Playlist Lage Landenlijst


Speellijst

15 oktober 2016 11:26

Hier vind je de liedjes die voorbij kwamen in de Lage Landenlijst.

De Lage Landenlijst

100

Lekker Westers

Arbeid Adelt

99

Neerhof

Lieven

98

De Steen

Bram Vermeulen

97

Panamarenko

Noordkaap

96

De Seizoenen

Jasperina de Jong

95

Laat Me Nu Toch Niet Alleen

Johan Verminnen

94

Arme Joe

Will Tura

93

Stil In Mij

Van Dik Hout

92

De Goudvis

Senne Guns

91

Margootje

Wim Sonneveld

90

Veronica

Cornelis Vreeswijk

89

De Zji

Ertebrekers

88

Spraakwater

Extince

87

Jennifer Jennings

Louis Neefs

86

Vinde Gij Mijn Gat

The Clement Peerens Explosition

85

Aan De Meet

Raymond Van Het Groenewoud

84

Tem Me Dan

Jaap Fischer

83

Blauw

The Scene

82

Zonder Jou

Boudewijn de Groot

81

Kvraagetaan

Fixkes

80

Het Is Over

Conny Stuart

79

De Oude School

Don Quishocking

78

Mensen Van 18

Wim De Craene en Della Bosiers

77

Lieve Jacoba

Kris De Bruyne

76

Aan De Amsterdamse Grachten

Wim Sonneveld

75

Watskeburt

De Jeugd Van Tegenwoordig

74

Mijn Vriend Benjamin

Louis Neefs

73

Mooi

Maarten van Roozendaal

72

Als Ze Lacht

Yevgueni

71

Over De Muur

Klein Orkest

70

Ik Voel Me Zo Verdomd Alleen

Danny de Munk

69

Irene

De Mens

68

Op Fietse

Skik

67

Veerpont (Heen En Weer)

Drs. P

66

De Bom

Doe Maar

65

Sterrenstof

De Jeugd Van Tegenwoordig

64

Dag Vreemde Man

Ann Christy

63

Rigoureus

The Scene

62

Telkens Weer

Willeke Alberti

61

Ik Heb Een Man Gekend

Yentl en De Boer

60

Red Mij Niet

Maarten van Roozendaal

59

Open

The Scene

58

KL204 (Als Ik God Was)

Peter Koelewijn

57

Goud

Bazart

56

Malle Babbe

Rob De Nijs

55

De Nozem En De Non

Cornelis Vreeswijk

54

Oude Maasweg

The Amazing Stroopwafels

53

Thorbeckeplein

Robert Long

52

Sinds 1 Dag Of 2 (32 Jaar)

Doe Maar

51

Avond

Boudewijn de Groot

50

Laat Ons Een Bloem

Louis Neefs

49

Annabel

Hans de Booij

48

Horizon

Tourist LeMC

47

Op Een Mooie Pinksterdag

André van den Heuvel en Leen Jongewaard

46

Van God Los

Monza

45

Ploegsteert

Het Zesde Metaal

44

België

Het Goede Doel

43

De Roos

Ann Christy

42

Blanche En Zijn Peird

Willem Vermandere

41

Fantastig Toch

Eva De Roovere

40

Eerste Sneeuw

Jan De Wilde

39

Voor Haar

Frans Halsema

38

Ik Zou Weleens Willen Weten

Jules de Corte

37

Rozane

Wim De Craene

36

Is Dit Nou Later

Stef Bos

35

Ik Wil Deze Nacht In De Straten Verdwalen

Wannes Vandevelde

34

Onderweg

Abel

33

Ben Ik Te Min

Armand

32

Meisjes

Raymond Van Het Groenewoud

31

Helena

Hugo Raspoet

30

Bagagedrager

Spinvis

29

Ruimtevaarder

Kommil Foo

28

Amsterdam

Kris De Bruyne

27

Terug Naar De Kust

Maggie MacNeal

26

Ongeveer

Eefje De Visser

25

Voor Ik Vergeet

Spinvis

24

Vluchten kan niet meer

Frans Halsema en Jenny Arean

23

Je Veux De l'Amour

Raymond Van Het Groenewoud

22

Mag Ik Dan Bij Jou

Claudia de Breij

21

Dodenrit

Drs. P

20

Zij Gelooft In Mij

André Hazes

19

Daar gaat ze

Clouseau

18

Welterusten, Meneer De President

Boudewijn de Groot

17

Rode Wijn

Bram Vermeulen

16

Papa

Stef Bos

15

Dat Ik Je Mis

Maaike Ouboter

14

Laat Me

Ramses Shaffy

13

Verdronken Vlinder

Boudewijn de Groot

12

De fanfare van Honger En Dorst

Jan De Wilde

11

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk En Bewonder

Ramses Shaffy

10

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

9

Tim

Wim De Craene

8

Iedereen Is Van De Wereld

The Scene

7

De Zotte Morgen

Sjef Vanuytsel

6

Mijn Vlakke land

Jacques Brel

5

Het Dorp

Wim Sonneveld

4

Twee Meisjes

Raymond Van Het Groenewoud

3

Testament

Boudewijn de Groot

2

Mia

Gorki

1

Pastorale

Ramses Shaffy & Liesbeth List


Laat een reactie achter




Plaats reactie



89 reacties





Geschreven door:  

Jacqueline Brouwer

21 oktober 2016 - 16:27 uur

Ik heb hier zo van genoten , De Lage Landenlijst , wat een geweldige muziek ik ga nu zoeken of ik het nog een keer kan beluisteren.
Geweldig mag van mij iedere maand bedankt het was gewoon voor mij een feestdag .


Geschreven door:  

Frank van Lexmond

19 oktober 2016 - 16:53 uur

geweldig initiatief ga er mee door, maar er zijn nog veeeel meer geweldige Nederlandse liedjes


Geschreven door:  

mieke Pardoel

18 oktober 2016 - 12:12 uur

Ik mis Miel Cools in de lijst. Onbegrijpelijk dat deze kleinkunst artiest zo snel vergeten is.


Geschreven door:  

vermeulen

17 oktober 2016 - 12:57 uur

Wij willen radio 5 op de vlaamse kabel. Maar t zal weer niets zijn dankzij telenet. Altijd maar franstalige zenders in ons mooie vlaanderen.


Geschreven door:  

Bert

16 oktober 2016 - 20:23 uur

Prachtig allemaal. Maar geen enkele vermelding van "de grote taalkunstenaar van de vorige eeuw"
Toon Hermans. En ook niet van Herman van Veen, Robert Long te weinig.
Ga voor de volgende keer nog uitgebreider zoeken en vraag aan de luisteraars een aantal nummers te doneren en bepaal de meeste stemmen voor de top 100-200 of meer.


Geschreven door:  

Geert

16 oktober 2016 - 13:04 uur

Fantastisch , geweldig ! Zo zou Eddy Wally het gezegd hebben .
Maar Vlaanderen mijn land van Will Tura had ik toch in deze lijst verwacht .
vanwege Geert , op weg naar Zeeuws-Vlaander en.


Geschreven door:  

Hans Marijs

16 oktober 2016 - 03:48 uur

Fantastisch initiatief !
laten we het jaarlijks gaan doen....


Geschreven door:  

Regina Weerdhuizen

16 oktober 2016 - 02:55 uur

Een leuke dag Nederlandse muziek. Twee DJ's is ook een leuk idee. Maar..... in de samenwerking samen met België mag Wil Tura toch niet ontbreken?
Ik ben zo eenzaam zonder jou was toch de nationale kraker? Jammer dat hij niet is gedraaid. Gelukkig is Mijn vlakke land van Jacques Brel wel gedraaid een nummer waar ik steeds koud van wordt. Maar 100 platen is veel te weinig, er is veel meer Nederlandse muziek. Bedankt mannen Een hartelijke groet.


Geschreven door:  

karel.van eyndhoven

16 oktober 2016 - 02:23 uur

Tot slot van deze mooie radio-dag toch even aanstippen met deze titel "De doodgewoonste dingen" van Passe-Partout, die brengen mij tot zingen.... Jan & Hans, jullie zetten een heerlijk radiomoment neer !!


Geschreven door:  

Fred Brouwer

16 oktober 2016 - 01:30 uur

In de lijst mis ik Morgen gaat ze weg van Will Tura. Volgend jaar misschien?


Geschreven door:  

josephien

16 oktober 2016 - 00:04 uur

Waar is mijn reactie gebleven , alsmede van vele anderen vanmorgen/vanmi ddag?

Net zo selectief reactie te publiceren, als uw keuze voor top 10?

Geef dan uw criteria aan, hoef ik en anderen niet meer de moeite te doen op uw item te reageren!


Geschreven door:  

H.F.Gorter

15 oktober 2016 - 21:12 uur

Eindelijk eens een heerlijke radio 5 luisterdag (15/10-2016) Kunnen jullie dit niet vaker doen?


Geschreven door:  

HENNY BOUWMAN

15 oktober 2016 - 20:47 uur

HET HADDEN ER MET GEMAK 200 MOOIE NUMMERS KUNNEN ZIJN!
MOOI PROGRAMMA!
DANK U WEL!


Geschreven door:  

Ton Bruins

15 oktober 2016 - 20:42 uur

Tsja...zo gaat dat met lijstjes...niks waard eigenlijk. Onbegrijpelijke keuzes in de top 10 wat mij betreft. "Tim" en "De Zotte Morgen" 2 afschuwelijke liedjes, maar ja over smaak valt niet te twisten...Geluk kig "Rode Wijn" van Bram Vermeulen vrij hoog op nummer 16 maar tegelijk "Red Mij Niet" van Maarten van Roozendaal veel te laag op nummer 60. En dan de "Fanfare van honger ven dorst" op nummer 12 ! Vreselijk slecht liedje. Let op : puur en slechts alleen mijn mening. Waar was trouwens Frederique Spigt. Heeft prachtige nederlandstalig e liedjes gezongen. Muzieksmaak is gewoon niet in een lijst samen te vatten, zeker niet als je moet gaan kiezen wie er in de top 10 thuis hoort. Allemaal een kwestie van smaak. Net als de top 2000 in december. Zouden nou echt zoveel mensen maar steeds stemmen op "Bohemian Rapsody", "Hotel Carnifornia" of "Child In Time" ? die al eeuwig in de top 10 staan ? Geloof er niks van....Er stonden overigens ook een aantal prachtige liedjes bij in de lijst der lage landen maar waar was bijvoorbeeld in godsnaam Robert Long ??? Tsja....


Geschreven door:  

Arnold van Lindert

15 oktober 2016 - 20:18 uur

Domino of zo.......? Wel een prachtig initiatief!


Geschreven door:  

Arnold van Lindert

15 oktober 2016 - 20:17 uur

Domino of zo.....?


Geschreven door:  

ria v.d. nieuwenhof

15 oktober 2016 - 20:13 uur

Fantastische dag. Puur genieten. Alleen nummer 5 en nummer 2: onbegrijpelijk als je naar de teksten luistert. Brel verdiende toch minstens de tweede plaats, hij is de grootste. Maar de samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland: een geweldig idee. Het werkte perfect. Veel dank.


Geschreven door:  

Arnold van Lindert

15 oktober 2016 - 20:13 uur

Hoog Sammy kijk omhoog Sammy! Hoe kunnen ze dat lied nou vergeten? En de noordzee van Boudewijn de Groot?


Geschreven door:  

janda

15 oktober 2016 - 20:04 uur

Fantastisch programma, mooier nog dan de top2000!
Volgend jaar weer graag...en...va ker samenwerken met de buren!


Geschreven door:  

rob ackermans

15 oktober 2016 - 20:02 uur

Ik vind het écht onbegrijpelijk dat "ik ben zo eenzaam zonder jou" van Will Tura totaal ontbrak! Verder hulde aan deze uitzending. Dit moeten jullie meer doen.


Geschreven door:  

frans koek

15 oktober 2016 - 19:56 uur

Erg leuk maar de best verkochte hit uit nederland staat er niet in? Het kleine cafe hoe kan dat nou


Geschreven door:  

pieter

15 oktober 2016 - 19:53 uur

Geweldig iniatief, voor herhaling vatbaar. materiaal te over om uit te putten.


Geschreven door:  

Joyce van den Berg

15 oktober 2016 - 19:52 uur

Dit is Radio luisteren zoals het hoort! Met dank aan de vlamingen. Ik heb genoten vandaag!! Ga zo door en niet 1 keer per jaar


Geschreven door:  

Demartin marc

15 oktober 2016 - 19:52 uur

De Lage LandenLijst
Raio 1 en de Nederlandse radio 5 voor ons onbekend en dus onbemind. Maar is dit geen start om samen radio te maken, we hebben blijkbaar toch veel gemeen. Ik zat heel de dag aan de radio gekluisterd, met voor ons de Belgische topprezentator Jan hautekiet en voor Nderland Hans Schiffers

Ook het nieuws werd gepresenteerd door zowel een Belg als door een Nederlandse dame. Laat ons goede buren zijn, programma’s als deze zijn een meerwaarde. Helaas zal wegens digitale radio het radiolandschap in de toekomst er heel anders uitzien. Kunnen wij geen Nederlandse zenders ontvangen en zij die van ons ook niet.
Proficiat aan het team. Hopelijk een vervolg
Marc Demartin


Geschreven door:  

Frank Pouliart

15 oktober 2016 - 19:48 uur

Dank voor een ongelofelijk mooi Vlaams-Nederlan ds programma ! Ik ben al 38 jaar getrouwd met een Nederlandse, en dat maakt het natuurlijk des te toffer.
Hoe dom zijn we geweest toen we in 1830 uit elkaar zijn gegaan.
Naast de muziek waren de gezamenlijke nieuwsberichten en verkeersinforma ties heel goed te smaken. Jan horen worstelen met het dorp Beetsterzwaag vond ik heel grappig. Zeker voor herhaling vatbaar. Dank aan de Taalunie, vrt Radio 1 en NPO Radio 5 (nog altijd jammer dat jullie niet meer op AM uitzenden, maar gelukkig biedt internet een oplossing tegenwoordig).


Geschreven door:  

wim sloot

15 oktober 2016 - 19:43 uur

geachte redaktie,

laten we trots zijn met belgie en nederland en waarderen om hier ons het bestaan te vieren met alle mooie teksten van liedjes die de in onze jaren zijn voortgekomen.
niet mopperen maar genieten. van al het moois.

groet, wim


Geschreven door:  

Coen Stal

15 oktober 2016 - 19:42 uur

Mijn Belgische vrouw en ik zijn, tijdens een autorit door Vlaanderen en Frans Vlaanderen van dit fantastische idee aan het genieten. Heel erg bedankt!


Geschreven door:  

Etienne

15 oktober 2016 - 19:37 uur

Prikkebeen! Wereldnummer dat ik gemist heb.


Geschreven door:  

Ed van Diermen

15 oktober 2016 - 19:35 uur

Prachtig initiatief, geniet er van, echt een blik van herkenning, leuk hoor!


Geschreven door:  

Bart van der Kroon

15 oktober 2016 - 19:33 uur

Leuk hoor de top 100 van de lage landen. Het idee is gejat van radio joe, wiens lijst overigens een beter beeld geeft van wat er leeft onder het volk van vlaanderen en nederland.
Maar goed ik geniet al de hele dag van prachtige muziek die voorbij komt. Ik ben wel benieuwd wie er in de vakjury zit.
Zij krijgen van mij een paar ezelsoren op want marco Borsato en guus Meeuwis 0x in de lijst. Ga je schamen. De top 10 staat al vast en de luisteraar mag de volgorde bepalen. Ik stem ook uit principe niet. Ik vind de keuze die ik heb ver beneden de maat. Niet bepaald wat het volk apprecieert. Jammer een gemiste kans. Zend volgende keer de top 100 van Joe maar uit.


Geschreven door:  

Hubert Sent

15 oktober 2016 - 19:33 uur

Bedankt voor een geweldige dag, besef me terdege dat op Zeeuws-Vlaander en de twee muziekwerelden al lang één zijn maar nog nooit zo mooi verbonden gevoeld. Kippenvel en Herkenning een dag vol emoties nogmaals dank voor dit moois


Geschreven door:  

Richard Huijsing

15 oktober 2016 - 19:32 uur

Heerlijk de Vlaamse en Nederlandse muziek!!! Voor herhaling vatbaar!!!


Geschreven door:  

Nele

15 oktober 2016 - 19:26 uur

Dank voor een heel mooie luisterzaterdag vol weemoed en herfstkleuren.


Geschreven door:  

Eef Sonneveld

15 oktober 2016 - 19:25 uur

Kijk, of liever LUISTER,

Dit is nou Radio maken met een hoofdletter. Het kan dus wel. Met een welgemeende groet aan onze Belgische vrienden.
Nogmaals mijne heren presentatoren : Vakwerk. Het zij herhaald : het kan dus wel. TOP.

Lieve groet, Eef & Els


Geschreven door:  

Marijke Bouwhuis

15 oktober 2016 - 19:18 uur

Wat een GEWELDIGE radiodag met een plezierige presentatie! Voor herhaling vatbaar! Ik mis wel de stem van Connie van den Bosch die toch ook heel veel mooie Nederlandse luisterliedjes heeft gezongen!


Geschreven door:  

rienk feenstra

15 oktober 2016 - 19:15 uur

Een lruk idee, ga hier vooral mee door want een vervolg ieder jaar lijkt mij leuk.
Misschien dat de liedjes die we nu missen dan toch een herkansing hebben(b.v. Bobbejaan schoepen enernst jansz


Geschreven door:  

anton reber

15 oktober 2016 - 19:11 uur

proficiat ginder! op naar radio 1 5 of 5 1, ok


Geschreven door:  

W.Roetenberg

15 oktober 2016 - 19:07 uur

Mis in deze lijst miel cools hoort er toch ook bij!


Geschreven door:  

Mieke Symoens

15 oktober 2016 - 19:05 uur

Dit is pas genieten ! Ik kan niet wachten op een vervolg.
Ps: mijn favorietje stond op 27...


Geschreven door:  

HENRY GREENWAYS

15 oktober 2016 - 19:02 uur

Meer van dit soort uitzendingen en dan de top 500 en dan de top 1000 van de lage landenlijst.
Er is te weinig nederlands/bels te horen !!
radio 5 een VOORLOPER !!


Geschreven door:  

Rinske

15 oktober 2016 - 18:54 uur

Ik woon al 17 jaar in Engeland en luister al de eke dag via mijn telefoon en laat regelmatig een traantje - het is emotioneel om liedjes te horen van mijn opgroeien en mee te kunnen zingen met een vrij in mijn keel. Heel blij om ook wat nieuwere nummers te horen zoals van van Breij. Helemaal top.


Geschreven door:  

C De Jonge

15 oktober 2016 - 18:54 uur

Heerlijk , heerlijk een dag met alleen maar pareltjes van onze prachtige taal!
Met anderen mis ik Miel Cools, Robert Long en Jaques Brel; maar een mens kan niet de zon, de maan en de sterren hebben.
Genieten is het, denk asjeblieft serieus na over een jaarlijks evenement!
Dank, en hartelijke groet
Corry de Jonge, Bruinisse


Geschreven door:  

Johannes Hoghers

15 oktober 2016 - 18:54 uur

Zeker, dit is radio zoals radio hoort te zijn. Weinig geouwehoer van opgejaagde dj's maar behoorlijk gesproken tekst uit de Lage Landen en prachtige muziek!! Veel dank aan de makers!!


Geschreven door:  

Carla de ruiter

15 oktober 2016 - 18:50 uur

leen persijn met wat was ik zonder jou. mis ik in de lijst!


Geschreven door:  

Han Sommen

15 oktober 2016 - 18:49 uur

Helemaal eens met Ruud Aarts, echte radio, Hans en Jan (en het hete team achter jullie) PUIK GEDAAN...


Geschreven door:  

roland

15 oktober 2016 - 18:49 uur

Wat een verademing. Kunnen deze heren niet elke week een programma maken? Verfrissend, geweldige muziek. Met dank aan Frits Spits!!


Geschreven door:  

stefan morsinkhof

15 oktober 2016 - 18:48 uur

Waar blijft Walter de Buck? wacht al een hele dag!
groeten uit Boekelo zuid (ned)


Geschreven door:  

alfons-gelens

15 oktober 2016 - 18:46 uur

VLAAMS IS EEN MOOIE "TAAL" MAAR DE LIEDJES ZIJN TOCH VAAK MOEILIJK TE VERSTAAN VOOR EEN NOORDERLING. KAN HET NIET MET ONDERTITELING ??
ZE MOESTEN MAAR EENS OP CURSUS GAAN BIJ BIJV. MARTINE TANGHE......... .EN IK BLIJF HET VOLHOUDEN: WAAR BLIJVEN DE VLAAMSE CHARMEZANGERS
EN ZANGERESSEN VAN TOEN ? RAY FRANKY, BOB BENNY, ENNY DENITA, JO LEEMANS ENZ. ENZ. TELLEN DIE NIET MEER MEE ?


Geschreven door:  

Ron Schouten

15 oktober 2016 - 18:44 uur

Goed idee en leuk om naar te luisteren. België is wel een zelfstandig land maar de taal en de cultuur blijven ons toch altijd verbinden. Prachtig deze samenwerking zou nog veel meer moeten en kunnen op diverse terreinen, politiek, cultureel, defensie, noem het maar op waar dat kan en gewenst is.
Jammer dat er vaak andere agenda's zijn, bewust of onbewust of dat het politiek niet haalbaar is of wil lukken. Maar het systeem en de politiek hebben ook zo hun schaduw kanten en daarom moeten de mensen en, het "volk", het voortouw maar steeds meer nemen op deze terreinen.


Geschreven door:  

Ruud Aarts

15 oktober 2016 - 18:42 uur

Dit noem ik nou radio maken (eindelijk)
Heerlijk zo doorgaan


Geschreven door:  

Eddy Vincken

15 oktober 2016 - 18:41 uur

't Ja ,zo hoor je dat Nederlandstalig e lichte muziek in al zijn eenvoud een hele dag lang blijft boeien.Zeker wanneer alles smetteloos aan elkaar gepraat wordt door twee zeer goed geïnformeerde presentatoren,d ie hun taal net zo mooi verzorgen als de teksten in de muziek.Af en toe een performer of luisteraar aan het woord laten is heel boeiend.Voor de techneuten onder ons ook heel aangenaam dat radio 1 uitzendt zonder een compressor in de signaalweg.Nu blijft de muzikaliteit van de nummers overeind.Kortom ,prachtige vernieuwende radiodag.Wordt vervolgd??


Geschreven door:  

Bert Smeets

15 oktober 2016 - 18:30 uur

Geweldige muziek uit De Lage Landen in deze schitterende herfstachtige contouren! Jammer dat in de lijst die 2 landen verbindt -zeker mét & door de beide Limburgen!- ons aller Rowwen Hèze (nog) niet voorkomt. Het is een kwestie van geduld dat heel Holland (én België) Limburgs lult!


Geschreven door:  

René van Munster

15 oktober 2016 - 18:23 uur

Gemengd Nederlands-Vlaa ms gezin in Oplinter zit te wachten op Big City van Tol Hansse!!


Geschreven door:  

Jacqueline Feld

15 oktober 2016 - 18:23 uur

Wat is dit weer genieten van al die mooie liedjes hoop dat het elk jaar terug komt ..net als de jaren 60 en 70 muziek die elk jaar weer terug komen


Geschreven door:  

Manon

15 oktober 2016 - 18:18 uur

Eindelijk: Clouseau! Ik ben afgelopen maand nog naar een van zijn optredens geweest, in de Tivoli in Utrecht. Hoop dat Domino nog volgt in de lijst, dat vind ik echt het mooiste Nederlandstalig e nummer ooit. Ga zeker jullie dubbel cd kopen, veel van mijn leeftijdsgenote n (ik ben 25) luisteren helaas nog maar weinig Nederlandstalig e muziek. Zonde!


Geschreven door:  

Ruud Rudy De Vos

15 oktober 2016 - 18:16 uur

Wat ontspannend!Hee rlijk!Quality Time op de Vlaamse en Nederlandse radio terzelfdertijd! Dit is zonder we het echt beseffen een pioniersmoment, een leerrijk moment ook.Dit verdient navolging,een follow-up!Dit is het culturele Vlaamse orangisme die vele harten raakt en vele deuren opent!Muziek zet een beweging in!Dit is onze "Stomme van Portici" anno 1830!We beginnen elkaar weer te begrijpen en te smaken!Ook kan die trend op andere media doorbreken.Wist zeer vele menselijke vooroordelen onder elkaar uit!In ieder geval een hoogdag voor de Vlaamse en Nederlandse radio,dank u wel!!!


Geschreven door:  

H scholten

15 oktober 2016 - 18:12 uur

Heel mooi vandaag


Geschreven door:  

Leon Pouwels

15 oktober 2016 - 18:08 uur

Hopelijk volgend jaar meer invloed van de luisteraars om de lijst samen te stellen i.p.v. een vakjury.
Maar wat is dit een geweldig initiatief!!
De Nederlandse taal heeft zoveel mooie nummers gebracht, waarvan velen vrijwel nooit gedraaid worden, nu al veel vergeten pareltjes voorbij zien komen.


Geschreven door:  

Margo

15 oktober 2016 - 18:02 uur

Was benieuwd wie er in het een na laatste uur zou komen. Gaat de lijst tot nu......Geduldi g blijven luisteren dus.


Geschreven door:  

Jan Verheul, Delft

15 oktober 2016 - 17:56 uur

Prachtige lijst!


Geschreven door:  

Jan Borst

15 oktober 2016 - 17:52 uur

Een geweldige lijst met lekkere, gevoelige en interessante liedjes. Een tip zou zijn het lied 'Wat zullen we drinken?'van Bots.


Geschreven door:  

Huub Stroek

15 oktober 2016 - 17:48 uur

Jammer dat ik in de auto op mijn ouderwetse FM radio 5 niet kan ontvangen. Heb helaas nog geen DAB+


Geschreven door:  

Els

15 oktober 2016 - 17:47 uur

Wat ik tot nu toe mis in de lage landen lijst is het nummer: Groot Nederlandse ballade van Miel Cools. Miel was een groot troubadour bekend in Vlaanderen en zuidelijk Nederland. Jammer dus.


Geschreven door:  

lia

15 oktober 2016 - 17:46 uur

Ik ben heel blij dat Wannes van de Velde langs kwam.
Ik hoop dat er nog meer nummers van hem in de lage landen lijst langs komen.
Dit is voor zover ik het weet de eerste keer dat ik hem op radio 5 hoor.
Dat is jammer, het is voor mij verbonden aan mijn jeugd.
En dat hoort wel in de programmering van radio 5 (nostalgia)


Geschreven door:  

guido

15 oktober 2016 - 17:32 uur

Die landgenoten van me zijn achteraf goed in gebreke gebleven. Vlamingen stemmen massaal.
Jammer. Er is zoveel te stemmen. Zóveel mooie liedjes in de gezamenlijke taal. De stemmen van
onze buren wegen door. Was de opkomst tijdens de politieke verkiezingen maar zo hoog daar in Belgie. Maar
die interesse is er niet in het verdeelde land. Gr. Guido Asselbergs uit Bergenopzoom.


Geschreven door:  

Jet

15 oktober 2016 - 17:31 uur

Ĺeuk !!!. Ook nieuws zowel Belgisch als Nederlands is verrassend. Willem Vermandere vind ik prachtig, heb vele cd's van hem, vooral nr "altijd iemands vader, altijd iemands kind" . Voor herhaling geschikt !!!
Jet


Geschreven door:  

Hugo

15 oktober 2016 - 17:03 uur

Heerlijke muziek van Nederlandse en Belgische bodem.
Ik mis nog mooie artiesten zoals Jacques Brel of De Dijk..
Mooi initiatief.!


Geschreven door:  

Marja

15 oktober 2016 - 17:00 uur

Heerlijke muziek: vooral de Belgische liedjestroubado urs die je vandaag hoort! Deze hoor je niet vaak meer op de radio! Ik heb gisteravond toen ik Frits Spits zag op TV mijn cd-box van Zjef Vanuytsel (ik zag hem enige jaren geleden in Maaseik in het theater!!) weer voor de dag gehaald om te gaan draaien, maar eerst.......... ..genieten van deze Lage Landen Top 100! Heb ook zijn LP's!!
Complimenten voor dit gezamenlijk initiatief, inclusief het Belgisch-Nederl andse nieuws en reclames!
Mag van mij vaker dan 1x per jaar!
Succes en veel plezier tijdens het uitzenden!


Geschreven door:  

linda

15 oktober 2016 - 16:52 uur

Ik mis Robert Long....hoop dat hij nog voorbij komt..


Geschreven door:  

Frank Janssens

15 oktober 2016 - 16:51 uur

Een geweldig initiatief dat de wederzijdse onbekendheid weer eens illustreert
Ik hoop dat Alfred de Ouden , Wannes van de Velde, Kor van de Goten, Miel Cools (enkel Sofietje) ook voorbijkomen....
en van Zjef Van Uutsel " Wie zijn ze ..."
De Wannes komt nu net voorbij......


Geschreven door:  

Ger Poppelier

15 oktober 2016 - 16:45 uur

Taal en melodie.... wat een prachtig programma. Genieten van bekende en vooral ook van voor mij onbekende artiesten


Geschreven door:  

Alexander HEGT

15 oktober 2016 - 16:32 uur

Wat ontzettend leuk, EEN gezamenlijke Nederlandstalig e lijst uit Nederland en Vlaanderen! Met een plezierige ("plezante") presentatie door Jan met zijn lage bromstem en Hans met een wat hogere stem. Ik hoop dat dit een JAARLIJKSE TRADITIE gaat worden!


Geschreven door:  

Leon Pouwels

15 oktober 2016 - 16:23 uur

Zou Kraaien van Andre Manuel in de lijst staan?
Toch wel het beste Nederlandstalig e nummer wat ik ken


Geschreven door:  

pieter ypma

15 oktober 2016 - 16:16 uur

Ik hoop dat het wonderschone Evelyn er ook in staat van Bert de Koninck


Geschreven door:  

Hans

15 oktober 2016 - 16:16 uur

Wat jammer dat er niet alleen echt nederlandstalig geschreven liedjes is staan maar ook vertaalde covers.


Geschreven door:  

De Baets Jo

15 oktober 2016 - 16:13 uur

heerlijk een hele dag liedjes van eigen bodem, en in onze moedertaal


Geschreven door:  

De Baets

15 oktober 2016 - 16:09 uur

heerlijk een hele dag liedjes van eigen bodem, en in onze moedertaal


Geschreven door:  

Adrie de Jong

15 oktober 2016 - 15:58 uur

Beste Johan de Roos,
Je kan via deze link op de gevraagde website komen:
http://lagelandenlijst.radio5.nl/, daar staan de teksten en youtube-links op.
Ik kende de Belgische nummers niet, dus ze even beluisterd, wat een prachtige luisterliedjes !!!
Ik ga vandaag heel veel mooie voor mij nieuwe nummers horen ! Top!


Geschreven door:  

Johan De Roos

15 oktober 2016 - 15:36 uur

Beste,
Deze week kon ik mijn voorkeurstem voor mijn 10 van de lage landen weergeven op een prachtige webpagina via radio1 (belgië)met tekst en youtube link.
Ik had graag de teksten nog eens bekeken nu de 100 der lage landen gekend zijn. Kan ik deze mooie webpagina nog ergens consulteren?.
Alvast bedankt voor de lage landen muziek, schoon initiatief. Meer van dit alles is welkom.
Nogmaals dank.


Geschreven door:  

Rinske

15 oktober 2016 - 15:31 uur

Genieten in Engeland …


Geschreven door:  

martie meijer

15 oktober 2016 - 15:29 uur

heerlijk, die oude evergreens. moeten we meer doen, Vlaams en Nederlands in 1 programma. de mooiste kiezen is erg moeilijk, het zijn allemaal mooie nummers. voortaan vaker op zaterdag? complimenten.


Geschreven door:  

Vandendries Freddy

15 oktober 2016 - 14:57 uur

Mooi dat jullie de lage landen terug bij mekaar brengen !!!!! Vlaanderen heeft Nederland nodig !!!!!!!! BEDANKT !!!!


Geschreven door:  

Sonia

15 oktober 2016 - 14:57 uur

Schitterende teksten. Jammer dat ze af en toe onverstaanbaar zijn door puberaal drumwerk. Kunnen jullie de teksten niet één keer per jaar streamen, nu we de tekstschrijvers toch aan het vieren zijn.


Geschreven door:  

Jan Wielsma

15 oktober 2016 - 14:31 uur

Volgend jaar maar een echte verkiezing en geen matchfixing met een statische top tien. Wel interessant hoe de verdeelsleutel toe te passen het aantal stemmen uit beide lage landen.


Geschreven door:  

Toon broeren

15 oktober 2016 - 14:13 uur

Waar is claudia de brei ?? Had een geweldige hit met " mag ik Dan bij je blijven" .


Geschreven door:  

anja

15 oktober 2016 - 14:08 uur

Prachtig!
Wat is Nederlands toch een mooie taal.
Dankbaar om daarin te zingen.
Vandaag horen we een heel mooie selectie van Nederlandstalig e liedjes.
En er zijn er nog veel meer.
Deze samenwerking NPO radio 5 en VRT radio 1 is voor herhaling vatbaar.


Geschreven door:  

Ida de Rooij

15 oktober 2016 - 13:40 uur

De beste aller tijden is voor mij nog steeds testament van Boudewijn de Groot. Maar ik ben al zeker 53 jaar fan van hem! In Zundert in de Roskam zag ik hem voor het eerst optreden. Jaap Fisher ben ik ook nooit vergeten. Die teksten.
Wat ben ik blij dat ik vanmorgen radio 5 heb aangezet. Wamt ook veel Vlaamse zangers behoren tot mij geliefde rzangers. Willem Vermandere en Miel Cools zijn bijzonder. Niet te vergeten Raymond van het Groenewoud. Ik heb een heerlijke zaterdag vandaag en geen tijd om boodschappen te doen.
Nummer één dus: Testament


Geschreven door:  

Co Rol

15 oktober 2016 - 13:40 uur

Wat een merkwaardige lijst! Hier worden niet alleen appels en peren met elkaar vergeleken, maar ook alle denkbare andere vruchten. Waardeloos. En vooral zinloos.


Geschreven door:  

Mariëlle

15 oktober 2016 - 13:40 uur

Wat een top idee dit ! sommige liedjes heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord.... Wat kan onze taal toch mooi zijn... heb alle tijd om te luisteren , ben geveld door rugklachten en samen met een dekentje en een pot thee in handbereik kom ik deze dag wel door. Dank jullie wel !