Zondag 16 augustus 2020

20200816 Zin, Zout & Zegen

‘Denken’ dat is een van de dingen die Marieke Meijer noemt als je haar vraagt: wat doe je zoal in het dagelijks leven? En Meijer heeft behoorlijk wat van haar gedachten op papier gezet. Op haar website http://www.mariekemeijer.org vind je boeken die hieruit voortgevloeid zijn. Vragen zoals: Wie zijn we in relatie tot onszelf, anderen en God? Hoe kunnen we in vrijheid een moedig en verantwoordelijk leven leiden?

De overdenking in deze uitzending wordt door Marieke Meijer zelf gehouden. Het thema is: ‘Vrij en moedig leven met God’.

Het Bijbelgedeelte komt uit Psalm 27. Per vers ‘vertaalt’ Marieke deze verzen naar onze dagelijkse werkelijkheid. In de Psalmen wordt zichtbaar hoe de werkelijkheid van onze emoties en ervaringen naast de werkelijkheid van ons geloof en het vertrouwen in Gods onvoorwaardelijke liefde voor ons, kan bestaan.                                     

Gods onvoorwaardelijke liefde waardoor wij kunnen leven dat is: bewegen, keuzes maken, fouten maken en opnieuw beginnen. Eindeloos vaak. En vanuit de Geest goed kunnen doen en successen hebben en daarvan kunnen genieten. Iedere keer als het zwaar voelt of gestrest, kunnen we terug naar die genade. We hoeven namelijk niet te bewegen, verantwoordelijkheid te nemen en wat dan ook, want we zijn al geliefd. Energie komt uit de liefde en niet andersom. Wij zijn oké en dan mogen we bewegen. Altijd in die volgorde. We hoeven de liefde/genade zelfs niet te ervaren als voorwaarde om oké te zijn.’

Zin, Zout en Zegen (16 augustus 2020)

Laat een reactie achter




Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



0 reacties