Jeroen van Inkel presenteert Je dag is goed


18 december 2017 08:25

Vanaf dinsdag 2 januari presenteert Jeroen van Inkel elke ochtend tussen 7.00 en 10.00 uur zijn nieuwe programma Je dag is goed. Dit maakte hij zojuist bekend in Wekker-Wakker! op NPO Radio 5.

De MAX

Onlangs werd duidelijk dat Wekker-Wakker! stopt vanwege het vertrek van presentator Henk Mouwe. Hij gaat genieten van zijn pensioen, maar blijft verbonden aan MAX. Manuëla Kemp, mede-presentator van Wekker-Wakker! gaat aan de slag met het nieuwe programma De MAX, dat ze vanaf 1 januari samen met Henkjan Smits op NPO Radio 5 presenteert.

Op de voet

Van Inkel heeft veel zin in zijn nieuwe programma. Hij draait muziek, volgt de dagelijkse actualiteit op de voet en zal ook ter plekke zijn via een verslaggever die hij op pad stuurt met een opdracht:

“Het voelt alsof ik voor een orkest sta met allemaal nieuwe muzikanten. Dit programma op NPO Radio 5 geeft mij ontzettend veel mogelijkheden mijn luisteraars enorm te verwennen.”

Je dag is goed
Elke werkdag van 7.00 tot 10.00 uur
Bij MAX op NPO Radio 5

Beluister hieronder de onthulling:

Zo heet het nieuwe programma van Jeroen van Inkel



Laat een reactie achter




Plaats reactie



28 reacties





Geschreven door:  

B.Mierlo

4 dagen geleden - 10:50 uur

Wat een misser van MAX. Wat is nog het verschil met Radio 2 ; ik kies nu BNR of Classic FM. Ach met de remote binnen handbereik ben je zo van die 'popi-talk' van Van Inkel af.


Geschreven door:  

Marha

5 dagen geleden - 12:10 uur

Hoezo je voelt je thuis ?

Op de muziekkeus van " je dag is goed" is weinig aan te merken.
Maar m.i., en ook te lezen in de meeste reacties in het gastenboek, hebben deze ochtenduren toch veel meer behoefte aan een Presentator en niet zoals nu aan gehaaste en overdreven DJ.

Omroep Max, pak dan toch die kans om er mede voor te zorgen , om qua Luistercijfers ruim boven (de in gevarenzone verkerende zender) NPO Radio3 uit te komen.
De komst van Gerard Ekdom (geweldig! ) heeft immers bij NPO Radio2 wel voor een aanzienlijke stijging in de Luistercijfers gezorgd.
Is toch zeker aan zijn manier van presenteren te danken.
(Dus ook voor Jeroen...jij kunt er wellicht ook iets aan veranderen )

Vaste (trouwe) luisteraars haken nu af bij Radio5 en natuurlijk zit er een knop aan de radio etc. etc....maar om zo met luisteraars om te gaan lijkt mij toch niet echt
de opzet van het "je voelt je thuis"- gevoel.

Ik gaf dit programma een kans en ben er nu wel uit.
Na een " proeftijd " van 2 weken "je dag is Goed" ga ik mezelf tussen 7-10 uur niet meer ergernis bezorgen.
Vanaf 16 januari zal bij ons vanaf 10 uur pas weer de radio op NPO Radio5 komen te staan.
Met Hans Schiffers en de Arbeisvitaminen , dan is vanaf dat tijdstip ook "mijn dag weer Goed" op NPO Radio 5.


Geschreven door:  

renee

5 dagen geleden - 09:56 uur

Ik sluit mij aan bij alle voorgaande reacties, Jeroen stop er maar mee!


Geschreven door:  

Ellen Blom

14 januari 2018 - 13:46 uur

Jammer, jammer, jammer. Wij worden niet meer zo gezellig wakker. Wij hebben tot op heden Jeroen het voordeel van de twijfel gegeven maar nu haken wij toch echt af. Wat een herrie maakt die man.
De muziek is ook niet meer wat het geweest is.
Wij hopen dat er aan een verandering wordt gewerkt.
Nu eerst zoeken waar wij na 07.00 uur in de ochtend op af gaan stemmen.


Geschreven door:  

Annemieke

12 januari 2018 - 22:10 uur

Jammer dat er luisteraars weg gaan, maar ik ben een nieuwe. Ik moest de frequentie nog opzoeken, want ik had NPO5 nog niet eerder gevonden. Ik luister al jaren naar programma’s van Jeroen en moet nu wel wennen aan deze muziek, maar dat komt wel goed. De dag begint weer met een glimlach. Fijn dat je terug bent in de ochtend, Jeroen!
Groeten van een bijna-vijftiger .


Geschreven door:  

J.van der Kolk-Zoet

12 januari 2018 - 10:33 uur

Vraag, mag de heer van Ginkel zijn eigen muziek keuze draaien? ik hoor weinig nostalgie, en ik denk dat veel luisteraars afhaken, past niet bij ons luisterpubliek. missen het knusse gebabbel van Maan en Henk. jammer, jammer. Ineke.


Geschreven door:  

Henk de Jong

12 januari 2018 - 10:32 uur

Beste Jeroen, mijn dag begint sinds twee weken minder goed. Alles moet een kans hebben. Daarom luisterde ik twee weken naar je nieuwe programma. Ik, man van 63 jaar, liefhebber van allerlei muziek tussen jaren 50 en 90, en 9 jaar lang trouw luisteraar van Wekker Wakker, ben niet gelukkig met de grote verandering. In de loop der jaren zorgden verschillende presentatieduo' s met Henk Mouwe als constante voor een lekker ontspannen, rustig, gezellig, belangstellend en informatief radioprogramma op een gewone spreektoon doorspekt met muziek waar ik van hou met af en toe ook nieuwe muziek. Een programma waarbij naar mijn gevoel de presentatoren niet nadrukkelijk op de voorkant traden, niet zichzelf heel belangrijk vonden en dienend waren naar hun luisteraars. Na twee weken moet ik helaas tot de conclusie komen dat jouw programma niet het mijne is. Mijn ervaringen kloppen aardig met de minder goede ervaringen van verschillende voorgaande reactiegevers. Heel af en toe in een interview vergeet je even je extra lage dj-stem op te zetten en krijg ik een idee van je natuurlijke stem die best prettig zou kunnen zijn. Waarom klinkt je stem steeds alsof je op de hielen gezeten wordt? Het is toch een ochtend programma. Nog steeds voor de iets oudere doelgroep? Het mag best een heel stuk rustiger. Je grapjes en je humor komen erg gemaakt over. Waarom zo'n lange jingle iedere uitzending die uiteindelijk alleen en vooral naar jouw naam toe leidt? In verschillende interviews (niet allemaal!) lijk je meer bezig om jezelf te etaleren dan om de geïnterviewde tot zijn recht te laten komen. Ik zou nog wel even door kunnen gaan maar dat heeft weinig zin. In de laatste uitzending van Wekker Wakker was een fragment te horen van Henk Mouwe bij de start van dat programma 10 jaar geleden.Het viel Manuela en Henk daarbij op dat de manier van presenteren en het stemgebruik in die jaren zo veranderd was. Ook Henk had toen nog zo'n DJ-stem, hoewel minder sterk dan jij nu gebruikt. In die zin is jouw manier van presenteren een stap terug in de tijd. Ook de aangepaste muziekkeuze is niet waar ik naar uitkijk op een nieuwe morgen. Kortom ik zal naar een andere zender gaan zoeken. Over een maand of drie zal ik je nog eens opzoeken. Misschien is er dan iets veranderd.
Waarschijnlijk kan jij er ook niet veel aan doen, is de keuze voor deze verandering ingegeven door het verlangen om een jongere doelgroep aan te spreken. Het blijft spijtig dat ik ook al met mijn leeftijd niet meer zo interessant ben als luisteraar. Ik ben toch zo benieuwd of er op weg naar deze verandering ook een onderzoek is geweest onder de luisteraars en of na pakweg 3 maanden een onderzoek gehouden gaat worden om te kijken of er veel oude luisteraars zijn weg gelopen.
Ondanks alles wens ik je veel succes met je nieuwe programma en hoop van harte dat het je lukt om de komende tijd te veranderen van een drukke DJ naar een aangename dienende presentator van een plezierig en ontspannen ochtendprogramm a voor laten wij zeggen de 50 plussers.
Met een vriendelijke groet,
Henk de Jong


Geschreven door:  

John

11 januari 2018 - 20:40 uur

waardeloos programma, heb maar weer een regionale zender opgezocht.


Geschreven door:  

Yvonne

8 januari 2018 - 11:03 uur

Heb niets tegen Jeroen, maar hij hoort niet op deze zender thuis. Heel erg jammer, weer een paar mooie uren verloren op radio 5. Wacht nu maar tot 10 uur om de radio op 5 te zetten. Daarvoor op zoek naar een andere zender.


Geschreven door:  

herman

6 januari 2018 - 01:18 uur

Jeroen praat alsjeblief op de radio gewoon hoe je thuis ook praat ,of praat je altijd zo?
Een heeeele goeieee morgennnnn ,hierrrr komennn de beachboysssss
op radiooooo 5 met good vibrationsssss..
Heb je zelf niet het gevoel dat je in de verkeerde film zit?


Geschreven door:  

Conny

5 januari 2018 - 17:53 uur

Vreselijk die popie jopie op radio 5 in de ochtend, DJ gezeur en wat vindt hij zich zelf goed, zelfs een jingle!!!!! Kortom wegezen!!!!


Geschreven door:  

Fred

4 januari 2018 - 18:17 uur

Na jaren van fijne muziek en gepraat van rustige presentoren zitten we nu weer in het eindeloze Jopie-popie gelul zoals op de 2 en 3 van NPO.
Jammer. Voor mij geen NPO meer.


Geschreven door:  

Marijke

3 januari 2018 - 13:58 uur

Zo'n druktemaker als Jeroen past naar mijn in ziens niet bij radio 5 en dan ook nog
vroeg in de morgen geprogrammeerd!!
Jeroen een tip: Luister eens goed naar de andere programma's op radio 5
en pas je daar een beetje op aan.


Geschreven door:  

Fien

3 januari 2018 - 10:17 uur

Mijn dag begint echt niet goed met Jeroen van Inkel. Wordt op zoek gaan naar een andere zender in ieder geval tot 10.00 uur, Alle reacties van gisteren -(de eerste) Je dag is goed -gewist?


Geschreven door:  

Gerrit

2 januari 2018 - 22:49 uur

Ik merk eigelijk al wel een tijdje dat het relaxte sfeertje van het mooie Radio 5 (Nostalgia) weg is. Het (Nostalgia) is er niet voor niets vanaf gehaald. Hiervoor was het tot begin jaren 80 muziek, nu hoor je ook hedendaagse muziek waar je op de andere zenders mee doodgegooid wordt. 3fm is verschoven naar radio 2 en radio 2 is verschoven naar radio 5 en radio 5.... doe het er maar mee. Heel erg jammer.


Geschreven door:  

Frits

2 januari 2018 - 17:19 uur

Jeroen van Inkel had gemeld dat hij zich zou aanpassen aan radio 5,denk dat hij daar
alleen de muziekkeuze mee bedoeld.
Hij is nu eenmaal een dj en geen presentator en dat zal
niet gauw veranderen.
Ben het ook eens met een vorige schrijver , die het zo mooi omschreef dat de turbo er af mocht.
Ik heb niets tegen Jeroen maar of zijn stijl van radio maken geschikt is voor radio 5 ??


Geschreven door:  

Anouk

2 januari 2018 - 17:07 uur

Hier een bericht van mij...
Kom zeg, je kan geen eeuwen stil blijven staan bij ouwe uit de jaren 50. Stil staand is achter uit gang. Wil je als luisteraar die muziek, kom lekker een cd van die jaren. Radio 5 is een zender in beweging...prim a zo. Tijdperk Henk is nu voorbij, en hopa nu een ander tijdperk met Jeroen. En ik heb geluisterd vanmorgen, prima Jeroen. Gewoon lekker door gaan.. Er zullen luisteren gaan en nieuwe luisteraars komen. Nu houden we op met mopperen over deze zender Radio 5 en over Jeroen.
Ik ben blij met Jeroen!!!!!!!!! !


Geschreven door:  

Joke

2 januari 2018 - 15:14 uur

Vanmorgen Jeroen van Inkel aangezet. Geen zinnig woord gehoord. Veel eh...eh... hij moet misschien nog wennen, maar zo was het zeker geen aanwinst voor radio 5. Muziek, geen klacht over.
Joke


Geschreven door:  

henry

2 januari 2018 - 13:11 uur

Vanmorgen Jeroen gehoord bij zijn debuut op radio 5.
Jeroen haal alsjeblief de turbo er af,het hoeft voor de radio 5 luisteraar niet
meer zo flitsend als je gewend was bij Veronica/538.
Laat de achtergrondmuzi ek weg als je aan het woord bent en niet te veel jingles .
Muziek keuze weinig op aan te merken,maar laat het wel een ''ouwelullen'' zender blijven.


Geschreven door:  

Robert

2 januari 2018 - 01:52 uur

Geweldig voor de luisteraars dat Jeroen het ochtendprogramm a gaat doen. En ik denk dat Jeroen meer muzieksmaken heeft dan iedereen op dit forum denkt. Hij maakt er een superprogramma van, waarbij hij ook juweeltjes laat horen uit de vergeten tijden. Jeroen is wel de DJ van de jingles! Maar hij kan ook verhalen vertellen over de songs. Hij geeft meer in zijn mars dan alleen 80's en 90's! Jeroen ik wens je heel veel succes! Eindelijk weer een fatsoenlijk ochtendprogramm a op de radio!


Geschreven door:  

Harry Jacobs

30 december 2017 - 12:12 uur

Na heel veel jaar 'Wekker Wakker' te hebben beluisterd wil ik Henk en Manuela Kemp enorm bedanken. Het was een soort 'Het Hoort Bij Je'
Maar aan alles komt een einde. Lieve Henk , geniet van je pensioen en Manuela veel plezier in de avond.

Beste Jeroen. Dit is wel NPO Radio 5. Een zender voor 'ouderen'. Wij hopen dat je ook de muziek daaraan wil aan passen. GEEN klere herrie!!
Sinds de term Nostalgia is vervallen is het toch al anders geworden.
Er is al genoeg rot muziek op alle andere zenders. Doe je best en beloofd.......R ustige muziek.


Geschreven door:  

Gijs Michiels

28 december 2017 - 22:26 uur

Leuk dat Jeroen van Inkel de nieuwe presentator wordt maar ik hoop wel dat veel jaren 60 en 70 muziek in zijn programma te horen is .


Geschreven door:  

dinand bunk

19 december 2017 - 15:02 uur

ja heeeel jammer het was altijd knus wakker worden met die 2 manuela en henk ik hoop echt maar dan ook echt dat max goed begrijpt dat er ook genoeg ouderen luisteren het was al een dreun toen jullie overgingen op meer 80 jaren muziek!!! kom op terug naar nostalgia de jaren 40/50 muziek eerder met jan steenman maar nee hoor morderniseren!! ! ja daaag daar bestaan genoeg stations van jullie waren een uitzondering op die regel maar... nu niet meer maar om positief te eindigen jeroen veel succes en probeer er af en toe een jaren 40/50 plaat er door heen te smokkelen nou beste mensen fijne dagen toegewenst vanaf borculo groetjes en henk en manuela het ga jullie goed doeiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiii iiii


Geschreven door:  

Pieter

19 december 2017 - 12:11 uur

En die muziek verandert toch niet mee, mag hopen? Van Inkel is toch meer een "jaren 1980/1990-produ ct" en ik vrees dat het dan wel afgelopen zal zijn met de jaren 1960 en -70 muziek ...


Geschreven door:  

Dries de Wit

19 december 2017 - 09:54 uur

Hoi allemaal, ik gun Henk zijn wel verdiende pensioen en Manuela haar nieuwe programma, jammer dat jullie
er mee ophouden. Ik hoop wel dat Jeroen de golden oldies blijft draaien en wens hem heel veel suc6 !


Geschreven door:  

Hans Elschot

18 december 2017 - 16:00 uur

Beste Jeroen,

Wij wensen je heel veel plezier en succes bij Radio 5. Hopelijk blijf je wel de evergreens draaien, die horen bij Radio 5.


Geschreven door:  

Frank van Beekveld

18 december 2017 - 13:16 uur

veel plezier Jeroen


Geschreven door:  

Janny Kroot

18 december 2017 - 09:58 uur

Beste Henk,
Ik gun jou een mooie en fijne pensioentijd met je geliefden!! Maar ik zal jou en Manuela vreselijk gaan missen op de radio.
Jeroen van Inkel zal van zeer goede huize moeten komen om jullie te vervangen,