Evergreen Top 1000: 'Het Dorp' op #1


Bedankt voor al jullie stemmen!

10 november 2017 18:06

'Het Dorp' van Wim Sonneveld is ook dit jaar weer op de eerste plaats van de Evergreen Top 1000 geëindigd!

Gasten als Domien Verschuuren, Margriet Eshuijs, Dick Bakker en Ron Brandsteder kwamen tijdens het slot van de stemweek langs in de studio om hun favoriete evergreens te laten horen. ‘Mag Ik Dan Bij Jou’ van Claudia de Breij staat voor het eerst in de top 10. ‘Het Dorp’ van Wim Sonneveld staat dit jaar voor de zevende keer op nummer 1.

Daarnaast staan dit jaar maar liefst vier Nederlandstalige nummers in de top 10.

1. 'Het Dorp' - Wim Sonneveld
2. 'Hotel California' - Eagles
3. 'Voor Haar' - Frans Halsema
4. 'Du' - Peter Maffay
5. 'God Only Knows' - Beach Boys
6. 'Avond' - Boudewijn De Groot
7. 'Mag Ik Dan Bij Jou' - Claudia De Breij
8. 'A Whiter Shade Of Pale' - Procol Harum
9. 'Nights In White Satin' - Moody Blues
10. 'Bridge Over Troubled Water' - Simon & Garfunkel

De hele lijst is vanaf vrijdag 24 november te vinden op www.nporadio5.nl.



Om dit Facebook-bericht te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.



Evergreen Top 1000 ​ 

Maandag 27 november start de tiende editie van de Evergreen Top 1000 op NPO Radio 5. De Evergreen Top 1000 is tot en met vrijdag 1 december elke dag tussen 07:00 uur en 20.00 uur te horen. 

Foto omslag: ANP


Laat een reactie achter




Plaats reactie



19 reacties





Geschreven door:  

Ton

24 november 2017 - 17:07 uur

Dus toch, stond de lijst er al een tijdje met het verkeerd jaartal !!!!!!


Geschreven door:  

X

24 november 2017 - 16:52 uur

Pink Floyd, Deep Purple, Led Zeppelin, eindelijk! Nu kan ik met liefde genieten van wat zachtzoete liedjes uit 1964 en wat stevige rockplaten.


Geschreven door:  

Bert F

24 november 2017 - 16:26 uur

Dit heb ik gelezen bij het item dat Bohemian Rhapsody op 14 staat.
Op vrijdag 24 november even na 16:00 vind je op deze site de hele Evergreen Top 1000, editie 2017!


Geschreven door:  

Ton

24 november 2017 - 16:07 uur

Ik vraag me nu de hele middag al af, wanneer komt de 2017 lijst online????????????
Kunnen jullie een indicatie geven


Geschreven door:  

Rieky van van Geffen

24 november 2017 - 15:30 uur

vanaf welk tijdstip is de top 1000 in te zien? ik zie nu alleen die van vorig jaar 2016.


Geschreven door:  

Ton

24 november 2017 - 15:09 uur

Staat de lijst 2017 soms niet al op de site, maar is het jaartal 2016 vergeten te wijzigen in 2017??


Geschreven door:  

Wil Mooijekind

24 november 2017 - 14:42 uur

het is altijd een plezier om de evergreen top 1000 te beluisteren. Iedere editie geeft een mooie dwarsdoorsnee van decennia popmuziek weer. Veel luistergenoegen volgende week!


Geschreven door:  

CHRIS

24 november 2017 - 13:31 uur

Denk niet dat ik ga luisteren
Waar is de echte goede muziek uit de jaren 60 en 70 ???
PINK FLOYD THE DOORS ENZ
Chris


Geschreven door:  

chris

24 november 2017 - 13:26 uur

Nadat ik de lijst bekeken heb denk ik niet dat ik ga luisteren .
Waar is de echte goede muziek ui de 60 en 70jaren ?
PIK FLOYD THE DOORS ENZ
Chris


Geschreven door:  

Marcel van Es

24 november 2017 - 12:02 uur

Zie de lijst nog niet die van 2016 staat er


Geschreven door:  

Renske

23 november 2017 - 19:12 uur

Fijn dat het dorp op één staat. Verheug me nu op volgende week.
Iedereen veel luisterplezier.


Geschreven door:  

Marian

23 november 2017 - 17:49 uur

Kijk er al naar uit.


Geschreven door:  

Wilma

23 november 2017 - 08:32 uur

In het begin was het veel leuker dan eist je niet wie er op nummer één stond en bleef je gespannen afwachten nu voor de zevende keer het dorp volg mij zit hier een luchtje aan maar ja ik weet nu dat ik dat laatste stukje niet hoeft te luisteren


Geschreven door:  

Wilma

23 november 2017 - 08:29 uur

In het begin was het veel leuker dan werd er niet bekend gemaakt wie er op een stond bleef je vanzelf luisteren maar voorf de zevende keer het dorp riekt toch niet helemaal lekker maar ja je weet nu in ieder geval dat je niet meer op de nummer één te wachten en kun je eerder afhaken


Geschreven door:  

Gosse Bierma

23 november 2017 - 03:31 uur

Ik Gosse Bierma vind dat de Evergreen top 1000 elk jaar terug moet komen
op de radio en dat er ook een nummer van mijn van Andre van Duin in de Evergreen top 1000 moet staan
van hem ben ik een hele groten van ik heb bijna al zijn nummers van hem.
Heel veel groeten van Gosse Bierma uit Meerssen.


Geschreven door:  

mariabode.nl

21 november 2017 - 12:41 uur

Wat jammer dat er van veel artiesten niets of slechts 1 plaat in de keuze lijst staat, censuur?????


Geschreven door:  

Hans

20 november 2017 - 16:55 uur

Heel jammer dat de keuzelijst in aanloop tot de Top1000 niet online is gehouden, uiteraard had het stemmen dan niet meer mogelijk geweest,
Maar het was/is toch een geweldig naslagwerk wat zeker had bi gedragen om de sfeer richting Top 1000 te verhogen.
Volgens mij een gemiste kans directie Radio 5.
Met een luistervink groet,
Hans.


Geschreven door:  

Jacky Mol

20 november 2017 - 11:58 uur

IK KIJK MET GROOT PLEZIER EN VOLLE VERWACHTING UIT NAAR DE EVERGREEN TOP 1000! ZAL BESLIST WEER EEN WEEK WORDEN MET ONGEKENDE EN NOSTALGISCHE MUZIKALE HOOGSTANDJES VAN FORMAAT!!!!!


Geschreven door:  

De Staatsomroep

16 november 2017 - 00:04 uur