Radio 5 Oeuvre Award - Frank Boeijen


Uitreiking op 3 september

01 augustus 2017 10:54

Luister zondag 3 september naar het concert, live vanuit Nijmegen!

foto: Bullet-Ray

NPO Radio 5 eert de veelzijdige artiest voor zijn rijke oeuvre met meer dan 25 albums en noemt Frank Boeijen een inspirator voor veel jonge Nederlandse artiesten. Op zondagmiddag 3 september neemt Frank Boeijen de prijs in ontvangst tijdens een speciaal voor hem georganiseerd concert in de Stadsschouwburg in Nijmegen.

Jury

De NPO Radio 5 jury, bestaande uit juryvoorzitter Arjan de Ruiter (Music Director NPO Radio 5), Hans Schiffers, Bert Kranenbarg, Jan Rietman, Hijlco Span en Tom Herlaar, heeft unaniem besloten om de NPO Radio 5 Oeuvre Award 2017 toe te kennen aan Frank Boeijen.
 
 “Wij prijzen zijn muzikaliteit en zijn eigenheid in tekst en muziek; een rots in de branding van de Nederlandse popmuziek. Zijn unieke stemgeluid en beeldende teksten maken van Frank Boeijen een zanger die veel jonge Nederlandse artiesten inspireert. Hij vaart zijn eigen muzikale koers en wordt daar door NPO Radio 5 voor geroemd”

Speciaal concert

Op zondagmiddag 3 september vindt de uitreiking van de NPO Radio 5 Oeuvre Award plaats in de Stadsschouwburg in Nijmegen. Tijdens dit speciale concert brengen verschillende artiesten een hommage aan Frank Boeijen. De voorbeschouwing en nabeschouwing ter plaatse wordt gepresenteerd door Jeanne Kooijmans.

Onder anderen Paul de Munnik, Marco Borsato, Mathilde Santing, Henk Hofstede, Manuëla Kemp en Racoon maken hun opwachting. Ook zal Frank zelf met zijn band een optreden verzorgen. 

Voorbeschouwing

Jeanne Kooijmans proeft voor en na het concert de sfeer: Zij praat met de artiesten, die een hommage brengen. Daarnaast zullen we allerlei opmerkelijke uitspraken horen, die Frank deed door de decennia heen. Dit en nog veel meer, van 14.00 – 18.00 uur op NPO Radio 5!


NPO Radio 5 Oeuvre Award
Presentatie voorbeschouwing: Jeanne Kooijmans
Zondag 3 september
14:00 - 18:00


Laat een reactie achter




Plaats reactie



32 reacties





Geschreven door:  

Eveline

3 september 2017 - 19:05 uur

Prachtig hommage! Wanneer komt het op televisie?


Geschreven door:  

Birgitte

3 september 2017 - 18:03 uur

Zit te genieten van het programma ! Leuk dat zijn familie er ook is !


Geschreven door:  

Conny

3 september 2017 - 17:32 uur

wat eeuwig zonde dat dit hoogtepunt in de vaderlandse muziekgeschiede nis niet mee te vieren is via een livestream.


Geschreven door:  

Betty Mulder

3 september 2017 - 04:16 uur

Geachte redactie,
Ook SJORS VAN DER PANNE zal zondag optreden , heb ik begrepen, als een hommage aan Frank Boeijen.
Dat is ook zeer gepast, aangezien Sjors met zijn deelname aan The Voice of Holland 2014 , het betere Nederlandse lied weer op de kaart heeft gezet bij dit soort programma's en liedjes van Frank Boeijen kwamen ook weer onder de aandacht van het jongere publiek. ( ik heb menigmaal die jonge gastjes moeten uitleggen dat bepaalde nummers die Sjors bij the Voice zong oorspronkelijk van Frank Boeijen waren en niet van Sjors :-)
Groet van Betty


Geschreven door:  

Tess Stahlie

3 september 2017 - 02:05 uur

Dag lieve mensen van NPO 5. Ik ving vandaag op dat mijn vader zich had aangemeld voor een actie om kaarten te winnen voor Frank Boeijen via deze zender. Om zijn kansen te vergroten stuur ik nog even dit berichtje, want de muziek van Frank hoort helemaal bij ons gezin.


Geschreven door:  

B Hoevenaar

2 september 2017 - 10:50 uur

Zijn de kaarten allemaal al weg .


Geschreven door:  

Ronald Blik

2 september 2017 - 02:16 uur

Beste mensen

Sinds 1972 al helemaal gek van onze frank

Vorige week vrijdag hebben we hem nog mogen

zien in Caprera in Bloemendaal

Hadden ons aangemeld via de fanclub voor

kaarten en later nogmaals toen er door jullie

nog extra kaarten werden verstrekt maar helaas

zou U voor ons nog eventueel 2 kaarten kunnen

regelen?

Met vriendelijke groet

Ronald Blik
Hoogkarspel
West Friesland


Geschreven door:  

petra verhulst

1 september 2017 - 21:48 uur

Hoorde net het liedje "Isabelle", werd er zo door gegrepen, onze dochter heet Ysabelle en is helaas overleden maar de tekst greep mij zo aan. Had het nooit eerder gehoord. Door mijn emotie, die mij zo overviel, heb ik niet gehoord wie het liedje zingt, ik denk Frank Boeijen maar kan het even niet terug vinden.
Ik hoop dat je mij kan helpen zodat ik het nog eens rustig terug kan luisteren. De tekst zouden wij zelf bedacht kunnen hebben zo sprekend!!


Geschreven door:  

Jaccues Swelsen

1 september 2017 - 13:26 uur

Geachte
Graag zouden we, mijn vrouw en ik, bij de uitreiking zijn ; van de award aan Frans boeyen .
Verder luisteren we al jaren naar radio 5, Ga zo door!!!
Het zou voor ons geweldig zijn!
Bij voorbaat dank !
Groeten
Jacques & Anny.


Geschreven door:  

Ted Loeff

1 september 2017 - 12:48 uur

IK ben blij met een miljoen sterren maar nog nog veel meer met twee kaartjes voor Frank Boeien a.s. Zondag in Nijmegen!


Geschreven door:  

Carin Huizer

31 augustus 2017 - 22:31 uur

Wij zijn erbij !!!! GEWELDIG......
Zijn al jaren grote bewonderaars van Frank.
De Verzoening is ons lied.
Mooi ook is het duet met Stef Bos, Twee mannen. Stemmen passen zo mooi bij elkaar.
Alles van Frank Boeijen spreekt voor zich.
Bijzondere zanger, bijzondere schrijver, bijzonder mens......

Heel blij, tot zondagmiddag in Nijmegen.


Geschreven door:  

Marise

31 augustus 2017 - 11:12 uur

Hier wil ik heeeeeeeeeeel graag bijzijn. Hoe maak ik kans op een kaart?


Geschreven door:  

Claudia van der Looy

31 augustus 2017 - 01:41 uur

Helemaal terecht de oeuvre award voor Frank Boeijen! Ik ben al fan vanaf het begin en zou daarom ook heel graag bij de uitreiking willen zijn! Helemaal omdat ik voor n tijdje op Aruba woon, maar nu toevallig even in Nederland ben en het heel gaaf zou zijn om nu bij dit unieke concert aanwezig te kunnen zijn!


Geschreven door:  

Martin Hoogboom

30 augustus 2017 - 20:05 uur

Goedemiddag medewerk (st) ers van NPO radio 5
Ik zou graag aanwezig willen zijn bij De uitreiking van de NPO Radio 5 Oeuvre Award aan Frank Boeijen.
Ik ben al jaren fan Frank. Ik ben 74 jaar en woonachtig in Nijmegen.
Groeten


Geschreven door:  

Peter Fitters

30 augustus 2017 - 13:13 uur

Mijn stiefzoon Arjen en zijn vriendin waar hij mee samen woont uit Den Haag, die echt zijn bezeten van Frank Boeijen , zou ik heel graag blij willen maken, om op 3 september naar de oeuvre award concert te kunnen bij wonen wat ze zo graag willen maar niet aan kaartjes kunnen komen, waarbij ik hoop dat het op deze manier lukt zodat ze het concert en de prijs uitreiking kunnen bij wonen toch alsnog twee kaartjes mogen ontvangen.
Met vriendelijke groet.
Peter Fitters.


Geschreven door:  

Antoinette Brouwers

30 augustus 2017 - 11:30 uur

hoe kom je aan de laatste kaarten voor de npo radio 5 award


Geschreven door:  

Betty Blokhuizen

29 augustus 2017 - 20:15 uur

Ohhhh wat zou ik zou graag naar deze uitreiking willen!!! Is er nog een kaartje voor mij??? Ik volg Frank al vanaf mijn 16e jaar middelbare school sinds de jaren '80.


Geschreven door:  

Toon van den Berg

29 augustus 2017 - 16:16 uur

Goedemiddag beste radio5 medewerkers.

Ik zou zo graag aanwezig zijn bij deze fantastische prijs die Frank Boeijen in ontvangst mag nemen.
Is er een mogelijkheid om ergens kaarten te bestellen?
Ik heb al eerder gemaild maar geen antwoord ontvangen.
Ik hoor graag van u!

Hartelijke groeten,
Toon van den Berg


Geschreven door:  

Jan van Boggelen

29 augustus 2017 - 11:57 uur

Ik zou heel graag 2 kaarten winnen voor Frank Boeijen.
Ik had destijds al gereageerd en daarna antwoord gekregen dat het wat langer duurde voordat de winnaars bericht zouden krijgen, maar helaas niets meer gehoord.


Geschreven door:  

Denise

29 augustus 2017 - 00:06 uur

Ik zou heel graag twee kaarten voor de uitreiking van de oeuvreprijs van Frank Boeijen willen,,, we zouden hier heel graag naar toe willen gaan.


Geschreven door:  

Iris Oomen

28 augustus 2017 - 22:46 uur

Toen de nummers "zwart wit" en "Kronenbergerpa rk" grijs werden gedraaid op de radio was ik nog te klein om daarna te luisteren. Dat veranderde toen ik mijn eerste vriendje kreeg. Hij was mega fan van Frank Boeijen. De liefde tussen ons is overgegaan, maar de liefde voor de liedjes van Frank Boeijen is gebleven.
Al jaren ga ik samen met mijn man naar de concerten van Frank Boeijen.
Wat zou het ge-wel-dig zijn om als Frank Boeijen fans bij de uitreiking van de oeuvre prijs te mogen zijn.


Geschreven door:  

H.Meerdink

28 augustus 2017 - 20:18 uur

Deze 'zanger/schrijv er/dichter/musi cus ' is vanaf de Boeijen/Penning s periode tot aan deze dag , één grote prijs voor Nederland. Koning van de taal, en van gevoel.
Ik zou er graag bij willen zijn..


Geschreven door:  

Leendert Hoogerwerf

28 augustus 2017 - 16:19 uur

Ik zou heel blij zijn met 2 kaarten voor het concert. Zij zijn voor mijn zoon. Hij is een enorme fan van Frank Boeijen. Bezoekt al zijn concerten en wil heel graag zondag er bij zijn.


Geschreven door:  

Henriette Jager

28 augustus 2017 - 15:44 uur

Hallo,

Ik zou dolgraag 3 kaarten willen winnen voor mijn ouders.

Groeten,
Henriette


Geschreven door:  

B Hoevenaar

28 augustus 2017 - 15:14 uur

Zijn er nog 4 vrije kaarten over voor 3 sept...


Geschreven door:  

Theo van Hamond

28 augustus 2017 - 14:06 uur

Frank Boeijen een geweldige zanger!


Geschreven door:  

Dhr Ad Verheijden

28 augustus 2017 - 12:04 uur

Tof he,Frank de Oeuvre Award 2017 toegekend.
Al in zijn beginperiode zag ik Frank optreden in Nijmegen op de Berg en Dalseweg bij cafe Trianon.
Daarna een biertje bij het Paleisje met ook wel eens Frank en Manuela.
Graag zou ik het gebeuren as 3 september meemaken.
Vriendelijke Groeten
Ad


Geschreven door:  

Frans Stammen

24 augustus 2017 - 10:55 uur

Dag allemaal,
Als groot fan heb ik uiteraard meteen gereageerd toen werd gevraagd wie er kaarten wilde voor dit concert, vlak bij ons in de buurt ook nog. Mijn vraag is of die kaarten al uitgeloot zijn.
Alvast dank voor uw reactie.
Vriendelijke groet,
Frans STammen


Geschreven door:  

willem van rij

3 augustus 2017 - 12:27 uur

Gefeliciteerd Frank!!!!Echt super verdiend!! Waar en hoe zou ik eventueel aan kaartjes kunnen komen? Zou graag mijn vrouw hiermee willen verrassen voor onze trouwdag. Zij is namelijk een SUPER grote fan van Frank!! Hoop dat ik van U een berichtje terug krijg. Willem van Rij


Geschreven door:  

Ricky

2 augustus 2017 - 21:35 uur

Waar kan ik me opgeven voor gratis concert van deze geweldige zanger, mijn favoriet ❤❤


Geschreven door:  

Wilma Helsper Malden

16 april 2017 - 18:40 uur

Van harte gefeliciteerd Frank. Wat gun ik je deze onderscheiding!
Wie weet ben ik straks 1 van de gelukkigen die de uitreiking van deze Award
mag meemaken op 3 september in Nijmegen.
Lieve groet van Wilma Helsper


Geschreven door:  

Loenders Dominique

11 april 2017 - 21:54 uur

Proficiat Frank !
Onder andere zijn versie van " Suzanne " , samen met wijlen Yasmine vind ik adembenemend mooi !