Jeroen van Inkel naar NPO Radio 5


per 2 januari 2018

Jeroen van Inkel presenteert vanaf 2 januari 2018 de ochtendshow op NPO Radio 5!

Wekker-Wakker!

Jeroen van Inkel gaat de ochtendshow overnemen van Henk Mouwe, die binnenkort met pensioen gaat. "Ik krijg vanaf januari de gelegenheid om echt op gevoel een ochtendprogramma te doen. Voelen wat het interessante nieuws van die dag is en de leukste muziek draaien om bij wakker te worden", aldus Van Inkel. De presentator gaat samen met de redactie aan de slag met de invulling van het nieuwe programma. Jan Willem van Engelen, zendermanager NPO Radio 5 is blij met de komst van de legendarische dj: “Het gaat goed met NPO Radio 5. We zijn blij dat we deze iconische dj kunnen toevoegen aan ons team. Jeroen past goed in de nieuwe frisse koers van NPO Radio 5.”


"Ik krijg vanaf januari de gelegenheid om echt op gevoel een ochtendprogramma te doen. Voelen wat het interessante nieuws van die dag is en de leukste muziek draaien om bij wakker te worden"


- Jeroen van Inkel



Opvolger

​Jeroen van Inkel vult de plek in die vrij is gekomen nadat vorige week bekend werd dat Wekker-Wakker! presentator Henk Mouwe aan het eind van dit jaar met pensioen zal gaan. Mouwe blijft wel verbonden aan MAX. “Ik ben Henk Mouwe dankbaar voor de vele jaren fantastische radio die hij voor MAX heeft gemaakt. Sinds 2006 zet hij zich met hart en ziel in voor onze omroep en ik ben blij dat hij aan MAX verbonden blijft", aldus MAX-directeur Jan Slagter. Co-presentator van Henk Mouwe, Manuëla Kemp, schuift door naar de avond. Samen met Henkjan Smits gaat zij aan de slag voor Tijd voor MAX Radio, iedere werkdag van 18.00 tot 20.00 uur op NPO Radio 5. 

Wekker-Wakker!
Ma t/m za: 06.00 - 10.00 uur ​


Foto omslag: ANP


Laat een reactie achter




Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



103 reacties





Geschreven door:  

Louw

2 dagen geleden - 23:55 uur

Weten we dat ook weer! Wanneer je niet van hersenloos geschreeuw houdt en nostalgische muziek uit de 60s ben je een oubollige freak.
Fijn die duidingen!
Onderstaande is door mij gekopieerd van de website van Radiofreak.nl

Jeroen zegt binnengehaald te zijn door Radio 5 om de zender verder te verjongen. “Radio 5 maakt er serieus werk van om van dat ietwat oubollige imago af te komen. Daarom hebben ze het aangedurfd om deze oude radio-rebel op de ochtend te zetten. Net als Radio 2 dat ruim drie jaar geleden met succes heeft gedaan, is Radio 5 nu ook zichzelf aan het vernieuwen met de opdracht om aan de onderkant nieuwe luisteraars te winnen.”


Geschreven door:  

Martin van Afferden

7 juli 2018 - 23:21 uur

Louw , ik ben het helemaal met je eens.
De niet -JvI fans hebben inmiddels afgehaakt en Jeroen streelt zijn ego maar wat graag door aan te nemen
zoals hij zelf zegt " dat de meeste luisteraars zijn meegegaan in zijn ontwikkeling en er bijna geen kritiek meer binnenkomt."

Het "Radio5 je voelt je thuis" gevoel is met zijn komst voor ons verdwenen.
Wij luisteren heel graag naar Jeroen Latijnhouwers als JvI er niet is.
Hij vervangt momenteel Tineke de Nooy en dat doet hij ook prima!

De heer Slagter van MAX heeft voor mij wel afgedaan door
JvI binnen te halen en in het begin te zeggen dat JvI naar de luisteraars moest luisteren en er niet zit voor eigen plezier.
Bla bla bla.....
En zie hier..JvI denkt imiddels dat er geen kritiek meer is op zijn presenteren.
Hoe kortzichtig kun je zijn !

JvI blijft echt wel zitten want Jan Slagter zal daar ook geen contract breuk voor over hebben.


Geschreven door:  

Jolanda

2 juli 2018 - 03:36 uur

Nou henk dat is dan jammer voor jouw, er zijn genoeg schreeuwers te vinden op de radio, dus zoek maar uit.
Ik wil de oude muziek weer terug ,percy sledgde, beegees noem maar op.
En zeker geen guus meeuwis of madonna.
Jan slachter je bent EEN GROTE EGOÏST


Geschreven door:  

Henk

30 juni 2018 - 02:04 uur

Ik wil mijn Jeroen weer terug! Sommige mensen worden vroeg oud blijkbaar. Heerlijk in de ochtend naar Van Inkel luisteren op het werk. Afgelopen week bijna niet geluisterd.... Saai..... Elke keer zapte ik maar weer naar een andere zender. Hup Jeroen, come back!


Geschreven door:  

Pieter

29 juni 2018 - 16:30 uur

Na een half jaar ergernis met die van Inkel 's morgens, wat een verademing om die andere Jeroen te horen. Het kan dus wel normaal .
Radio 5 kan dus weer luid en duidelijk aan tussen 7 en 10 uur 's morgens. Houwen zo zou ik zeggen.


Geschreven door:  

Joke van Afferden

26 juni 2018 - 11:20 uur

Weer maakt Jeroen Latijnhouwers
"het verschil"...
Wat een verademing !
Bij ons staat Radio 5 nu ook weer aan tussen 7 en 10 uur....totdat JvI
weer terugkeert


Geschreven door:  

Petra

26 juni 2018 - 10:44 uur

Hij staat weer op Radio 5 dankzij Jeroen Latijnhouwers!


Geschreven door:  

Louw

12 juni 2018 - 20:18 uur

www.vbro.be
Evergreen muziek 50 tot en met 70
Evergreens. Stukken beter dan JVI.
Het enige wat 60, 70 is aan zijn programma is zijn IQ......


Geschreven door:  

A. Larsson

11 juni 2018 - 15:11 uur

Ik zie tot mijn grote opluchting, dat ik niet de enige ben die zich ergert aan de dagelijkse kwelling tussen 7 en 10 uur 's morgens op radio 5. De vleesgeworden domheid heeft op die uren bezit genomen van de zender. Met gevoel voor nostalgie kijk ik terug op betere tijden.


Geschreven door:  

Jan C. Otterspeer

8 juni 2018 - 17:50 uur

Je hebt volkomen gelijk Ruth, wat een verschrikkelijk e zender is radio 5 geworden. Vooral s-morgens tot 10.00 uur. Van zulk soort zijn er nog wel 100 die allemaal dezelfde herrie troep uitzenden. Veel hard geschreeuw en stom gepietpraat en 100 vergissingen in een zin. Hakkelen en umumumum gelul.
Wat typisch is voor iemand die ook niet weet wat er gezegd moet worden..
Leuk gezellig muziekje in de ochtend : vergeet het maar.
In de super markt en slechte warenhuizen hoor je dezelfde irritante muziek. Zeg maar MUZAK nivo en dan nog minder.
En typisch voor werkverschaffin gsstad nummer 1 Hilversum : Niet reageren en kop in het zand steken gewoon doorgaan. Als ze deze stukjes al lezen ??? [ ik denk het dus wel !!!!] JanOtterspeer


Geschreven door:  

G. Hovestad

30 mei 2018 - 13:23 uur

Al eerder een opmerking geschreven over het ochtendprogramm a van Jeroen van Inkel.
Op zich een prima DJ, maar niet voor een ochtendprogramm a. Stem is veel te hard en zoals al eerder iemand iets schreef
een verademing als Jeroen Latijnhouwers hem vervangt.


Geschreven door:  

Agaath van Zand

25 mei 2018 - 11:26 uur

Gisteren stonden hier nog
94 reacties...vand aag 91.
Dit Forum lijkt met onderstaande laatste reactie nu overal voor gebruikt te kunnen worden.
Feit blijft dat veel Radio 5 luisteraars nog steeds niet luisteren naar Jeroen van Inkel tussen 7-10 uur.
Het daarentegen een verademing vinden als Jeroen Latijnhouwers hem vervangt.
Er zal zoals het er nu uitziet echt geen verandering komen in de vaste presentatie van de ochtendshow.
Wij hebben het vertrouwen voor een oplossing door Omroep MAX inmiddels opgegeven.
Wel ooit mooi gepraat door de heer Slagter dat er programma's gemaakt worden voor de luisteraars en dat er door de DJ geluisterd moet worden naar wat zij ervan vinden.
Ja...Paroles , Paroles , Paroles


Geschreven door:  

jessie smith

20 mei 2018 - 21:09 uur

Ik dank manuka Priester voor het herstel van mijn huwelijk. We zijn al 3 jaar gescheiden. We begonnen te praten over verzoening. Het was iets dat we allebei niet van plan waren. Ik begon op het net te zoeken naar mensen die God hun huwelijk herstelde en ik vond priestermanuka, over hoe hij zoveel relatie heeft geholpen door zijn betovering met zijn contact te casten, dan neem ik onmiddellijk contact met hem op voor hulp na de betovering die mijn man terugbrengt thuis 6 dagen na de betovering en vraag om vergeving en nu leven we gelukkig weer dank je priester manuka voor je hulp. Elke stander die een dergelijk probleem heeft, moet priester manuka e-mailen en hij zal u helpen in uw situatie via:


Geschreven door:  

Jacqueline Fabert

12 mei 2018 - 12:35 uur

Bedankt voor de mooie week JEROEN LATIJNHOUWERS!

Het was een fantastische week en............. .zeer mooie stem!

Liefs vaste luisteraars Jacqueline en Ton Fabert van Rooij uit Loon op Zand!

Bedankt vd mooie week!


Geschreven door:  

Marha

11 mei 2018 - 11:56 uur

Wat een fijne en presentatie van de ochtendshow op Radio 5 afgelopen week
Jeroen Latijnhouwers weet waar hij 't over heeft, is betrokken en luistert naar zijn gasten.
Geen gehaspel en uh uh in zijn gesprekken , radio presentatie zoals het bedoeld is.
Echte kwaliteit verloochent zich niet !
Voor veel luisteraars is het a.s. maandag tussen 7-10 uur helaas weer terug naar "af" op alle fronten.

Dus Jeroen Latijnhouwers erg bedankt voor de fijne presentatie afgelopen week en hopelijk tot heel snel.


Geschreven door:  

Sjef

11 mei 2018 - 09:37 uur

Ik schrok van de week. Waar is van Inkel. Ik luister al een tijdje naar 5 juist nu Jeroen van Inkel dit ochtend programma doet. Jeroen van Inkel die zijn vak verstaat en het is een plezier om naar hem te luisteren. Ik ging dus op zoek op deze site naar de reden waarom ik mijn favoriete dj niet hoorde. Nergens te vinden. Behalve veel negatieve berichten van bejaarden. Ik ben 56 en veel van mijn leeftijdsgenote n luisteren nu naar 5. Meneer Slagter, radio 3 is leeggelopen omdat jongeren niet meer naar de radio luisteren omdat ze geen raakvlakken hebben, laat dit omroep Max en radio 5 niet gebeuren


Geschreven door:  

Chris

10 mei 2018 - 11:45 uur

We kunnen er lang of kort over praten, maar het is tijd voor de actie: "Jeroen Latijnhouwers moet blijven!"


Geschreven door:  

Peter van Gool

9 mei 2018 - 14:33 uur

Superblij ,dat Jeroen Latijnhouwers het ochtendprogramm a doet , eindelijk weer leuk op NPO 5, hopelijk een blijver.
Gelieve Jeroen van Inkel met dit programma uit de ether te halen , wat een ramp die presentator , zo gauw we die mitrailleurstem horen gaat de radio ogenblikkelijk op een andere zender.


Geschreven door:  

Gretha

7 mei 2018 - 19:12 uur

Toevallig lees ik dat JvI met vakantie is deze week. Een fantastisch bericht! We hebben direct de automatische zenderkeuze van 07.00 uur voor deze week veranderd. Jammer dat het zo kort is, ik had JvI een hele hele lange vakantie gegund maar helaas voor veel luisteraars blijft het maar bij 5 werkdagen.
Jan Slagter, u heeft inmiddels toch wel door dat de heer van Inkel niet past bij uw omroep en zeker niet op dit tijdstip. Waarom luistert u niet?


Geschreven door:  

Bert Visser

7 mei 2018 - 11:31 uur

Kijk, dit lijkt er weer op. Weg met dat irritante d
.j. toontje. Van Inkel zal een beste man zijn; hij zit bij radio 5 bij de verkeerde zender.
Met vr. gr.

Bert Visser


Geschreven door:  

Martin van Wijk uit

7 mei 2018 - 10:44 uur

toen ik vanmorgen (maandag 7 mei 18 op radio 5 afstemde, werd ik blij verrast door de stem van Jeroen Latijnhouwers ! JvI is een weekje met vakantie en zijn presentatie wordt nu overgenomen door Jeroen L. Een fantastische oplossing, waarvan ik denk dat vele luisteraars er heel blij van worden. Een echte presentator die het geweldig doet, in plaats van een DJ gewoon niet op Radio 5 -ex Nostalgia thuis hoort. Ik blijf deze week weer ouderwetsch van 7-10uur naar Radio 5 luisteren. Zegt het voort..


Geschreven door:  

Marha

7 mei 2018 - 10:41 uur

Deze week is de rust weer even terug op Radio 5 want Jeroen van Inkel is op vakantie! (7-11 mei)
Jeroen Latijnhouwers is zijn vervanger tissen 7-10 uur op Radio 5.

Mijn dag is deze week dus weer even goed op Radio 5.


Geschreven door:  

Peter Anderson

4 mei 2018 - 11:09 uur

Jan Slagter roept mensen op om zich in te schrijven voor het Max Omroep Panel, want volgens Jan Slagter telt onze mening !!!

"Als voorzitter maak ik af en toe ook van dit instrument gebruik om van u te vernemen wat u van onze radio- en televisieprogra mma’s en onze verenigingsacti viteiten vindt. Op die manier kunnen we nog beter inspelen op uw wensen en op maat nieuwe initiatieven ontwikkelen. "

Hopelijk gaat Max met dit panel wel goed om ,want tot nu toe lijkt er toch niet veel te worden gedaan met al 5 maanden opmerkingen over de presentatie van de ochtendshow door Jeroen van Inkel.
Jazeker, uw mening telt, maar alleen als het Max uitkomt.


Geschreven door:  

Louw

3 mei 2018 - 20:05 uur

https://twitter.com/Ikkijkook123/status/992072306838134784?s=19
En zo wordt radio 5 om zeep geholpen!


Geschreven door:  

Jolanda

27 april 2018 - 05:35 uur

Hallo, ik luister ook echt niet meer voor 10 uur in de ochtend, behalve als jan rietman er is.
Maar het lijkt er helemáál op dat de zender verandert .
Je mag blij zij als he nog een oud plaatje hoort.
Ze luisteren toch niet naar de wensen van de luisteraars ,geen jeroen en gewoon nostalgie weer terug.
Im vind ook dat de djs ook moeten zeggen zoals tineke enzo ik vind dit niet leuk als er zoveel mensen klagen.
Ik word gewoon s,morgens al niet goed als ik van inkel hoor


Geschreven door:  

D

23 april 2018 - 13:49 uur

Wat ontzettend zonde van zo'n prachtige zender als radio 5! Sinds de komst van Jeroen v Inkel heb ik gewoon heimwee naar die goeie tijd dat Henk Mouwe het presenteerde.
Liet de muziek van de jaren 50 /60/70 in zijn waarde , waar radio 5 voor stond.
Nu is dat helemaal verziekt .
Als je niks met muziek van toen hebt ga dan niet hier presenteren of pas je aan. Het was niet voor niks radio 5 nostalgia .
Neem de luisteraars hierin serieus.


Geschreven door:  

Henk

23 april 2018 - 13:42 uur

Hallo,
Wat een gezeur hier. Leuke muziek, leuke praatjes. Een genot om te luisteren naar Jeroen! Maar ja, ik ben dan ook geen 80....
Jeroen, ga zo door met leuke muziek en geklets.


Geschreven door:  

Bert Kruis

19 april 2018 - 18:54 uur

Leuk die jaren 70 op Max radio 5, maar die JVI mag s'morgens een keelontsteking hebben. Vandaag donderdag 19 april sloeg hij weer de plank helemaal mis met zijn geschreeuw. Ik hoop dat hij tijdens de top 1000 nostaligie op vakantie is, kan ik de hele dag luisteren , ook voor 10.00 uur
Nee die JVI is geen aanwinst voor MAX. Jan Slagter slaap je nog of heb je oordoppen in. Veel van je luisteraars hebben niets met die JVI en hebben geen lekker ontwaken meer maar wakker worden met een nachtmerrie.
Beste luisteraars laat nu eens je stem horen of zeg anders je lidmaatschap op tot die JVI is verdwenen.
Zoals al hieronder aangegeven was 2e paasdag een verademing zonder die JVI.
Nee die JVI moet maar gaan solliciteren bij de commerciële omroepen daar schreeuwen ze ook en kunnen ook geen zinnen achter elkaar uitspreken.


Geschreven door:  

Mariska Strunk

17 april 2018 - 11:25 uur

de week van de jaren 70 op radio5 hebben wij toch weer even geprobeerd Jeroen van Inkel z'n manier van presenteren te negeren. Dit lukte echt niet.
We zijn tot 10 uur dus weer terug bij radio2. (of radio 10 met nonstop 60-70 music)
Wij denken niet dat er m.b.t. de ochtendshow nog iets zal gaan veranderen en uiteindelijk zullen de berichtjes op alle forums ook stoppen.
Wanneer ik nu hoor "radio5 je voelt je thuis" heb ik daar toch heel andere gedachten bij, want voor ons is dat gevoel is met de komst van Jeroen van Inkel tussen 7-10 uur wel verdwenen.


Geschreven door:  

Jan Otterspeer

12 april 2018 - 16:16 uur

IK begrijp van dat radio 5 geen snars meer. Wat toch opgezet voor de oudere luisteraar, dus 65+ 70+ 80+ jaar. Maar Welke doelgroep het nu bedient ??? GEENIDEE. Maar op deze manier is er voor voornoemde doelgroep geen radiozender meer. Dus de NPO laat het afweten !!!!
Er is zoveeel mooie muziek van betere klasse , dan dat stomme geschreeuw wat nu de radiouren vult. Of zit er niets anders in die computerhardesc hijf in Hilversum.. :: AANBEVELING : Luister maar een op zondag naar LeenHuisman.
Zoals dat radio 5 nu is zijn er nog wel 100 zenders op de dab+band die !!!!!!!!!!!!!!d ezelfde altijdhetzelfde domme !!!!!!!!!!!!!!! muziek verzorgen.
En ik maar denken dat MAX er voor de oudere luisteraar is !!! NIETDUS..
Luister trouwens al maanden niet meer naar radio5. Ik zoek wel iets op op mijn satellietontvan ger met buitenlandse zenders. Zonde van de 850miljoen Euri die iedere jaar naar Hilversum verdwijnt, zolang dat nog duurt tenminste,,


Geschreven door:  

Mariska Strunk

12 april 2018 - 13:46 uur

Nog steeds praat Jeroen van Inkel als een iemand die vanuit een kermisattractie uitzendingen verzorgt. Niets mis mee als je op de kermis staat maar daar staat hij niet. Hij is ook geen 30 meer en zou toch beter moeten weten wat de echte Radio5 luisteraar weet te waarderen. Dit niet in ieder geval.
Jammer van de achter hem liggende succesvolle jaren toen hij nog jong was en DJ's in opkomst waren.

Jeroen, doe jezelf en ons een plezier en luister eens goed naar de toon van de DJ' s die momenteel op de diverse radiozenders presenteren.
Als jij je Radio carrière bij omroep MAX wilt afsluiten probeer jezelf dan ook wat aan te passen.
Want de uitspraak "ja dat is nu eenmaal mijn manier" is wel heel kort door de bocht en zonder enige empathie voor de doelgroep Radio5 / Max.
Zonder wat aanpassing, inmiddels ben je ook al 56 jaar, kun je door eigen toedoen een Karikatuur wordt van wat je ooit was .
Je kunt niet blijven teren op de achterliggende glorie jaren bij bv Veronica..succe s moet dit blijven onderhouden
De tijd en omstandigheden veranderen en dat maakt succes heel betrekkelijk.

En voor Jan Slagter ,
"Aging is fine Art" , maar deze Kunst verstaat Jeroen helaas (nog) niet.
In de Week van de jaren 70 ga ik proberen zijn manier van praten te negeren om ook tijdens zijn uitzending in de ochtenduren naar mijn favoriete seventies muziek te kunnen luisteren.
Die 5 ochtenden "zit " ik waarschijnlijk wel uit
Ik vind het wel heel erg jammer dat een persoon zonder eraan te wennen nog steeds zoveel weerstand bij de Radio5 luisteraars oproept.
Hij zei het zelf al: " I"m going down in history as the baddest DJ
you will ever see, that's me ,
that's Jeroen". (Uitzending 10-4)

Het ontbreekt hem gelukkig niet aan zelfkennis.


Geschreven door:  

Louw

8 april 2018 - 02:49 uur

Met zijn allen zijn we het er over eens dat JVI niet de beste keuze is.
Echter hoor ik in de andere uren steeds meer Madonns, Doe maar, toontje lager en meer van die rotzooi.
Weinig chanson en 60er jaren wordt ook steeds minder helaas.
Weer wordt een zender eenheidsworst.


Geschreven door:  

Droef Dreutel

7 april 2018 - 02:21 uur

Vol verbazing hoorde ik dat Jan Slagter Dhr. Van Inkel heeft aangenomen. Of eigenlijk vol afgrijzen. Ik kreeg meteen een nostalgisch gevoel bij de gedachte dat onbenullig gezwets uit de sixties en seventies te moeten aanhoren. Destijds draaide ik hem ook al weg zodra hij zijn gebral tentoon spreidde. Mijn verwachting kwam uit, Jeroen wakkerde mijn walging weer eens aan. Ik luister tegenwoordig pas vanaf 10 uur naar Radio 5. Alhoewel ik de oude muziek van vóór mijn tijd, fifties en eerder, wel mis. Maar voor mij geen van Inkel meer. Domme beslissing, Jan Slagter.


Geschreven door:  

Yvonne en Sjaak Zwaa

4 april 2018 - 02:01 uur

Indetdaad wat een verademing was de presentatie van Jeroen Latijnhouwers.
Zo kan het dus ook Jan Slagter.
Wij verheugen ons nu al op Jeroen van Inkel z'n vakantie.


Geschreven door:  

Ellen van loo

2 april 2018 - 13:16 uur

Wat een verademing, 2-de paasdag!!
Kon het maar zo blijven.


Geschreven door:  

Paul Opmeer

31 maart 2018 - 02:17 uur

a.s. maandag 2e Paasdag is "Je dag weer goed " want dan presenteert Jeroen Latijnhouwers de ochtendshow op Radio5.
En voor de goede orde.... geen grap want maandag is het niet 1 maar 2 april !


Geschreven door:  

Ellen van loo

28 maart 2018 - 19:13 uur

Ik heb ook al diverse mails gestuurd om te vragen of die jeroen van inkel aub weg kan.
Het antwoord was dat er niet inhoudelijk op gereageerd kan worden.
Waarom niet? ???
Er zijn zoveel klachten over deze man.
Uiteindelijk heb ik het abonnement en het lidmaatschap opgezegd.
Kunnen niet meer mensen dit doen?


Geschreven door:  

Louw

28 maart 2018 - 10:22 uur

Jeroen van Inkel zegt vandaag in het AD dat hij niet kan inschatten of de radio 538 luisteraar ene Frank Dane wel ziet zitten als opvolger Edwin Evers.
Leest hij deze commentaren dan niet?
Op Radio 5 is er ook een enorme inschattingsfou t gemaakt met de nieuwe radiomanager en Jeroen die volgens mij steeds meer luisteraars verliest.
Luister al een tijd niet meer tussen 7 en 10 en erger me ook steeds meer aan muziekkeuze van andere programma's op radio 5.
De veranderingen gaan echt te snel!
Inhoudelijk gaat de zender er in ieder geval niet op vooruit met types als Jeroen.


Geschreven door:  

Theo

23 maart 2018 - 11:08 uur

Hallo.
Van wie was die "parodie" met namen van bn ers bij van Inkel om 9:50 uur vandaag.
Deze is echt schitterend. Top.


Geschreven door:  

Wijnand van de Meebe

19 maart 2018 - 09:19 uur

Het is al eeuwen bekend: de mening van het luisterend publiek is niet van belang bij de beslissingen die in Hilversum (het filiaal van Amsterdam) worden genomen. Zo moeten we verplicht luisteren naar alle V-woorden die met een F worden uitgesproken (Radio Fijf etc.) en ter compensatie de F-woorden met een V (lekker Vietsen, etc.).
Zo is het ook een vreemd fenomeen dat een DJ die gewend is om een stem op te zetten (ik bedoel dus dat hij niet met de stem spreekt waarmee hij thuis met zijn partner en dochters spreekt), waardoor de uitzending iets schreeuwerigs krijgt. Zoven Jeroen van Inkel, als Henk-Jan Smits maken zich daar schuldig aan en zijn dus beiden een slechte keuze voort een zender die zich Radio Nostalgie noemt. Natuurlijk zijn er mensen die zich wel thuis voelen bij dat geschreeuw (Ontzettenlnd - Amsterdams met tussen L) en die het allemaal Wáánzinnig (HJ Smits) vinden, maar de mensen in onze Rotterdamse flat, die wij spreken, haken stuk voor stuk af.
Maar goed, ik begon al met te schrijven dat Hilversum zich machtig voelt en gedraagt, dus deze mail heeft geen enkele zin gehad, alleen het spuien van mijn (door menigeen gedeelde) onvrede.


Geschreven door:  

JanOtterspeer

13 maart 2018 - 15:42 uur

HOOI Jolanda en andere luisteraars, wanneer je een DAB + radio hebt kan je luisteren naar radio 10 :: 60, 70 ties.
Non stop muziek uit die jaren zonder plaatjesdraaier s ertussen door alleen station benaming en ieder uur kort nieuws en weerbericht.
Geen reclame tot dusver. Groet Jan Otterspeer [ 68 lentejtes]
Trouwens ook te beluisteren via internetradio..


Geschreven door:  

Jolanda

13 maart 2018 - 03:28 uur

Niet zo slim van jan slagter,te zeggen dat wij maar moeten wennen,bij mij gaat hij ook over naar radio 10
Begrijp niet dat zenders maar denken hoe moderner de muziek hoe beter!!!
Het is juist omgekeerd en ik ga mijzelf steeds meer ergeren aan de recente muziek


Geschreven door:  

Leo

8 maart 2018 - 14:57 uur

Volgens mij wordt Jeroen zijn dag steeds slechter. Ik luister tegenwoordig helemaal niet meer naar NPORADIO5. Via Ziggo is er een prima app, Stingray music met tientallen kanalen 50, 60 en 70 muziek zonder dat slappe lispelende geouwehoer van dhr van Inkel. Bluetooth naar versterker en prima geluid. Te downloaden in playstore. Ik kom weer terug wanneer Jeroen verdwenen is en ook de zendermanager zijn biezen heeft gepakt. Ik wil geen Madonna Doemaar en andere 80 90 jaren muziek. Deze periode is voor mij pure armoede.
Wel jammer dat 1 man zo een invloed heeft op een radiozender. Aan de luistercijfers januari zie je al dat nporadio5 marktaandeel heeft verloren. Benieuwd of deze op een juiste manier worden geïnterpreteerd , of dat men blind blijft voor de kritiek van de luisteraar.


Geschreven door:  

Marit

6 maart 2018 - 18:20 uur

In de eerste plaats kan ik mij helemaal vinden in de opbouwende kritiekspunten die Ben Zwaan in zijn App al heeft genoemd.
Ik zou daar als aandachtspunt graag zelf ook wat meer "beschaving" aan willen toevoegen.
Ik bedoel hiermee alles wat jij verwoord als "ranzig".
Laat 't weg het voegt niets toe.
Ook vanmorgen toen jij bij de afkondiging van het nummer
"a little bit further away" nog de totaal onnodige opmerking moest maken over ruften.
En weer zelf het hardst lachen hierom. Of is dit jouw humor?
Grow up , je zit bij omroep MAX.
Alle begin is moeilijk, maar dit lijkt jouw eindstation.

Jan Slagter heeft gezegd dat jij naar de tips van de luisteraars moet luisteren en dat je er ook iets mee moet doen.
Jullie maken de programma's voor de luisteraars en niet voor jezelf.
(luister het interview nog maar eens terug)
Jij reageerde hierop met :
"ja precies" .
Remember?
Luister naar je Baas Jeroen en doe er iets aan, dan nemen de luisteraars ook omroep Max weer serieus.
En dan heb ik 't nog niet eens gehad over de Lange termijn visie. Hie denkt Omroep Max over het gemis voor de andere Radio5 programma' s bij al die op de duur wegzappende luisteraars.
Ik kan me voorstellen dat die Radio5 collega's jou daar niet echt dankbaar voor zullen zijn.


Geschreven door:  

Ben Zwaan

6 maart 2018 - 15:04 uur

Beste Jeroen,

Helaas behoor ik niet bij jouw groep fans, integendeel. Sinds jouw komst bij Radio 5 begint mijn radiodag pas echt om 10 uur. Ik hoor je echter wel en dat is jammergenoeg niet met plezier. Deze week was jouw baas in jouw uitzending en ik begreep dat opbouwende kritiek gewaardeerd wordt. Daar gaan we dan ......
1. Stop met je luisteraar “vrienden” te noemen. Elke keer denk ik ‘nee, dat ben ik niet, integendeel’. Ik denk dat gewoon luisteraars nog steeds voldoende is.
2. Jouw muziekkeuze is wel zeer eenzijdig en flink afwijkend van de Radio 5-norm, zeker vergeleken met jouw voorgangers op dat tijdstip. Soms draai je per uur 1 anderstalig nummer, de rest is Engels en dan ook nog overwegend van een bepaald genre, beetje onbekendere poppy nummers. Nederlands, Frans en zeker Duits is nauwelijks te horen. Een overduidelijke breuk met jouw voorgangers.
3. Mijn grootste grief betreft jouw interviews, die zijn rampzalig. Het lijkt wel alsof je niet luistert naar de antwoorden, maar slechts de door de redactie opgegeven vragen stelt. Je mompelt tussendoor ‘ja’, ‘nee’ en ‘mmmm’ om de suggestie van luisteren te geven. Ook herhaal je heel vaak de laatste 3 woorden van het antwoord van de ondervraagde en als je daarop gaat letten wordt dat heel irritant. Een cursus interviewen zou zeer aan te bevelen zijn.
4. Laat die kunstmatige dj-stem nou achterwege. Nergens voor nodig!
Beste Jeroen, dit is wel genoeg denk ik zo. Benieuwd wat jouw reactie is.

Groeten, Ben Zwaan


Geschreven door:  

JAN OTTERSPEER

6 maart 2018 - 12:02 uur

Al het gene gelezen over de omroep Max met JanSlagter en zijn opmerking dat de luisteraars maar moeten wennen aan de veranderingen in omroepland doen mij denken aan en gebied zo,n 2500km. ten oosten van Zoetermeer en Hilversum waar ze dezelfde idee lijken te hebben over hoe de nationale omroep ingericht moet worden !!!!! Beste Jan S. met je grootte IK!!!!!!!!! waar ben je nu meebezig, verander of stap anders gewoon op!!!!
Groet JanOtterspeer een enthousiast sateliet en internet radio luisteraar..


Geschreven door:  

Anouk

6 maart 2018 - 10:29 uur

Beste allemaal,
Het rare van omroepland is, je mag op of aanmerkingen hebben maar doe vooral geen negatieve klachten spuien. Zo gaat in dit omroepland, jammer. Volgens mij lezen ze geen eens de berichten die wij allemaal schrijven.
Geloof me nou, het helpt pas bij Max als iedereen zijn of haar lidmaatschap op zet. In deze tijd, heeft klagen geen zin. Ze gaan toch gewoon door, die Jeroen heeft over maling aan. Doet alleen wat hij leuk vind, leest niks, luistert niet naar zich zelf. Beste is luisteraars, stap over naar een andere zender....Radio 10, Sky radio...of een ander zender naar uw smaak. En laat Jan Slagter maar lekker links liggen die gaat zijn eigen gang. Met het interv. was zo gepland, doe we gewoon voor de luisteraars. Net voor 10.00 uur dan komen de meeste weer terug om dan naar Hans te luisteren.
De keuze dit ik gemaakt heb in de afgelopen weken was top, gewoon Radio 10. En schrijf even mijn bericht... Iedereen veel plezier bij de andere zender.


Geschreven door:  

Martin van Wijk uit

6 maart 2018 - 08:57 uur

Ik heb zojuist het interview tussen Jeroen en MAX directeur Jan Slagter teruggeluisterd . Het ging dan over 'Je Dag vandaag' met Jeroen van Inkel. Op de vraag 'er zijn zeel luisteraars die niet blij zijn met de nieuwe vormgeving en wat kunnen we de luisteraars daar nu over laten weten' , reageert Slagter met 'sommige dingen veranderen gewoon, en de luisteraars moeten er natuurlijk even aan wennen'. Ik vraag mij echt af, of de heer Slagter nu echt niet heeft nagedacht over WAT DE MAX LUISTERAARS WILLEN. Dit programma is nu ruim twee maanden aan de gang en het regent negatieve reacties. Natuurlijk moeten mensen altijd wennen aan iets nieuws, dat is altijd, maar dat wil niet zeggen dat de smaak van de 50+ ers mee verandert, met wat ons nu wordt voorgeschoteld. Als de heer Slagter zegt : MAX doet het allemaal voor de kijkers en luisteraars, dan vind ik dat hij, vwb dit programma dit niet waar maakt. Er is inmiddels heel veel negatief gereageerd door luisteraars. Waarom heeft Jan Slagter nog niet ingegrepen? Zo lopen de luisteraars toch weg en zeggen soms hun lidmaatschap van MAX ook nog op. Heer Slagter: er is nu echt wat aan de hand in NPO5 radioland. A.u.b. Doe er wat aan !
Ik ben vanaf het begin van Wekker Wakker luisteraar geweest met veel plezier, en ik merk terdege het grote verschil tussen Wekker Wakker en 'Je dag is goed'.


Geschreven door:  

JAN OTTERSPEER

5 maart 2018 - 22:44 uur

Misschien wat moeilijk voor Dhr. JanSlagter maar enig zelfinzicht zou hem niet misstaan. En : gaat hij zich eens echt interessseren voor wat de echte oudere luisteraars bezighoud en willen aanhoren en wordt radio 5 nog eens echt waarvoor het eens opgezet is. en dat zijn niet alleen vertekende luistercijfers.
En een goed advies :: doe al die presentatoren de deur uit en speel echte muziek en om het hele uur kort nieuws en weerbericht..
Als je iemand zoekt die veel verstand heeft van muziek luister dan op zondag van 9tot10 uur naar radio west met LeenHuisman. :: De oude joekel
En helaas overleden de onvolprezen en met goed advies en kennis : Willem Duys en Pim Jacobs. Trouwens ik hoef niet te wennen aan een ander op radio 5 en aan JanSlagter zal ik wegens karakterverschi l wel nooit wennen. !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! Misschien dat hij als MAX alleenheerser eens plaats maakt voor een ander,het lijkt mij een goed idee trouwens..


Geschreven door:  

C.de Vries

5 maart 2018 - 18:48 uur

Leeftijd van de NPO Radio2 doelgroep is 35-54 jaar.
Is dan de leeftijd van de NPO Radio5 doelgroep automatisch vanaf 54 jaar?
3 jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de NPO radio5 luisteraar nog 65 jaar.

Leeftijd Doelgroep Omroep MAX is 50+

NPO Radio5 luisteraars:
Over tussen wal en schip vallen gesproken.


Geschreven door:  

Mirjam

5 maart 2018 - 17:21 uur

Vanmorgen even voor 10 uur zette ik de radio aan op Radio5 en daar viel ik in een interview dat Jeroen van Inkel had met Jan Slagter.

Voor wie het gemist heeft..
Jeroen zei: "er zijn natuurlijk luisteraars die moeten wennen aan "je dag is goed", dit programma, wat zou je tegen hen willen zeggen eventueel?"
Jan Slagter: "ik zou tegen de mensen willen zeggen, kijk sommige dingen veranderen .
Ik luisterde naar het dit programma, het klinkt vrolijk en natuurlijk moeten de mensen eraan wennen.
(Jeroen: ja, precies, ja)
Jan Slagter: "alles wat nieuw is daar moet je aan wennen, geef 't even de tijd. Luister wat jullie met name moeten doen,
LUISTER NAAR JE LUISTERAARS,
wat vinden zij.
Wij maken 't voor de luisteraars, niet omdat wij het leuk vinden, maar we doen het voor hen en luister daar gewoon naar. Als zij tips geven of ...Joh, kan het zus, of kan het zo, doe dat dan gewoon ook , weet je wel"
(Jeroen:" ja, precies" )
Jan Slagter: "wij zijn er voor de hen. We zijn een omroep die graag de kijker en luisteraar SERIEUS nemen."

Jeroen sluit het interview af op z'n "jeroen's" met 'n :
"Ja TOP, dank je wel Jan Slagter"

Het hele interview is terug te luisteren op de NPO5 App.

Mijn reactie:
Goed gekozen tijdstip om net voor 10 uur dit interview uit te zenden.
Met een beetje geluk krijg je toch ook de aandacht van de tot 10 uur bij Radio5 weggelopen luisteraars mee ,die net weer inschakelen voor de Arbeidsvitamine n en dan Jan Slagter het bovenstaande horen vertellen.
De meeste 50 plussers weten dat de flexabiliteit ,om vastgeroeste gewoontes af te leren, afneemt bij het ouder worden.
Om deze reden lijkt het mij ook heel moeilijk voor Jeroen van Inkel om zijn DJ taaltje af te leren
aangezien hij dit z'n hele radioleven al zo doet.
Ook opmerkelijk dat er wel door luisteraars positief werd gereageerd op de presentatie van "je dag is goed" door zijn (jongere) vervanger Rutger Radstaake.
Er zijn dus wel mensen aanwezig bij Omroep Max die in hun presentatie niet irritant overkomen bij de luisteraar.

Het zal mij benieuwen wat ..en vooral of er daadwerkelijk iets gaat veranderen .
Als Jeroen tot 2x toe met "ja precies" reageert op Jan Slagter's
"Wij maken het voor de luisteraars en niet omdat wij het leuk vinden",
blijf ik voor hem hopen dat hij kan/wil veranderen en dat deze vraag met reactie van Jan Slagter , dus niet alleen voor "de vorm" werd gesteld.

Over een tijdje zal ik vast wel weer eens tussen 7-10 uur afstemmen op "je dag is goed" , om te horen of er dan inmiddels iets veranderd is en wie weet !
Misschien zijn de wonderen toch de wereld nog niet uit .


Geschreven door:  

joop

5 maart 2018 - 09:18 uur

hij praat schreeuwerig en te hard teveel oke, past niet bij npo 5


Geschreven door:  

JAN OTTERSPEER

3 maart 2018 - 15:23 uur

Wat is er toch aan de hand met radio 5, wie is er verantwoordelij k voor de platen keuze. Wat een takkeherrie iedere dag. Radio 5 is bedoeld voor de doelgroep 55+. Wat ik nu beluister ??? Voor wie is dit in vredesnaam bestemd. ER is zoveel goede muziek te beluisteren. Maar wat ik nu hoor is het zoveelste bandje die dezelfde accoorden speelt en met schreeuwendezan gstemmen op constant dezelfde toonhoogte. Van dit soort radiostations zijn er nog wel 100 dezelfde. Als het zo moet kan je radio 5 maar beter opheffen.. Geef mij het maar toen het nog nostalgia heette.
Er zitten de verkeerde mensen aan de kknoppen. Als het alleen om de luistercijfers en de reclameinkomste n gaat bij de NPO. Die indruk krijg ik intussen wel. Wat een troep !!!!!! Reclame is aan 65+ natuurlijk niet besteed, die hebben tevell ervaring om zich te laten beinvloeden !!!
Conclusie ::: MENSEN STOP NU MAAR MET RADIO 5 ER ZIJN ER AL MINSTENS 100 VANDEZELFDE BAGGERSTATIONS !!!!!


Geschreven door:  

Carla

2 maart 2018 - 11:53 uur

Fijn, het is 10 uur.
Kan ik radio5 weer luisteren!
Ochtendprogramma is heel irritant geworden.
Voor Jeroen van Inkel zijn er heel veel andere zenders voor zijn presentatie.


Geschreven door:  

Mirjam

1 maart 2018 - 13:16 uur

Hoe het ook anders kan....

Al jarenlang stond bij ons de zender dagelijks afgestemd op Radio 5.
(Diverse DAB's aangeschaft om nergens Radio 5 te missen.)
Met als uitzondering dat wij in de periode van uitzenden in december van de top 2000 op Radio 2 , naar deze zender luisteren.

Sinds het aannemen van Jeroen van Inkel met zijn ochtendshow , Januari dit jaar, luisteren wij pas vanaf 10 uur naar Radio 5.
Uit de meeste berichten op de diverse forums zijn wij niet de enigen die dit luistergedrag vertonen.
Tot nu toe lijkt er niets te worden gedaan om de "afvalligen " tussen 7 en 10 uur terug te winnen.

Terug naar "Hoe het ook anders kan...."
Vandaag kregen de luisteraars van Npo Radio 2 een e-mail
van deze zender.
Vanwege de "Complimentenda g" vandaag een bedankje van NPO Radio 2 als waardering voor het luisteren naar deze zender.
Zij merken in de mailing op zonder de luisteraars nergens te zijn.

Op deze manier laat NPO Radio 2 de waardering wel blijken voor zijn luisteraars.
Op deze manier hoor je m.i. met mensen om te gaan, ongeacht hun leeftijd.

Ik hoop voor NPO Radio 5 dat in dit geval Omroep Max( idealisme voor de oudere doelgroep hoog in het vaandel ? ) zich gaat bezinnen op een andere , meer geschikte presentatie voor een ochtendshow op Radio 5 .

Omdat wij de andere dagelijkse programma's op Radio 5 wel waarderen , schakelen wij nu nog in vanaf 10 uur , maar ik kan me voorstellen dat menigeen dit ook niet meer doet en dat is heel jammer.
De luistercijfers zullen het op den duur wel gaan uitwijzen.
Radio 5 verdient het niet dat de ochtendshow van Omroep Max gepresenteerd op deze manier ervoor gaat zorgen luisteraars kwijt te raken.

Het kan echt wel anders........


Geschreven door:  

R.ob Idzerda

28 februari 2018 - 13:21 uur

Nederland wat is er toch aan de hand dat men een doelgroep, 55+, niet meer interessant vindt, nu ook al op radio 5.
Op Radio 5 was een zeer goed ochtend programma (Wekker Wakker) gepresenteerd door een prima duo (Henk Mouwe en Manuëla Kemp) met de juiste en goede radio kwaliteiten (rustig en goed verstaanbaar), dit programma wordt sinds kort gepresenteerd door dhr J. van Inkel.
Dat er af en toe een wissel van presentatoren nodig is lijkt logisch maar houdt dan wel je doelstellingen van Radio 5 in stand. (NPO Radio 5 brengt classics en evergreens in combinatie met nieuws, informatie en service. De publieke zender is voor alle luisteraars die de goede muziek van de afgelopen decennia én een prettige sfeer waarderen. Radio 5 is overal in Nederland te beluisteren via de kabel, enz Bron: website radio 5).
Omroep Max verzorgt de ochtend uitzendingen op de werkdagen waarvan Jan Slagter directeur is.
Deelcitaat gevonden op de website van omroep Max: omroep Max/overmax/dir ectie: Vanuit deze maatschappelijk e betrokkenheid heeft hij, Jan Slagter, in 2002 besloten om omroep MAX op te richten. Hij was van mening dat er bijzonder weinig gedaan werd voor ouderen op radio en televisie en besloot het heft in eigen handen te nemen.
In het specifieke geval van dhr J. van Inkel slaan jullie de plank volledig mis. Omroep Max draai de beslissing terug, is geen gezichtsverlies maar juist een teken dat je luistert naar de mening die door een redelijk aantal mensen wordt weergegeven op dit forum en ongetwijfeld door velen wordt gesteund.
Zet nieuwe gelijkwaardige presentatoren in. Jullie winnen er alleen maar luisteraars mee die nu weggaan door het oeverloos gewauwel van dhr J van Inkel.
Draai deze dwaling terug.
Tot slot: op Wikipedia te lezen: NPO Radio 5 richt zich op 55 plussers in Nederland. Per 1 januari 2016 zenden voornamelijk Omroep MAX, EO, AVROTROS en KRO-NCRV uit op Radio 5. 's Nachts is er non stop muziek te horen. En: Sinds 1 januari 2016 is de programmering van de muziek opgeschoven naar muziek uit de jaren 60, 70 en 80. Naast evergreens komen ook nieuwe releases van pop-iconen aan bod. Sindsdien is het woord 'Nostalgia' uit de naam van NPO Radio 5 verdwenen.
Dit laatste punt strookt niet meer met de Radio 5 doelstelling en indien men dit zo wenst dan verdwijnt op termijn hiermee de laatste doelgroep (55+) radiozender, willen we dit????!!!!


Geschreven door:  

Karin

27 februari 2018 - 09:59 uur

Jeroen is vandaag ziek naar huis gegaan. De luisteraar had met deze mededeling kunnen volstaan, dus waarom opnieuw het bloedneuzenverh aal. Uiteraard wens ik Jeroen beterschap , maar wat een verademing om zijn stem niet meer te horen.
Prettige presentatie door Rutger.
Zolang Jeroen weg is staat de radio bij ons weer op npo5.


Geschreven door:  

Joke van kesteren

27 februari 2018 - 09:48 uur

Jeroen ziek naar huis vandaag. Rutger .. vervangt hem.
Kan die niet blijven? Dat klinkt veel beter.
Beterschap voor Jeroen.

Joke


Geschreven door:  

Jolanda

27 februari 2018 - 02:57 uur

Nu vrij simpel,hij gaat over baar radio 10 jaren 60 70
Ik vind het verschrikkelijk wat er met jullie zender gebeurt.
Het is zo denk ik dat moderne muziek in is!! Nee dus.
We willen juist oude muziek, maar kwartje schijnt maar niet te vallen.
Guus Meeuwis niets mus mee, maar due kan ik overal horen, daarom zetten ik hem juist op 5 nostalgie


Geschreven door:  

Robert

26 februari 2018 - 12:07 uur

Vanochtend maar weer eens tussen 9 en 10 Jeroen aangezet.
Nee, t went niet.
En dat zal het nooit.
Je kunt van hem ook niet verwachten dat hij verandert.
Hij is en blijft een DJ die niet op deze zender thuis hoort, en dientengevolge
de muziekkeuze regelmatig ook niet.
Ik "fietste" langs een aantal andere zenders, zoals 538, npo3, etc......
Allemaal dezelfde koek , maar wel waar Jeroen thuis hoort.
Wat een ontzettend gemis, "Wekker Wakker" met Henk en Manuela.
Ik heb eerder MAX ook een email gestuurd en men zou het de redactie
laten weten.
Maar er gebeurt niets.
Het is onbegrijpelijk dat uitgerekend een omroep voor senioren zijn keuze
op een presentator als Jeroen heeft laten vallen.
Bovendien was de duo-presentatie ook leuker.


Geschreven door:  

corry

20 februari 2018 - 11:00 uur

Ook ik heb vanmorgen weer eens geprobeerd of ik al kan wennen aan Jeroen van Inkel op radio 5, maar nee. Ik haak toch weer af. Ik verwacht een DJ als Jeroen bij een zender die zich richt op een jong publiek. Jeroen praat alsof hij geen tijd heeft om te zeggen wat hij zeggen wil. Waarschijnlijk al jarenlang gewend om heel kort plaatjes aan te kondigen en weer door. Ik heb hem ook al een aantal keer horen zeggen dat hij ging proberen om langzamer te praten. De feedback komt dus wel bij hem terecht en de wil is er, maar hij is volgens mij nog niet toe aan het lagere tempo van radio 5. Of ik ben inmiddels toe aan een andere radiozender. Dat kan natuurlijk ook.


Geschreven door:  

Marha

19 februari 2018 - 16:55 uur

Ook ik heb vanmorgen weer even geluisterd of het tussen 7-10 uur inmiddels meevalt bij npo5 .
Helaas lijkt Jeroen er nog steeds niet helemaal "bij" te zijn.
Zoals vanmorgen bij het spelletje over de jaren 60 de 1e vraag:
"Over welke Parijse hoofdstad zong Joe Dassin?"
Ik neem toch aan dat hij deze vragen op papier voor zich heeft
Maar wel fijn dat Jeroen zegt dat je zowiezo al een DAB radio krijgt omdat je met dit spelletje meedoet.
Naturlijk niet zo leuk voor alle voorgaande deelnemers omdat zij sinds de start van dit spelletje , afgelopen zaterdag, pas een DAB radio kregen als ze minstens 6 vragen goed beantwoord hadden.
Zingen in de uitzending moet hijJeroen ook echt achterwege laten.
Kortom ik voelde me vanmorgen nog steeds niet thuis op npo5 dus tot 10 uur zet de radio voorlopig weer op 10.


Geschreven door:  

Alice

19 februari 2018 - 10:38 uur

Vanmorgen weer even geluisterd naar Jeroen van Inkel.(onder het mom van "alle begin is moeilijk" , "Jeroen moet zich kunnen bewijzen " etc. etc.)
Helaas blijkt nog steeds niets veranderd in mijn allergische reactie op zijn manier van presenteren.
Dus tot 10 uur weer terug naar radio10 60-70 muziek.

Jammer van de 3 uurtjes gemiste muziek in de week van de jaren 60 op NPO 5 ( maar dat halen we wel in op radio10)
Vanaf 10 uur zijn ook wij weer terug bij NPO5.

Zijn er eigenlijk al luisterpeilinge n geweest van" je dag is goed" ?
Hieruit moet dan blijken of er inderdaad minder afgestemd wordt op NPO 5 tussen 7-10 uur.


Geschreven door:  

Wilma Rook

17 februari 2018 - 16:08 uur

Het gezellige, knusse WekkerWakker is niet meer..... Zo jammer dat een goed beluisterd programma wordt overgenomen door een man die het liefst zichzelf hoort praten. Wat een brulboei !! Ik mis de diepgang en interesse tijdens de interviews en het moet vooral snel en luidruchtig. Ik denk dat Jeroen bij deze doelgroep niet op zijn plaats is. Onze radio staat altijd vroeg aan, maar de laatste tijd wacht ik steeds vaker tot tien uur als de Arbeidsvitamine n beginnen.


Geschreven door:  

Ellen

8 februari 2018 - 11:16 uur

Vanmorgen in het item met Joris Kreugel weer een klok-klepel verhaal en verdraaide waarheid.

Het ging over Marco Kroon.
Marco Kroon herkende zijn toenmalige gijzelnemer , wilde hem inrekenen toen deze een wapen trok en Marco Kroon hem
uit zelfverdediging heeft gedood.

Joris Kreugel en jij vroegen je af waarom Marco Kroon hem niet eerst gevangen had genomen maar meteen dood schoot.
(en onbekend is dat dit zoals Joris zei met een 'mitrailleur' is gebeurd!!!)

Geen feiten verdraaien die Marco Kroon in dit geval in zijn persoonlijke verhaal in de krant al had verteld.

Check de nieuwsfeiten Jeroen...
Voorlopig resulteert dit ook weer in vraagtekens zetten bij alles wat voortaan in de Joris Kreugel rubriek wordt geventileerd.

's Morgens tot 10 uur dus npo2 en vanaf 10 uur is npo5 weer onze zender.


Geschreven door:  

Frans

8 februari 2018 - 10:15 uur

Kan Jeroen eens proberen gewoon te gaan praten? Dus geen disco stem!
Een kakelstem gebruikt hij, praat hij thuis ook zo?


Geschreven door:  

bert bent

5 februari 2018 - 16:09 uur

Dag radio vijf !
's Morgens geen gezellige muziek maar gekakel van een dj!
Wie bedenkt zoiets voor een senioren zender?


Geschreven door:  

Karin

2 februari 2018 - 19:04 uur

omroep Max....
Jullie moet wel hoge verwachtingen hebben gehad om Jeroen van Inkel bij npo5 binnen te halen met een programma dat onder dezelfde naam " Je dag is goed" al van 2005 tot 2008 bij QMusic opereerde.
Helaas lijkt 't er steeds meer op dat dit concept in de tussenliggende 10 jaar inmiddels niet meer zo goed ontvangen wordt.
Jeroen deed het daar wellicht goed, maar de luisteraars van npo5 zijn beter gewend.
Via www.maxvandaag.nl inmiddels ook weer veel kritische reacties.
Het lijken misschien maar weinig reacties, maar er zijn ook veel luisteraars die niet de moeite nemen om te reageren en gewoon npo5 niet meer aanzetten vanwege deze ochtendshow.
Normaalgesproken reageer ik ook niet zo snel, maar als niemand wat hierover zegt is er ook geen kans op verbetering.
Vandaag(2 febr.)
geeft Maxvandaag.nl aan " de reacties aan het programma te zullen doorsturen."
Ja....en dan?
Jeroen geeft op maxvandaag.nl aan het niet leuk te vinden om negatieve reacties te krijgen....
Doe er dan iets aan.
Bij de slimme mens een vraag krijgen over Alkmaar en dan erop reageren in "je dag is goed" dat je dit niet eerlijk vond omdat je tegenstander Wouter v/d Goes uit Alkmaar kwam....
Dit is wel van een hoog Calimero gehalte Jeroen.
Jij kreeg nb als eerste de vraag toegespeeld !
Met dergelijke reacties in jouw ochtendshow....
die helpen wel mee om luisteraars te laten zien hoe je echt bent.
Ik zou zeggen...iedere en en vooral de luisteraars sterkte ermee en Max....doe er aub iets aan.


Geschreven door:  

Martin van Wijk

2 februari 2018 - 12:31 uur

Na een hele maand geduldig naar 'Je dag is goed' te hebben geluisterd, haak ik met ingang van nu af bij dit programma. Ik heb al twee keer eerder kritisch geschreven op dit forum over dit programma, maar ondanks alle hevige kritiek van ook veel andere luisteraars , is er in de loop van de maand niets verbeterd. Ik ben net zo als vele anderen, zeer teleurgesteld in Omroep MAX, die de heer van Inkel met veel omhaal naar binnen heeft gehaald en vervolgens helemaal niets heeft gedaan met de vele kritiek van luisteraars.
Tot 10 uur 'smorgens luister ik in het vervolg naar Radio 10 of naar Radio 50 (via het internet: is ook een aanrader voor Wekker Wakker-luistera ars). Ik blijf uiteraard wél luisteren naar Wekker wakker weekend met Jan Rietman. Na tien uur door de weeks gaat Radio 5 weer aan..


Geschreven door:  

Anouk

1 februari 2018 - 16:37 uur

Goedemiddag alle luisteraars,
Ik heb heel lang geroepen, hou vol enz. Maar ik ben ook over gestapt naar een andere zender. Idd wat Mies schrijft een prima keuze Radio 10. Daar wordt je als luisteraar normaal toe gesproken.
Jammer jaren een vaste luisteraar van Radio 5. Ik ben denk ik wel hard, dat zeg. Dat ik nu definitief over gestapt ben naar Radio 10. Geloof dat het hier niet meer goed kom. Waarom kom ik nu dat toch dit stukje schrijven. Om iedereen die op deze zender zit, en luistert mee over te nemen. Dit was mijn laatste antwoord. Morgen vanaf 07.00 uur staat hij vast op Radio 10. Dag allemaal.


Geschreven door:  

Loor

1 februari 2018 - 13:19 uur

Ook ik heb het geprobeerd met dhr van Inkel maar jet lijkt wel een nachtmerrie waarin ik ontwaak na het geweldige WekkerWakker met Henk en Manuela.
Ik denk niet dat dit de juiste manier is om te verjongen ......
Radio10 zeer goed alternatief tot 10 uur


Geschreven door:  

Leo

29 januari 2018 - 19:53 uur

Wilde toch een weten waarom Radio 5 zo verandert. Dit verklaart het wel......

Jan-Willem van Engelen (41) wordt per 1 april 2017 de nieuwe zendermanager van NPO Radio 2 en 5. Hij volgt Jurre Bosman op die sinds november vorig jaar directeur Radio is bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Van Engelen werkt nu nog als directeur marketing bij platenmaatschap pij Armada Music, het label van onder andere Armin van Buuren


Geschreven door:  

Leo

29 januari 2018 - 18:40 uur

Jeroen van Inkel maakt veel los onder luisteraars van NPO Radio 5. Inderdaad wordt de muziek wat moderner en is Jeroen ook niet mijn keus.
Kennelijk moet 55 plus ook met de tijd mee.
Echter was Radio 5 bedoeld voor de doelgroep 55 plus. Die willen over het algemeen geen Madonna of nog erger Doemaar horen, maar lekkere 60 en 70 muziek zonder de schijtlollige opmerkingen van Jeroen van Inkel.
Waarom een goede formule die steeds betere luistercijfers had nou weer afbreken.


Geschreven door:  

Mies

29 januari 2018 - 13:22 uur

Het bevalt me prima de morgen op Radio 10, jammer dat we dit meer kunnen vinden op Radio 5. Maar ik ben om, nu elke dag een normale zender, Radio 10. En leuke normale stemmen...Luist eraars de stap is het zeker waard, Radio 10. Genieten...


Geschreven door:  

Jolanda

28 januari 2018 - 02:45 uur

Werkelijk zonde van jullie zender heb hem niet meer aan ,s,morgens.
Hard praten nostalgie is niet meer te vinden sinds jeroen .
Ik hoop dat jullie weer wat oudere myziek gaan draaien anders luister ik maar naar radio 10 gold ,dáár zijn nog de echte oldie,s erggg jammer


Geschreven door:  

Ria

24 januari 2018 - 19:29 uur

Ik heb het drie weken geprobeerd en ik vind het niet leuk.
Het was leuk om tijdens het lezen van de krant en het ontbijt te luisteren naar het gekeuvel van Manuela en Henk.
Je hoorde de gewone dagelijkse dingetjes.
Leuke gezellige praatjes en plaatjes.
Jammer NPO5 staat ook bij mij niet meer aan voor 10 uur de arbeidsvitamine n en daarna Tineke, dat is genieten!!


Geschreven door:  

Corné

22 januari 2018 - 14:29 uur

Hallo allemaal. Wij luisteren al jaren elke dag naar radio 5 , naar volle tevredenheid maar nu sinds januari 2018 sinds die van Inkel er is, is het knudde. niet om aan te horen die vent met z'n geschreeuw s' morgens. Voor ons een onbegrijpelijke keus.


Geschreven door:  

Pieter

21 januari 2018 - 21:34 uur

Raar. Mijn reactie is verdwenen. Als lid van Max bepaald niet blij met de DJ Van Inkel. Praat te snel. Puberale jingles tussendoor. Ongepaste opmerkingen. Wel goede muziek doorgaans. We redden het tot 7:10, voordat we overschakelen. We waren aan de radio gekluisterd bij Henk en Manuela. Jammer Jan! Misschien Jeroen toch nog eens heroverwegen...


Geschreven door:  

Mies

18 januari 2018 - 07:58 uur

Soms moet iemand een kans geven. Vanaf het begin tot nu naar Jeroen geluisterd. Ik was hoop vol, in het begin haalde ik nog 10.00 uur, een week 09.00 uur. Nu kom ik niet verder tot 7.10 uur. En schakel ik over naar de lekkere non-stop van de jaren 60 bij een andere zender. U mag dit best wel weten, welke dat is Radio 10. Het jammer van Radio 5. Maar het is de keuze van Max. Ik kom ooit terug als er weer een ander zit.
Dus weer een luisteraar die af haakt. Tot ooit maar niet zolang van Inkel er zit. Of hij moet zich aanpassen, we lezen het wel t.z.t. Het ga jullie goed Radio 5, en boven al Max


Geschreven door:  

Marion Schellings

17 januari 2018 - 22:20 uur

Na een paar keer naar Dhr. v. Inkel te hebben geluisterd sluit me geheel aan bij de kritiek van de vorige schrijvers.
Nu zet ik de radio pas om 10.00 aan.


Geschreven door:  

Martin van Wijk

17 januari 2018 - 09:16 uur

Na 10 jaar vaste luisteraar van 'Wekker Wakker' te zijn geweest, luister ik sinds 1 januari naar 'Je dag is goed'. Ik luister nu dus 2 1/2 week. Na 1 week luisteren
heb ik hier kritiek geuit op Jeroen van Inkel en dit programma. Ik heb ook aangegeven, hoe het allemaal beter zou kunnen.
Er is sinds die tijd vrijwel niets verbeterd: Jeroen doet zeer gehaast aan, denkt dat hij een zaal discogangers voor zich heeft, en heeft, ondanks alle kritiek hier, niets
aan zijn spreektrant en -tempo verbeterd. De muziek die hij draait is in het algemeen goed, maar dat ge oh ertussendoor: echt niet om aan te horen. Wij zoeken
tegenwoordig vaak een andere zender op.
Ik had gezegd dat ik twee weken naar Je dag is goed' zou luisteren en dan zou beslissen of ik afscheid zou nemen van dit programma. Ik hoop echter vurig dat er in
de komende tijd nog echte verbeteringen optreden (Jeroen : neem de kritiek op je programma ter harte!). Ik luister tot het eind van de maand nog mee. Is er dan nog
niets gedaan met de opmerkingen van luisteraars op dit forum, dan haak ik definitief af bij 'Je dag is goed'. Bij Arbeidsvitamine gaat de radio dan weer op
NPO Radio 5 (v/h Nostalgia).


Geschreven door:  

Jan Jansen

15 januari 2018 - 23:41 uur

Mijn moeder heeft afgelopen jaren met veel plezier naar Henk en Manuela geluisterd, die de luisteraar respecteerde en erbij betrok. Inkel daarentegen komt binnen alsof de doelgroep idem is als die van radio 3: bij de hand, praat VEEL te snel, en vaak met Engels jargon. A bloody shame!

Jammer. Grootheid Inkel mag best wat meer empathie tonen voor de oudere generaties. Zo niet, dan is Jeroen wellicht toch een niet zo beste keuze. Iemand met het kaliber van Frits Spits, of soortgelijk, was beter geweest.


Geschreven door:  

Marha

12 januari 2018 - 10:32 uur

Vanmorgen (12 jan.) weer die overdreven toon bij de aankondiging van Leo Sayer's "more than I can say." ...(luister maar terug 8.15 uur) en daarna de afkondiging.... more than I can BEAR....daar zal Matt Bianco wel blij mee zijn...maar dat is toch echt een ander nummer.

Inmiddels is radio5 al 2 weken van 7-10 uur "more than I can bear"...
Jeroen, probeer op de radio eens op de toon te praten zoals je in het normale leven thuis doet...en niet op die onnatuurlijke toon voor DJ' s die jij ,alleen al qua leeftijd , inmiddels ontstegen zou moeten zijn...
Dat zou al een stuk minder ergenis geven.

Ook het volgens Jeroen aangekondigde " ranzige"
verhaal over de lingerie aankopen
van de engelse Koningin....
Volgens hem kijken haar hondjes daarbij toe. Hij maakt van niets bijzonders dus iets "ranzigs" Hondjes kijken nou eenmaal bij alles toe..daar hebben ze oogjes voor. Dus om dit nou ranzig te noemen...
(" Ranzig" dat was het bloedneuzen verslag)

Check de verhalen zoals deze en maak er geen eigen interpretatie van. Zo komen de praatjes de wereld wel in.

In het gesprek over ALS met Gerard Ekdom "Wow" roepen als Gerard vertelt dat hij erbij was toen zijn moeder overleed.(?)
Kan echt niet.

Vooralsnog is Mijn dag tussen 7-10 uur sinds 2 weken nog steeds niet Goed .
Voordat ik over 2 weken pas vanaf de Arbeidsvitamine n om10.00 uur naar Radio5 ga luisteren.. toch nog even dit.
Iedereen heeft 1 maand proeftijd dus wie weet.....


Geschreven door:  

Ineke

11 januari 2018 - 18:34 uur

Brrrrrrrrrrr


Geschreven door:  

R.K.

10 januari 2018 - 18:38 uur

Beste Anouk,
U zit de hele dag op dit forum te wachten om commentaar te kunnen gegeven op u niets zeggende mening waar voor u word aangevallen. Vertel mij eens even wat mijn naam er meer te maken heeft ? Is dit gebrek aan zelf vertrouwen van u of Is dit u onmacht voor u loze woorden van alleen maar eigenbelang. Zonder er over na te denken dat er ook nog mensen zijn die leven van het enige radio programma wat deze mensen ook recht op hebben. Volgens u mening zijn deze mensen allang afgedankt en tellen alleen nog maar u programma's die u wil horen mee. En vernieuwing? Dat is het woord van de eeuw. Natuurlijk mag u ook luisteren naar npo 5. Maar u gedachten over dit programma zijn alleen maar vol eigenbelang. Daarmee zit de wereld al vol van.


Geschreven door:  

Anouk

10 januari 2018 - 16:35 uur

Beste R.K.
Beste Anouk, u hoort niet thuis bij radio npo 5< zijn u woorden.
Volgens mij mogen we in Nederland zelf bepalen waar we naar luisteren. Maar dat terzijde, ik luister al langer dan u denkt naar NPO 5. Dat blijf ik ook gewoon doen. Als slot, zeg ik nog tegen u, als u uw naam normaal gebruikt, en geen afkorting weten wie u bent. Henk missen we allemaal, maar alles is aan het veranderen op elke zender of t.v. Dus ook hier...is niet mij keuze, maar dat is de tijd. Stil staan, is vast staan.
Op mijn werk, onderweg en thuis NPO 5 dat is lekker luisteren...


Geschreven door:  

R.K.

10 januari 2018 - 16:24 uur

Beste Anouk, u hoort niet thuis bij radio npo 5. U generatie hoort thuis bij de werkende luisteraars van npo 2 en 3. U antwoorden raken kant nog wal. Denk eens goed na tegen welke doelgroep u praat. Over een paar jaar praat u ook anders. Voor het soort muziek en het gebrabbel wat deze pecentator voort brengt, hoort thuis bij de pop radiozenders npo 2 en 3. Beste Anouk, jammer dat u gedachten over een programma van voorheen radio nostalgia heten op npo 5 niet met u leeftijd van 53 jaar overeen stemmen. U heeft nog keuzes genoeg.


Geschreven door:  

Tineke

10 januari 2018 - 11:55 uur

Ik wil geen zeurpiet zijn, luister al veel jaren met plezier naar npo radio 5. Maar ik moet nu toch echt een andere zender gaan zoeken van 07.00 -10.00 uur. Ik heb niets tegen Jeroen van Inkel, maar hij heeft een manier van presenteren en muziekkeuze die bij radio 3 of 2 thuishoort. Ik wordt er 's ochtends niet blij van.
Ik hoop dat als er veel luisteraars verdwijnen op dit tijdstip dat men bij de programmering toch achter de oren gaat krabben ! Groet, Tineke


Geschreven door:  

Anouk

9 januari 2018 - 08:07 uur

Beste Marc,
Bedankt voor je bericht, ik ben zelf 53 jaar. Het verleden van Radio 5(hil.5) Dit is mijn zeer bekend.
Maar we moeten leren, dat het verleden, verleden is. Niet achterom kijken maar naar voren. De doelgroep wordt anders. De jongeren worden ouderen, dus de smaak veranderd. Dus de radio gaat daar in mee, in alles is dat zo. Kan en wil je niet mee, dan blijf je bij het geen wat was. Stil staan is, wat staand. Kijk naar de mobiele telefoons, kijk naar online winkelen( winkels sluiten) We moeten rekening houden dat we leven in een andere tijd. Als je niet aanpast, dan ben je weg. Dat weten we van de zender radio 1, 2, 3, 5 enz. We zien verschuivingen enz. We moeten verder, en ander omkijken is geen keuze. De toekomst is voor de jongeren(oudere n) nu een andere smaak. Zo denk NPO ook en Jan Slagter ook.... In deze wereld is nu zo, luisteraars gaan en komen. Dus conclusie aanpassen en veranderen...da t gebeurd nu. Voor mij is het zo...de NPO en Jan Slagter luisteren heus wel mee....Ik blijf gewoon luisteren naar NPO Radio 5...


Geschreven door:  

Marc

8 januari 2018 - 19:34 uur

@Anouk; ik had me voorgenomen me verder buiten deze discussie te houden maar toch wil ik nog even op jouw reactie in gaan. Jij vindt dat veel radio 5 luisteraars zeurpieten zijn als ik het goed begrijp. Even voor jou ter info. Hilversum 5 ging op 2 oktober 1983 van start als zender voor speciale doelgroepen en minderheden. De rest van de geschiedenis kun je zelf terug vinden. Op 4 september 2006 begon eigenlijk het huidige Radio (Nostalgia) 5 (met o.a. Wekker Wakker toen met Henk Mouwe en Martine van Os die later werd opgevolgd door zeer bekwame en mooie vrouwenstemmen) . Volgens de NPO zelf richt Radio 5 zich (ook nu nog) op 55 plussers in Nederland. Zelf ben ik iets jonger maar na de verjonging van radio 3 en radio 2 voelde ik mij daar niet meer thuis. Overigens heeft die transitie radio 3 vrijwel de kop gekost. Zowel radio 1, 2, 3 en 5 hebben de laatste jaren al vele veranderingen ondergaan. Het heeft tot geen enkele resultaat geleid. De luisterdichthei d over de NPO zenders verspreid is hetzelfde als in 2007. Radio Nostalgia 5 werd radio 5. Dat er minder muziek uit de jaren 50 werd gedraaid werd door een aantal luisteraars best jammer gevonden maar voor echt ophef heeft dat nooit gezorgd. Vorig jaar besloot de NPO ook dat radio 5 moest verjongen. We hebben radio 2, radio 3, radio 538, Slam FM, Q-Music en Veronica die zich allemaal richten op diezelfde doelgroep. Als je ouder bent dan 45 heb je blijkbaar geen recht op een muziekzender waar je je thuis voelt (= het motto van radio 5). De afgelopen paar jaar wordt regelmatig de discussie gevoerd hoe het toch kan dat er veel te weinig vrouwelijke presentatoren op de radio te horen zijn. Op radio 5 zijn er zeer zeker een aantal die zeer geschikt zijn voor de presentatie voor de doelgroep gericht programma's. Een doelgroep vereist een format en een format bindt luisteraars. Iedere zender heeft zo zijn eigen format met daarbij horende dj's of presentatoren/t rices, programma's en muziek. Mijn verbazing was groot dat er gewoon niet intern is gekozen voor een vrouw op het tijdstip van Wekker Wakker. Waarom iemand van buiten aantrekken ? Die vraag vind ik het meest interessant. De keus voor Jeroen van Inkel is niet logisch. Hij heeft een mooi radio verleden met altijd het geluid van de Veronica dj en de presentatie die hij daar al vanaf 1983 op precies dezelfde wijze doet. Ook bij Q-Music en radio 538 hield hij vast aan die stijl. Over die periode heb ik een mening maar die is niet relevant voor de radio 5 discussie. Mensen worden ouder, ontwikkelen zich, veranderen, krijgen andere behoeften en zoeken hun eigen zender. Voor de mensen die hier reageren is dat radio 5. Als mensen een programma kunnen horen waar het om de dj draait heb je keus zat. De luisteraars van radio 5 kiezen voor iets anders. Een presentator/tri ce die voor de luisteraars een programma maakt met muziek uit de jaren 50, 60, 70 en 80 en tussendoor enige informatieve zaken. Dat is radio 5. Als dan een dj om 07.00 uur (of dat nu Jeroen van Inkel, Chiel Beelen of Rob Stenders is) je wakker blert, de oren van je hoofd kletst en na iedere plaat langer praat dan de plaat heeft geduurd vol onzin en ongein kan ik me heel goed voorstellen dat heel veel luisteraars daar op radio 5 niet op zitten te wachten. En die mensen hebben niet de illusie dat van Inkel door al die opmerkingen op zal stappen of dat Jan Slagter de stekker er uit trekt. Dat zal niet gebeuren. Van Inkel is content met de situatie en Jan Slagter zal nooit zijn keus laten vallen. Alleen hebben veel luisteraars van radio 5 wel het machteloze gevoel wat heel veel mensen tegenwoordig ook met de politiek hebben. De kiezer is dom en de politiek weet wat goed voor ons is. Voor jou is er keuze zat. Jij kunt naar al die andere doelgroepen zenders. Voor mij is de keus ook makkelijk. Ik heb een internet radio. Maar veel mensen hebben dat niet. Het geeft ze het gevoel dat waar je ook komt of bent je als oudere niet meer mee telt. Dat ligt aan de reacties ten grondslag. En dan denk ik inderdaad na 5 dagen luisteren dat Jeroen van Inkel niet de persoon is om een goede inhoud te geven aan de behoefte van waar de NPO van zegt wat de doelgroep van radio 5 moet zijn.


Geschreven door:  

Wim van Houten

8 januari 2018 - 12:30 uur

Wat een enorm SLECHTE keuze hebben jullie gemaakt om Jeroen van Inkel het ochtendprogramm a op MAX over te nemen van de vorige presentatoren.
Het is in 1 woord VRESELIJK om die man te moeten aanhoren. Ik dacht dat ik naar NPO 5 luisterde, maar ik kreeg de indruk bij NPO 3 terecht te zijn gekomen.
Dat is toch geen presentator voor de wat oudere luisteraars....................???
Vanmorgen liet hij ons minstens een half uur "meegenieten" van het feit dat hij een bloedneus had.
Het gaat allemaal nergens over en de man struikelt regelmatig over zijn eigen woorden.
Deze misser van MAX had ik niet verwacht. Zoek aub heel snel een nieuwe presentator, want dit kan echt niet!


Geschreven door:  

Martin van Wijk

8 januari 2018 - 09:15 uur

Ik luister nu een week naar dit programma. Ik was al 10 jaar vaste luisteraar van Wekker Wakker en tot grote tevredenheid. Ik ben blijven luisteren naar radio 5 omdat ik de nieuwe presentator een kans wilde geven. Tot op heden ben ik flink teleurgesteld in Jeroen van Inkel: veel te veel herrie, zelfs als Jeroen aan het woord is. Ik vind deze nieuwe programmering een zware misser van Omroep MAX en NPO Radio 5. Voor mij hoort de Heer van Ginkel absoluut niet thuis bij NPO Radio5. Al die herrie, die flauwe grappen, die zogenaamde vlotte discobabbel. Ik denk dat de luisteraars van NPOradio5 en van Omroep MAX hier helemaal niet op zitten te wachten. Als dit m.i. niet gauw verandert, dan zal de exodus van NPO radio5 luisteraars onverminderd doorgaan. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn van Omroep MAX ? Ik kijk het nog een weekje aan..


Geschreven door:  

Anouk

8 januari 2018 - 07:54 uur

Beste Marcel de Reus,
Soms een beetje ongeduldig, iemand iets niet gunnen afkraken. Jammer dat jullie als mopperende luisteraars die iets anders waren gewend. Moeilijk om kunnen, alleen maar alles afkraken. En hopen dat Jeroen en Jan Slagter om gaan, als ze iedereen mee krijgen. Als zo de berichten leest, proberen deze zaak op te hitsen. 16 miljoen misschien nog inwoners nu in Nederland. Dan krijg niet iedereen mee, als er iets nieuws op de zender komt. Geef Radio 5 nu eens de tijd op te veranderen, want altijd 50 of 20 jaar hetzelfde geluid, zit je daar op te wachten. Dan komen jullie weer met een reactie, ZE MOGEN OOK DIE PERSOON EENS EEN ANDERE PLEK GEVEN!!! Kortom hoe men het ook doet het is NOOIT GOED...Wat was, was altijd beter is jullie antw. Elke verandering is moeilijk....maa r geduld is tegenwoordig moeilijk, om te luisteres. Altijd maar ik luister niet meer...of ik zet hem maar na 12.00 uur aan. Weetje lekker doen!!!!(zet lekker een CD op of draai een plaatje naar eigen keuze..... er zijn genoeg andere luisteraars die wel luisteren naar Jeroen!!!!
Maar stop met het gemopper!!!!!!


Geschreven door:  

Marcel de Reus

6 januari 2018 - 22:23 uur

Al een paar jaar luister ik naar radio Nostalgia 5. Eerst weggejaagd bij radio 2. Radio 5 had een ijzersterk format voor de doelgroep die ze zeggen te willen bedienen en waaronder ook ik val. In december was er al een verschuiving in het muziek format. Meer muziek uit de jaren 80. En nu dan Jeroen van Inkel. Het symbool van een narcistische brul dj die zichzelf héél erg goed vindt en geen boodschap heeft aan de luisteraar. Bij Jeroen draait alles om Jeroen. Veronica, radio 3, radio 538, Q musici hij heeft ze allemaal gehad en overal lag volgens hem zijn hart. Hoe geloofwaardig ben je nog. Liet 538 in de steek om terug te gaan naar Veronica waar hij naar eigen zeggen thuis hoorde. Ik denk dat van Inkel over datum is en nergens meer thuis hoort. En zeker niet op radio 5 waar je wat rustigere presentatie en meer niveau mag verwachten dan dezelfde flauwe grappen als in de jaren 80, dezelfde drukke overgecompensee rde gemaakte stempresentatie en het kinderachtig kleutergehalte van het programma. Ego,s als van Inkel, Rob Stenders, Chiel Beelen en Ruud de Wildt vinden zichzelf belangrijker dan wat dan ook. Deze man hoort niet op radio 5. Dit kost héél war luisteraars. Onbegrijpelijke keus van Jan Slagter. En van Inkel pareert alles. Die moet en zal op de radio te horen zijn. Geen boodschap aan welke luisteraar dan ook. Je dag begint dus niet goed bij Radio 5. Voor 12.00 uur dus geen radio 5 meer. En zo blijft er voor de oorspronkelijke doelgroep nog weinig over om naar te luisteren. Ongelooflijk deze move. Vrees dat van Inkel alle kritiek terzijde legt en zelfgenoegzaam zijn schouders op haalt. Bah !


Geschreven door:  

Rob Eger

5 januari 2018 - 11:00 uur

Ik snap best dat wat oudere luisteraars van Radio 5 moeten wennen aan het geluid van Jeroen van Inkel. Maar de kritiek dat hij zich niet aanpast aan het "oudere" genre en dat z'n muziek keuze niet past vind ik niet helemaal terecht. Natuurlijk, na 10 jaar Henk en Manuela is het wennen als er iemand anders komt. Maar geef mensen even de tijd. Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt en wens Jeroen veel succes !!
Ik vind het wel prettig om Van Inkel weer te horen. Maar ik ben ook jong met m'n 51 jaar........... .hahaha


Geschreven door:  

Gerdie veerman

5 januari 2018 - 10:09 uur

Het is nu 9 uur in de ochtend en heb net de radio weer uitgezet van zijn vertrouwelijke radio 5 zender. Ik heb een paar dagen geprobeerd het ochtendprogramm a van Jeroen aan te houden om hem te leren kennen en een kans te geven...,maar ben tot de conclusie gekomen dat hij hier echt niet past! Hij is heel druk, praat veel, zeer onrustig! Jammer!
Ik mis erg de rustige stemmen en inhoud van zijn twee voorgangers. Desondanks wens ik Jeroen veel succes bij radio 5, maar dan echt wel op een ander tijdstip.


Geschreven door:  

Anouk

5 januari 2018 - 09:57 uur

Beste meneer J.B. van Calker....en andere luisteraars. Jammer dat je iemand geen tijd gunt, om ergens zich thuis te voelen. Amper 4 dagen oud en gelijk al afgekeurde berichten. Geef iemand de tijd, niet gelijk oordelen maar neem de tijd. Hoe is het bij u zelf, gaat alles in een keertje goed...als dat zo is Super. Laat ons het weten hoe je dit doet. Alle reacties is gelijk na vier dagen of korter...DEZE ZENDER GAAT ACHTER UIT ZEG...en maar katten. Vernieuwen, nee dat kunnen we niet. Zo zonden dit, dat Jeroen moet wennen aan een zender. Kom op zeg, geef iemand een kans en de tijd.
Jeroen gewoon lekker blijven, en door gaan...Max top hoor laat ze maar...ze weten niet beter.


Geschreven door:  

J.B. van Calker

5 januari 2018 - 09:49 uur

Ik ben een man van 62 jaar en was vroeger een fan van het ochtend programma op NPO 2. Dat was een combinatie van nieuws en goeie muziek.
NPO 3 werd NPO 2. Een vernieuwing waar ik niet blij mee was. Dit later weer teruggevonden op NPO 5. Was weer gelukkig met mijn te luisteren ochtendprogramm a. Prettige stemmen de nodige informatie en leuke muziek. Ook werd aandacht besteed aan de Nederlandse en Duitse muziek voor de liefhebbers onder ons. Nu hebben wij er Jeroen van Inkel, een man die zich zelf graag hoort praten, af en toe een beetje beledigend ( de zangers: pik en Simon, 4 januari). De zender NPO 5 is een zender voor de wat ouderen onder ons, wat zo moet blijven. Zet de man in de avond uren na 19.00 uur en breng het ochtendprogramm a met dezelfde formule weer terug. Er zijn veel 55+. zorg er wel voor dat er een zender voor hun overblijft. Verjonging kan ook te snel gaan. voor mij blijft niets anders over een andere zender te zoeken. Tegenwoordig met de internetradio is dit geen probleem maar ik vindt het jammer dat jullie zo’n mooie radioprogramma in de ochtenduren aan de kant zetten.


Geschreven door:  

Gilles

4 januari 2018 - 10:36 uur

Mijn laatste contact met NPO 5. Ik ben over naar een andere zender. Die van Inkel is de druppel, een hele grote. MAX haal toch niet die uitgerangeerde popijopi boys naar binnen.


Geschreven door:  

Peter Boogaard

4 januari 2018 - 10:21 uur

Na vele jaren met heel veel plezier geluisterd te hebben naar de ochtendshow van MAX, heb ik nu vaarwel gezegd en zet de radio pas op npo 5 na 10 uur. Wat een ramp is deze Jeroen. Zijn inleving in de npo luistertans is nihiel. Geen content, quasi populaire taal die je bij veel andere diskjockeys hoort. Ongelooflijk hoe MAX dit heeft kunnen doen. Jeroen, als er een slot vrij komt bij npo 2, npo 3, commerciele zenders, hou de eer aan jezelf en stap op. Dit gaat niets worden. IK hoop dat deze kwelling niet lang duurt.
Een teleurgestelde MAX fan.


Geschreven door:  

Anneke de Jong

4 januari 2018 - 08:20 uur

Ik ben een radio 5 luisteraarster van 59 uur. Ik hoor dus bij de jongeren op de zender. Ik hou van radio 5 en de langzame manier waarop de programma's voor de oudere medemens wordt ingevuld. Hoe is het mogelijk dat Jeroen van Inkel deze rust nu iedere ochtend verstoort met zijn nep populaire stemgeluid. Ik denk dat dit heel veel luisteraars gaat kosten!


Geschreven door:  

Henk

3 januari 2018 - 10:28 uur

Van Inkel ga toch weer snel naar die kliek waar je vandaan kwam. Je grappen en teksten zijn oubollig en kennen we al. Als je bij je vriendenkliek hardop zegt, dat je voor de omroep Max werkt, sta je toch voor schut??


Geschreven door:  

Els Vander HOEVEN

2 januari 2018 - 13:23 uur

Als het zo blijft van 7 tot 10 dan ben ik zo op weg naar een andere zender.jammer.m aar dit vind ik niks.