Volgspot Café Jaren Zestig


Luister 20:00 - 22:00

17 februari 2018 10:13

Met elke avond tijdens de Week van de Jaren Zestig tot de nok toe gevulde uitzendingen!

Volgspot 20:00 - 22:00

Maandag komen Trea Dobbs en Ronnie Tober langs, ze deden beiden mee aan het Nationaal Songfestival 1965. Thomas Lepeltakj begon in de jaren ’60 zijn carrière als journalist bij De Telegraaf. Jarenlang schreef hij het Stan Huygens Journaal! Beatrice van der Poel en Erwin van Ligten spelen nummers van artiesten van de ‘Club van 27’: o.a. Jimi Hendrix, Janis Joplin en Jim Morrison.

Dinsdag vertelt Acteur Chiem van Houweninge over het begin van zijn carrière in de jaren’60. Filmregisseur Frans Weisz. Hij regisseerde zijn eerste speelfilm in 1965. Zijn nieuwste ‘Het leven is verrukkeluk’ is gebaseerd op een boek van Remco Campert uit de jaren’60 en speelt zich ook in dat decennium af. En Machteld van der Gaag (finalist van het Concours de la Chanson 2018) zingt Franse Chansons uit de jaren 60, aan de vleugel begeleid door Nico v.d. Linden.

Woensdag speelt de band Vezpa pophits uit de jaren’60, zingt Rose Spearman haar favoriete nummers uit de sixties en ontvangen we schrijfster Marjan Berk. Zij speelde in de jaren’60 bij het geruchtmakende Kabaret Lurelei. Ook ontvangen we Ria Valk.

Donderdag 22 februari vertelt Edwin Rutten! Hij begon in de jaren ’60 zijn carrière. Live muziek is er van de band Tin Soldiers.


Meer van de 60s

De weekend-uitzendingen van bijvoorbeeld Wekker-Wakker!, Andermans Veren, Goudmijn of het Theater van het Sentiment gemist?

Beluister ze allemaal op onze Gemist pagina >>


Laat een reactie achter




Plaats reactie



12 reacties





Geschreven door:  

bep ket

5 dagen geleden - 10:20 uur

super de jaren 60 heerlijke muziek luister ik graag naar omdat ik in 1960 geboren ben .top muziek.groetjes b.ket


Geschreven door:  

Ingrid & Thérèse

17 februari 2018 - 18:33 uur

Playlist Theater van het Sentiment (17-02-2018 16:00-18:00)
Tussen 17:06 Paul Jones - I've Been A Bad Bad Boy en 17:17 Rolling Stones - Ruby Tuesday ontbreekt
Tee Set - Don't You Leave


Geschreven door:  

Ingrid & Thérèse

17 februari 2018 - 17:39 uur

Playlist Theater van het Sentiment (17-02-2018 16:00-18:00)
Tussen 16:26 Twice As Much - True Story en 16:34 Left Banke - Pretty Ballerina ontbreekt
Tommy James & Shondells - I Think We're Alone Now


Geschreven door:  

Ingrid & Thérèse

17 februari 2018 - 17:31 uur

Playlist Theater van het Sentiment (17-02-2018 16:00-18:00)
Tussen 16:02 Easybeats - Friday On My Mind en 16:09 Marvellettes - The Hunter Gets Captured By The Game ontbreekt
Cat Stevens - Matthew And Son


Geschreven door:  

J. Philippa

17 februari 2018 - 13:12 uur

Ja, ik vind ook, dat er steeds minder te horen is uit de 60s. Ben eigenlijk bang, dat dit wel eens de laatste week zou kunnen zijn van de 60s muziek. Net als de 50s week al is verdwenen. Dat is ook erg jammer.
Ik ga ook lekker in de nacht luisteren naar de 60s muziek, dan leutert er niemand doorheen.
Om mij heen in de kennissenkring hoor ik veel meer mensen, die Jeroen van Inkel erg druk en rommelig vinden, en het ochtend programma minder leuk. Ik zelf zet het heel gemakkelijk uit, tegenwoordig - dat was mijn mening.
Dat stemmen ging inderdaad niet met Explorer: de kruisjes kwamen niet in beeld. En ook (via Chroom) geen mailtje met mijn lijstje, jammer.


Geschreven door:  

jandielissen

16 februari 2018 - 18:08 uur

Ja, leuk om volgende week de sixtees te horen, want het worden er steeds minder.
Radio 5 gaat al aardig richting Radio 2 en 538.
Dat ligt bv. niet aan Jeroen van Inkel, maar aan het veranderen van het type programma.

Zo heeft iemand ook bedacht dat de presentatoren in het NIEUWS moeten gaan kletsen met de Nieuwslezer.
Of er zit op zenders "een riedel" onder de Nieuwslezer, of er wordt, zoals op Radio 5, tegenwoordig in het nieuws "geleuterd", alsof het shownieuws op SBS 6 is.
Bovendien lijkt het of de Nieuwslezer niet voor de luisteraar komt, maar voor de presentator, want de Nieuwslezer groet alleen de presentator.
"Goeie morgen/middag.. ..Jeroen, Hans, Tineke", enz.......... Dan roepen we hier........... "Hallo, wij zijn er ook".
En als we buitenlandse of onverstaanbare fragmenten in het Nieuws horen......"Jul lie vergeten de ondertiteling".

Hoe kwam ik hier nu op? "Oja, omdat ik hier een reactie over Jeroen van Inkel las.
Volgende week zal de zestiger jaren muziek de minpunten wat meer weg drukken.


Geschreven door:  

Trudy Bommer

16 februari 2018 - 15:00 uur

Wat een heerlijk vooruitzicht dat we aankomende week weer lekker terug gaan naar de jaren 60. Ben een groot liefhebber van die muziek.
Vond het ook moeilijk kiezen uit de lijst, ik vind er zoveel goed. Maar uiteindelijk toch een keuze gemaakt.


Geschreven door:  

J. Philippa

16 februari 2018 - 14:04 uur

Heb zin in de 60s week. Ik hoop wel, dat Jeroen van Inkel zijn mond een beetje dicht houdt, en niet zo kwekt en tettert in de vroege morgen. Kan hij niet een weekje vakantie nemen, en Henk voor hem invallen?
Jeroen zou eens, als hij net wakker wordt en bij wil komen, één van zijn programma's terug luisteren, dan zou hij waarschijnlijk schrikken.
Bovendien weet hij, naar eigen zeggen, weinig van de 60s muziek, dus graag een beetje rustig aan, vast bedankt


Geschreven door:  

C van dalen

16 februari 2018 - 12:12 uur

Yes, weer een week vol herinneringen en muziek.


Geschreven door:  

Henk van de Wetering

15 februari 2018 - 16:29 uur

Met Hemelvaartsdag herleeft in Markelo het oudste openluchtpopfes tival van Nederland. Beatfestijn Markelo van 11 tot 5 in de Kösterskoele. Vijf jarenzestig bands uit de regio Twente/ Achterhoek treden op.


Geschreven door:  

leni van til

12 februari 2018 - 14:13 uur

Heerlijk die muziek uit de jaren 60. Ik wil mijn lijst niet delen met Facebook of twitter maar voor mijzelf opslaan. kan dit alleen door kopiëren of ook opslaan.


Geschreven door:  

C.M.Mackenbach-Boger

7 februari 2018 - 23:32 uur

Wat heerlijk als we de muziek uit de jaren 60 weer kunnen gaan
beluisteren.