouche a un roman d'amour de quatre sous". Geeft op ironische wijze onze neiging aan de dingen soms mooier te maken dan ze zijn.
Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mooie , rake en intelligent ironiserende chansons met zijn humane visie op het leven. Verschillen tussen goed en kwaad relativerend (voorbeeld Stance a un cambrioleur) Daarbij is zijn muziek altijd zeer aanvullend op de teksten. Mensen, die mooie tekst en muziek kunnen maken en het zelf goed kunnen uitvoeren blijven zeldzaam.
Een voorbeeld van een ander, die dat zeer goed kan, is Anne Sylvestre. Van haar zou ook een hele serie van kunnen worden gedraaid in de Sandwich. Kijk op Youtube hoe ook van haar vele uitvoeringen door anderen zijn gedaan. Ben graag tot nadere suggesties in deze bereid.
Met vriendelijke groet,
Hans de Waal, liefhebber van het betere lied.


Geschreven door:  

Willem Koebrugge

5 juli 2020 - 16:37 uur

Ik zou zo graag de virtuoze Johnny Meyer met de Dutch Swing College Band nog een keer willen horen


Geschreven door:  

Willem Koebrugge

28 juni 2020 - 13:49 uur

Ik zou het bijzonder vinden als u nog een keer aandacht zou willen besteden aan het fenomeen Johnny Meyer en met name in samenwerking met de Dutch Swing College Band. Persoonlijk heb ik altijd gevonden dat hij qua virtuositeit de vergelijking met bijvoorbeeld Jean Toots Thielemans kon doorstaan.
Met vriendelijke groet ,
Willem Koebrugge,
Aalten.


Geschreven door:  

A Makkink-van der Wa

14 juni 2020 - 13:51 uur

Goedemorgen.
Goede bijna middag,
Ik luister graag op zondag naar de radio. Normaal ben ik niet zo'n actieve radioluisteraar , maar op zondag staat ie wel aan. Ik zou heel graag een nummer van Harrie Belafonte horen, en wel het nummer Skin to Skin. Ik heb dat nog nooit op de radio gehoord. Wel bij een optreden van Belafonte in de Doelen in Rotterdam. Dat is jaren geleden, maar het heeft toen een geweldige indruk op ons gemaakt. Mijn man wilde graag dat dat ook op zijn crematie gedraaid werd. Dat is meer dan elf jaar geleden ook gebeurd. Hartelijke groet en een fijne zondag verder,
A.makkink-v.d Wal


Geschreven door:  

Els Quelle

9 juni 2020 - 14:48 uur

Kunnen jullie svp het eerste uur van de Sandwich op 7 juni jl. ook nog op de site zetten? Alvast bedankt, ElsQ


Geschreven door:  

Coby Van Ree

7 juni 2020 - 13:24 uur

Weer een heel fijn programma luisteren graag.
Gaarne zou ik de naam en lied willen weten van de Spaanse zanger van heden ochtend
Onze hartelijke dank
Coby van Ree


Geschreven door:  

Ben de Smit

10 mei 2020 - 20:47 uur

He Jacques je draaide 10mei Thea Gilmore met t nr.
Beautiful. Nergens te vinden op CD, is dit nog niet uit?
Weet jij op welke CD dit nummer staat?
Met vriendelijke groet


Geschreven door:  

Lia van der Waal

10 mei 2020 - 18:50 uur

Bedankt alweer voor jullie heerlijke muziek waar ik zo gelukkig van word! Welke uitvoering van I ve been released van Neil Diamond draaiden jullie? Ik vind deze niet met de prachtige violen erbij.


Geschreven door:  

Ruurt Jan Hoobroeckx

3 mei 2020 - 18:04 uur

Welke happening is om 16.00 uur te beluisteren op internet?


Geschreven door:  

Dini van Kleef

19 april 2020 - 14:00 uur

De mensen, die iemand hebben moeten missen door het corona-virus, zijn denk ik de meest getroffenen. Als ik daaraan denk ik, komt het liedje "Leeg zonder jou" in mijn hoofd. Naar ik meen uit "In Holland staat een huis" over de familie Doorsnee. Misschien te schrijnend om nu te draaien, maar wel mooi genoeg om later eens te doen.


Geschreven door:  

Eline

29 maart 2020 - 14:13 uur

Dag Jacques je draaide kort voor 12 uur een nummer van ‘Ibramovic’, welk nummer was dat en wat is de volledige/ goede artiest naam?


Geschreven door:  

Jan

29 maart 2020 - 13:09 uur

Van wie was dat prachtige "corona-gedicht " dan vandaag, 29 maart?


Geschreven door:  

Jeanne Donkers

23 maart 2020 - 23:45 uur

In de speel lijst komt het volgende niet voor, maar wel gedraaid

Graag wil ik de titelsong van "het waargebeurde verhaal" van die boer Gerrit, de opa van zijn pas geboren kleinzoon.
Prachtig lied met de Opa Gerrit en oma Margreet?
Waarin op het laatst, deze woorden voorkwamen.
Wanneer een pasgeboren kalf mij zo aankijkt, is die morgen dood.
Bedank je vader hij heeft je zoon gered.
Wie was de schrijver en wie de zanger.
Ik verstond Tom Dicke en Jan Heuving.


Geschreven door:  

Henriette Krijl

21 maart 2020 - 02:49 uur

Vanille - Suivre le soleil


Geschreven door:  

PEER

17 maart 2020 - 16:10 uur

NOG STEEDS GEN MODUS GEVONDEN VOOR CORRECTE DATUM VAN AFSPEELLIJST??


Geschreven door:  

paul bakker

9 maart 2020 - 14:42 uur

meer Cornelis in de Sandwich


Geschreven door:  

Peer

9 maart 2020 - 13:18 uur

Kunt U aub letten op de data van de speellijst.
u loopt 'regelmatig' 1 week achter wat datum betreft.


Geschreven door:  

maurits fondse

2 maart 2020 - 13:12 uur

Dank Jacques voor het draaien van Op Weg naar Jou!
x Britta Maria en Maurits Fondse
volgend concerten:
6 maart De Mess Naarden
8 maart Stadsparadijs Haarlem


Geschreven door:  

Ingrid

26 februari 2020 - 17:57 uur

Jammer dat de speellijst van 23 februari er nog niet op staat. Dit gebeurt helaas vaker.


Geschreven door:  

Tineke Wiggers

23 februari 2020 - 10:41 uur

Fantastisch Neil Diamond elke week........bed ankt


Geschreven door:  

M-C Berkman-Koelemij

9 februari 2020 - 16:15 uur

Zou het mogelijk zijn eens wat Jazz nummers van Rita Hovink ten gehore te brengen? Ik heb zo genoten van de "Andere tijden" over haar. Het is zo zonde dat zei alleen bekend is van haar Nederlandse repertoire


Geschreven door:  

Ingrid van der Poel

2 februari 2020 - 16:43 uur

Hallo Angelique.
Ik mis de speellijst van 2 februari nog.
Jammer!

Groetjes


Geschreven door:  

Suzette

28 oktober 2019 - 17:13 uur

Dag sandwiches, de speellijst van 20 oktober is niet te vinden.
Als Angelique weer ff tijd heeft. Groetjes


Geschreven door:  

Martien Raaijmakers

28 oktober 2019 - 12:54 uur

Hallo Angelique,
Je moet de datum boven deze speellijst nog even aanpassen. Het is die van 27 oktober.


Geschreven door:  

Gerda van Beek

13 oktober 2019 - 15:24 uur

Wat ben ik blij met de app van radio 5. Dan kan ik je programma altijd beluisteren op een moment dat het mij uitkomt, want op zondagmorgen lukt het vaak niet. Sandwich is by far het beste radioprogramma dat ik ken: met steeds verrassende muziek. Dat maakt het juist zo prettig. Het stijgt ver boven de eenheidsworst van andere programma's uit. Ga vooral zo door!


Geschreven door:  

Gert

3 oktober 2019 - 18:32 uur

Hoorde zondag liedje van Ricky Koole maar zie het niet in de speellijst. Vergis ik me?


Geschreven door:  

JAN VAN DEN BOR

30 september 2019 - 13:56 uur

Is ook bekend van welke cd het nummer van Erutan komt? (Tweede uur)


Geschreven door:  

P Eekhout

31 augustus 2019 - 23:05 uur

Goed programma met veel variatie b.v kermis in Ravestein van Alex Roeka het oor is eraf en komt er niet meer aan


Geschreven door:  

jan pluimgraaff

26 augustus 2019 - 20:55 uur

The amazing stroopwafels bestaan inmiddels al meer dan 40 jaar!!!!! en toeren nog steeds met hun theater tournee HIERO van de Cd is er op 19november 2017 jos had het geweten en op 10 december 2017 Het laatste Brinta pak gedraaid. Met het 40 jarig bestaan op 21 maart is er door de sandwich niets van hun gedraaid alleen Kik van der der Veer heeft een week later er wel aandacht aan besteed
Ook aan het boek OUDE Maasweg wat geschreven is door de zoon van Wim Kerkhof Merlijn.Ze spelen ook nog veel op braderien en partijn maar niet meer op de lijnbaan (Want daar is een vergunning voor nodig)


Geschreven door:  

Peter de Groot

25 augustus 2019 - 19:12 uur

Het was weer een mooie uitzending. Bijna door het oeuvre van Cohen heen? Dus ook door zijn 'imitators'?
Misschien kan je nog eens 'The Sisters of Mercy' draaien, maar dan van Bierfiedler.
Een onvervalste wals. Klinkt heel Duits, en dat is het ook:
Lederhosen, pul bier en een jagershoedje.
Staat op i-tunes.
Succes!


Geschreven door:  

Pinky

21 augustus 2019 - 21:26 uur

Ik zou graag de 3 persiflages op het koningslied nog een keer terug horen. Hoe is dat voor mij te doen ?


Geschreven door:  

Josephine Asselbergs

18 augustus 2019 - 16:59 uur

Beste Jacques, welk gedicht uit de verzameling van Heer Aboutaleb werd voorgelezen ?


Geschreven door:  

Jan Boode

15 augustus 2019 - 20:21 uur

Iedere zondag zijn we weer benieuwd naar wat er gedraaid wordt in de Sandwich. Het programma is als een frisse lentebries in de schreeuwerige herrie van wat er voor de rest op de radio is. Of worden we oud ? In ieder geval bedankt.


Geschreven door:  

Jaap

11 augustus 2019 - 11:00 uur

Beste Jacques,

Afgelopen week tijdens het inpakken voor de thuisreis vanuit Oostenrijk schalde je met deze heerlijke uitzending via de Bluetooth-speak er door de gangen van het vakantiehuisje. Tot mijn verrassing kon ik zo onverwacht ineens via de TuneIn radio-app het diepgravende en tegelijk luchtige en feestelijke muziekprogramma weer horen waar we een jaar of tien geleden wekelijks naar luisterden op Radio 2 (en dat terwijl er nu niet eens meer een radio hebben; alles staat toch online). Blijf nog lang doorgaan!


Geschreven door:  

albert

5 augustus 2019 - 00:33 uur

Ik wil de zangeres Anne VanderLove nog even noemen. Ze is pas overleden. Een naam om nader te ontdekken.


Geschreven door:  

Nelly Gelderblom

31 juli 2019 - 12:57 uur

Beste Jacques en Angelique, bedankt weer voor de heerlijke zondagochtend, vooral de warme mannenstemmen in deze uitzending vond ik erg mooi.
Het deed mij denken aan Alex Roeka, voor mij een beetje de Nederlandse Lennard Cohen, ook zo’n warme beetje hese stem.
Er is nu overal weer zomerkermis en Alex Roeka heeft dat prachtig verwoord in het lied “ Kermis in Ravenstein “ , als ik dat hoor krijg ik heimwee
naar de kermis uit m’n jeugd. Is het mogelijk om dat nummer een keer op te nemen in de speellijst? Bij voorbaat dank, Nelly.


Geschreven door:  

Edith Hagen

2 juli 2019 - 16:58 uur

Nog even...aangenaa m verrast moet eigenlijk zijn, onder de indruk.
Nogmaals dank voor al zoveel jaren prachtige, fijne inspirerende muziek!!
Edith Hagen


Geschreven door:  

Edith Hagen

2 juli 2019 - 16:52 uur

Beste Jacques en Angelique, bedankt voor weer een fijne zondagochtend. Ik heb al een keer laten weten dat ik het nummer " de seizoenen" van Jasperina de Jong en Lieuwe Visser een mooi nummer vind. Met name de laatste zin. Geschreven door een van mijn lievelingsscjri jvers Ivo de Wijs. Jullie draaie het niet, niet erg want ik heb het" doosje" van Jacques en Kick erbij gepakt en daar stond het op cd 13 nr 8.
Heb verder een leuke middag gehad met nog meer van deze cd s te beluisteren.
Gisteravond in het leuke Torpedotheater geweest. Daar werd de heruitgave van de jazz lp van Rita Hovink besproken
Ik ben geen fan mijn partner wel maar ik was wel aangenaam verrast. Zowel door haar muziek als haar, korte, levensverhaal. Groet