Jeroen van Inkel naar NPO Radio 5


per 2 januari 2018

17 november 2017 10:31

Jeroen van Inkel presenteert vanaf 2 januari 2018 de ochtendshow op NPO Radio 5!

Wekker-Wakker!

Jeroen van Inkel gaat de ochtendshow overnemen van Henk Mouwe, die binnenkort met pensioen gaat. "Ik krijg vanaf januari de gelegenheid om echt op gevoel een ochtendprogramma te doen. Voelen wat het interessante nieuws van die dag is en de leukste muziek draaien om bij wakker te worden", aldus Van Inkel. De presentator gaat samen met de redactie aan de slag met de invulling van het nieuwe programma. Jan Willem van Engelen, zendermanager NPO Radio 5 is blij met de komst van de legendarische dj: “Het gaat goed met NPO Radio 5. We zijn blij dat we deze iconische dj kunnen toevoegen aan ons team. Jeroen past goed in de nieuwe frisse koers van NPO Radio 5.”


"Ik krijg vanaf januari de gelegenheid om echt op gevoel een ochtendprogramma te doen. Voelen wat het interessante nieuws van die dag is en de leukste muziek draaien om bij wakker te worden"


- Jeroen van Inkel



Opvolger

​Jeroen van Inkel vult de plek in die vrij is gekomen nadat vorige week bekend werd dat Wekker-Wakker! presentator Henk Mouwe aan het eind van dit jaar met pensioen zal gaan. Mouwe blijft wel verbonden aan MAX. “Ik ben Henk Mouwe dankbaar voor de vele jaren fantastische radio die hij voor MAX heeft gemaakt. Sinds 2006 zet hij zich met hart en ziel in voor onze omroep en ik ben blij dat hij aan MAX verbonden blijft", aldus MAX-directeur Jan Slagter. Co-presentator van Henk Mouwe, Manuëla Kemp, schuift door naar de avond. Samen met Henkjan Smits gaat zij aan de slag voor Tijd voor MAX Radio, iedere werkdag van 18.00 tot 20.00 uur op NPO Radio 5. 

Wekker-Wakker!
Ma t/m za: 06.00 - 10.00 uur ​


Foto omslag: ANP


Laat een reactie achter




Plaats reactie



66 reacties





Geschreven door:  

Mies

3 dagen geleden - 07:58 uur

Soms moet iemand een kans geven. Vanaf het begin tot nu naar Jeroen geluisterd. Ik was hoop vol, in het begin haalde ik nog 10.00 uur, een week 09.00 uur. Nu kom ik niet verder tot 7.10 uur. En schakel ik over naar de lekkere non-stop van de jaren 60 bij een andere zender. U mag dit best wel weten, welke dat is Radio 10. Het jammer van Radio 5. Maar het is de keuze van Max. Ik kom ooit terug als er weer een ander zit.
Dus weer een luisteraar die af haakt. Tot ooit maar niet zolang van Inkel er zit. Of hij moet zich aanpassen, we lezen het wel t.z.t. Het ga jullie goed Radio 5, en boven al Max


Geschreven door:  

Marion Schellings

3 dagen geleden - 22:20 uur

Na een paar keer naar Dhr. v. Inkel te hebben geluisterd sluit me geheel aan bij de kritiek van de vorige schrijvers.
Nu zet ik de radio pas om 10.00 aan.


Geschreven door:  

Martin van Wijk

4 dagen geleden - 09:16 uur

Na 10 jaar vaste luisteraar van 'Wekker Wakker' te zijn geweest, luister ik sinds 1 januari naar 'Je dag is goed'. Ik luister nu dus 2 1/2 week. Na 1 week luisteren
heb ik hier kritiek geuit op Jeroen van Inkel en dit programma. Ik heb ook aangegeven, hoe het allemaal beter zou kunnen.
Er is sinds die tijd vrijwel niets verbeterd: Jeroen doet zeer gehaast aan, denkt dat hij een zaal discogangers voor zich heeft, en heeft, ondanks alle kritiek hier, niets
aan zijn spreektrant en -tempo verbeterd. De muziek die hij draait is in het algemeen goed, maar dat ge oh ertussendoor: echt niet om aan te horen. Wij zoeken
tegenwoordig vaak een andere zender op.
Ik had gezegd dat ik twee weken naar Je dag is goed' zou luisteren en dan zou beslissen of ik afscheid zou nemen van dit programma. Ik hoop echter vurig dat er in
de komende tijd nog echte verbeteringen optreden (Jeroen : neem de kritiek op je programma ter harte!). Ik luister tot het eind van de maand nog mee. Is er dan nog
niets gedaan met de opmerkingen van luisteraars op dit forum, dan haak ik definitief af bij 'Je dag is goed'. Bij Arbeidsvitamine gaat de radio dan weer op
NPO Radio 5 (v/h Nostalgia).


Geschreven door:  

Jan Jansen

5 dagen geleden - 23:41 uur

Mijn moeder heeft afgelopen jaren met veel plezier naar Henk en Manuela geluisterd, die de luisteraar respecteerde en erbij betrok. Inkel daarentegen komt binnen alsof de doelgroep idem is als die van radio 3: bij de hand, praat VEEL te snel, en vaak met Engels jargon. A bloody shame!

Jammer. Grootheid Inkel mag best wat meer empathie tonen voor de oudere generaties. Zo niet, dan is Jeroen wellicht toch een niet zo beste keuze. Iemand met het kaliber van Frits Spits, of soortgelijk, was beter geweest.


Geschreven door:  

Marha

12 januari 2018 - 10:32 uur

Vanmorgen (12 jan.) weer die overdreven toon bij de aankondiging van Leo Sayer's "more than I can say." ...(luister maar terug 8.15 uur) en daarna de afkondiging.... more than I can BEAR....daar zal Matt Bianco wel blij mee zijn...maar dat is toch echt een ander nummer.

Inmiddels is radio5 al 2 weken van 7-10 uur "more than I can bear"...
Jeroen, probeer op de radio eens op de toon te praten zoals je in het normale leven thuis doet...en niet op die onnatuurlijke toon voor DJ' s die jij ,alleen al qua leeftijd , inmiddels ontstegen zou moeten zijn...
Dat zou al een stuk minder ergenis geven.

Ook het volgens Jeroen aangekondigde " ranzige"
verhaal over de lingerie aankopen
van de engelse Koningin....
Volgens hem kijken haar hondjes daarbij toe. Hij maakt van niets bijzonders dus iets "ranzigs" Hondjes kijken nou eenmaal bij alles toe..daar hebben ze oogjes voor. Dus om dit nou ranzig te noemen...
(" Ranzig" dat was het bloedneuzen verslag)

Check de verhalen zoals deze en maak er geen eigen interpretatie van. Zo komen de praatjes de wereld wel in.

In het gesprek over ALS met Gerard Ekdom "Wow" roepen als Gerard vertelt dat hij erbij was toen zijn moeder overleed.(?)
Kan echt niet.

Vooralsnog is Mijn dag tussen 7-10 uur sinds 2 weken nog steeds niet Goed .
Voordat ik over 2 weken pas vanaf de Arbeidsvitamine n om10.00 uur naar Radio5 ga luisteren.. toch nog even dit.
Iedereen heeft 1 maand proeftijd dus wie weet.....


Geschreven door:  

Ineke

11 januari 2018 - 18:34 uur

Brrrrrrrrrrr


Geschreven door:  

R.K.

10 januari 2018 - 18:38 uur

Beste Anouk,
U zit de hele dag op dit forum te wachten om commentaar te kunnen gegeven op u niets zeggende mening waar voor u word aangevallen. Vertel mij eens even wat mijn naam er meer te maken heeft ? Is dit gebrek aan zelf vertrouwen van u of Is dit u onmacht voor u loze woorden van alleen maar eigenbelang. Zonder er over na te denken dat er ook nog mensen zijn die leven van het enige radio programma wat deze mensen ook recht op hebben. Volgens u mening zijn deze mensen allang afgedankt en tellen alleen nog maar u programma's die u wil horen mee. En vernieuwing? Dat is het woord van de eeuw. Natuurlijk mag u ook luisteren naar npo 5. Maar u gedachten over dit programma zijn alleen maar vol eigenbelang. Daarmee zit de wereld al vol van.


Geschreven door:  

Anouk

10 januari 2018 - 16:35 uur

Beste R.K.
Beste Anouk, u hoort niet thuis bij radio npo 5< zijn u woorden.
Volgens mij mogen we in Nederland zelf bepalen waar we naar luisteren. Maar dat terzijde, ik luister al langer dan u denkt naar NPO 5. Dat blijf ik ook gewoon doen. Als slot, zeg ik nog tegen u, als u uw naam normaal gebruikt, en geen afkorting weten wie u bent. Henk missen we allemaal, maar alles is aan het veranderen op elke zender of t.v. Dus ook hier...is niet mij keuze, maar dat is de tijd. Stil staan, is vast staan.
Op mijn werk, onderweg en thuis NPO 5 dat is lekker luisteren...


Geschreven door:  

R.K.

10 januari 2018 - 16:24 uur

Beste Anouk, u hoort niet thuis bij radio npo 5. U generatie hoort thuis bij de werkende luisteraars van npo 2 en 3. U antwoorden raken kant nog wal. Denk eens goed na tegen welke doelgroep u praat. Over een paar jaar praat u ook anders. Voor het soort muziek en het gebrabbel wat deze pecentator voort brengt, hoort thuis bij de pop radiozenders npo 2 en 3. Beste Anouk, jammer dat u gedachten over een programma van voorheen radio nostalgia heten op npo 5 niet met u leeftijd van 53 jaar overeen stemmen. U heeft nog keuzes genoeg.


Geschreven door:  

Tineke

10 januari 2018 - 11:55 uur

Ik wil geen zeurpiet zijn, luister al veel jaren met plezier naar npo radio 5. Maar ik moet nu toch echt een andere zender gaan zoeken van 07.00 -10.00 uur. Ik heb niets tegen Jeroen van Inkel, maar hij heeft een manier van presenteren en muziekkeuze die bij radio 3 of 2 thuishoort. Ik wordt er 's ochtends niet blij van.
Ik hoop dat als er veel luisteraars verdwijnen op dit tijdstip dat men bij de programmering toch achter de oren gaat krabben ! Groet, Tineke


Geschreven door:  

Anouk

9 januari 2018 - 08:07 uur

Beste Marc,
Bedankt voor je bericht, ik ben zelf 53 jaar. Het verleden van Radio 5(hil.5) Dit is mijn zeer bekend.
Maar we moeten leren, dat het verleden, verleden is. Niet achterom kijken maar naar voren. De doelgroep wordt anders. De jongeren worden ouderen, dus de smaak veranderd. Dus de radio gaat daar in mee, in alles is dat zo. Kan en wil je niet mee, dan blijf je bij het geen wat was. Stil staan is, wat staand. Kijk naar de mobiele telefoons, kijk naar online winkelen( winkels sluiten) We moeten rekening houden dat we leven in een andere tijd. Als je niet aanpast, dan ben je weg. Dat weten we van de zender radio 1, 2, 3, 5 enz. We zien verschuivingen enz. We moeten verder, en ander omkijken is geen keuze. De toekomst is voor de jongeren(oudere n) nu een andere smaak. Zo denk NPO ook en Jan Slagter ook.... In deze wereld is nu zo, luisteraars gaan en komen. Dus conclusie aanpassen en veranderen...da t gebeurd nu. Voor mij is het zo...de NPO en Jan Slagter luisteren heus wel mee....Ik blijf gewoon luisteren naar NPO Radio 5...


Geschreven door:  

Marc

8 januari 2018 - 19:34 uur

@Anouk; ik had me voorgenomen me verder buiten deze discussie te houden maar toch wil ik nog even op jouw reactie in gaan. Jij vindt dat veel radio 5 luisteraars zeurpieten zijn als ik het goed begrijp. Even voor jou ter info. Hilversum 5 ging op 2 oktober 1983 van start als zender voor speciale doelgroepen en minderheden. De rest van de geschiedenis kun je zelf terug vinden. Op 4 september 2006 begon eigenlijk het huidige Radio (Nostalgia) 5 (met o.a. Wekker Wakker toen met Henk Mouwe en Martine van Os die later werd opgevolgd door zeer bekwame en mooie vrouwenstemmen) . Volgens de NPO zelf richt Radio 5 zich (ook nu nog) op 55 plussers in Nederland. Zelf ben ik iets jonger maar na de verjonging van radio 3 en radio 2 voelde ik mij daar niet meer thuis. Overigens heeft die transitie radio 3 vrijwel de kop gekost. Zowel radio 1, 2, 3 en 5 hebben de laatste jaren al vele veranderingen ondergaan. Het heeft tot geen enkele resultaat geleid. De luisterdichthei d over de NPO zenders verspreid is hetzelfde als in 2007. Radio Nostalgia 5 werd radio 5. Dat er minder muziek uit de jaren 50 werd gedraaid werd door een aantal luisteraars best jammer gevonden maar voor echt ophef heeft dat nooit gezorgd. Vorig jaar besloot de NPO ook dat radio 5 moest verjongen. We hebben radio 2, radio 3, radio 538, Slam FM, Q-Music en Veronica die zich allemaal richten op diezelfde doelgroep. Als je ouder bent dan 45 heb je blijkbaar geen recht op een muziekzender waar je je thuis voelt (= het motto van radio 5). De afgelopen paar jaar wordt regelmatig de discussie gevoerd hoe het toch kan dat er veel te weinig vrouwelijke presentatoren op de radio te horen zijn. Op radio 5 zijn er zeer zeker een aantal die zeer geschikt zijn voor de presentatie voor de doelgroep gericht programma's. Een doelgroep vereist een format en een format bindt luisteraars. Iedere zender heeft zo zijn eigen format met daarbij horende dj's of presentatoren/t rices, programma's en muziek. Mijn verbazing was groot dat er gewoon niet intern is gekozen voor een vrouw op het tijdstip van Wekker Wakker. Waarom iemand van buiten aantrekken ? Die vraag vind ik het meest interessant. De keus voor Jeroen van Inkel is niet logisch. Hij heeft een mooi radio verleden met altijd het geluid van de Veronica dj en de presentatie die hij daar al vanaf 1983 op precies dezelfde wijze doet. Ook bij Q-Music en radio 538 hield hij vast aan die stijl. Over die periode heb ik een mening maar die is niet relevant voor de radio 5 discussie. Mensen worden ouder, ontwikkelen zich, veranderen, krijgen andere behoeften en zoeken hun eigen zender. Voor de mensen die hier reageren is dat radio 5. Als mensen een programma kunnen horen waar het om de dj draait heb je keus zat. De luisteraars van radio 5 kiezen voor iets anders. Een presentator/tri ce die voor de luisteraars een programma maakt met muziek uit de jaren 50, 60, 70 en 80 en tussendoor enige informatieve zaken. Dat is radio 5. Als dan een dj om 07.00 uur (of dat nu Jeroen van Inkel, Chiel Beelen of Rob Stenders is) je wakker blert, de oren van je hoofd kletst en na iedere plaat langer praat dan de plaat heeft geduurd vol onzin en ongein kan ik me heel goed voorstellen dat heel veel luisteraars daar op radio 5 niet op zitten te wachten. En die mensen hebben niet de illusie dat van Inkel door al die opmerkingen op zal stappen of dat Jan Slagter de stekker er uit trekt. Dat zal niet gebeuren. Van Inkel is content met de situatie en Jan Slagter zal nooit zijn keus laten vallen. Alleen hebben veel luisteraars van radio 5 wel het machteloze gevoel wat heel veel mensen tegenwoordig ook met de politiek hebben. De kiezer is dom en de politiek weet wat goed voor ons is. Voor jou is er keuze zat. Jij kunt naar al die andere doelgroepen zenders. Voor mij is de keus ook makkelijk. Ik heb een internet radio. Maar veel mensen hebben dat niet. Het geeft ze het gevoel dat waar je ook komt of bent je als oudere niet meer mee telt. Dat ligt aan de reacties ten grondslag. En dan denk ik inderdaad na 5 dagen luisteren dat Jeroen van Inkel niet de persoon is om een goede inhoud te geven aan de behoefte van waar de NPO van zegt wat de doelgroep van radio 5 moet zijn.


Geschreven door:  

Wim van Houten

8 januari 2018 - 12:30 uur

Wat een enorm SLECHTE keuze hebben jullie gemaakt om Jeroen van Inkel het ochtendprogramm a op MAX over te nemen van de vorige presentatoren.
Het is in 1 woord VRESELIJK om die man te moeten aanhoren. Ik dacht dat ik naar NPO 5 luisterde, maar ik kreeg de indruk bij NPO 3 terecht te zijn gekomen.
Dat is toch geen presentator voor de wat oudere luisteraars....................???
Vanmorgen liet hij ons minstens een half uur "meegenieten" van het feit dat hij een bloedneus had.
Het gaat allemaal nergens over en de man struikelt regelmatig over zijn eigen woorden.
Deze misser van MAX had ik niet verwacht. Zoek aub heel snel een nieuwe presentator, want dit kan echt niet!


Geschreven door:  

Martin van Wijk

8 januari 2018 - 09:15 uur

Ik luister nu een week naar dit programma. Ik was al 10 jaar vaste luisteraar van Wekker Wakker en tot grote tevredenheid. Ik ben blijven luisteren naar radio 5 omdat ik de nieuwe presentator een kans wilde geven. Tot op heden ben ik flink teleurgesteld in Jeroen van Inkel: veel te veel herrie, zelfs als Jeroen aan het woord is. Ik vind deze nieuwe programmering een zware misser van Omroep MAX en NPO Radio 5. Voor mij hoort de Heer van Ginkel absoluut niet thuis bij NPO Radio5. Al die herrie, die flauwe grappen, die zogenaamde vlotte discobabbel. Ik denk dat de luisteraars van NPOradio5 en van Omroep MAX hier helemaal niet op zitten te wachten. Als dit m.i. niet gauw verandert, dan zal de exodus van NPO radio5 luisteraars onverminderd doorgaan. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn van Omroep MAX ? Ik kijk het nog een weekje aan..


Geschreven door:  

Anouk

8 januari 2018 - 07:54 uur

Beste Marcel de Reus,
Soms een beetje ongeduldig, iemand iets niet gunnen afkraken. Jammer dat jullie als mopperende luisteraars die iets anders waren gewend. Moeilijk om kunnen, alleen maar alles afkraken. En hopen dat Jeroen en Jan Slagter om gaan, als ze iedereen mee krijgen. Als zo de berichten leest, proberen deze zaak op te hitsen. 16 miljoen misschien nog inwoners nu in Nederland. Dan krijg niet iedereen mee, als er iets nieuws op de zender komt. Geef Radio 5 nu eens de tijd op te veranderen, want altijd 50 of 20 jaar hetzelfde geluid, zit je daar op te wachten. Dan komen jullie weer met een reactie, ZE MOGEN OOK DIE PERSOON EENS EEN ANDERE PLEK GEVEN!!! Kortom hoe men het ook doet het is NOOIT GOED...Wat was, was altijd beter is jullie antw. Elke verandering is moeilijk....maa r geduld is tegenwoordig moeilijk, om te luisteres. Altijd maar ik luister niet meer...of ik zet hem maar na 12.00 uur aan. Weetje lekker doen!!!!(zet lekker een CD op of draai een plaatje naar eigen keuze..... er zijn genoeg andere luisteraars die wel luisteren naar Jeroen!!!!
Maar stop met het gemopper!!!!!!


Geschreven door:  

Marcel de Reus

6 januari 2018 - 22:23 uur

Al een paar jaar luister ik naar radio Nostalgia 5. Eerst weggejaagd bij radio 2. Radio 5 had een ijzersterk format voor de doelgroep die ze zeggen te willen bedienen en waaronder ook ik val. In december was er al een verschuiving in het muziek format. Meer muziek uit de jaren 80. En nu dan Jeroen van Inkel. Het symbool van een narcistische brul dj die zichzelf héél erg goed vindt en geen boodschap heeft aan de luisteraar. Bij Jeroen draait alles om Jeroen. Veronica, radio 3, radio 538, Q musici hij heeft ze allemaal gehad en overal lag volgens hem zijn hart. Hoe geloofwaardig ben je nog. Liet 538 in de steek om terug te gaan naar Veronica waar hij naar eigen zeggen thuis hoorde. Ik denk dat van Inkel over datum is en nergens meer thuis hoort. En zeker niet op radio 5 waar je wat rustigere presentatie en meer niveau mag verwachten dan dezelfde flauwe grappen als in de jaren 80, dezelfde drukke overgecompensee rde gemaakte stempresentatie en het kinderachtig kleutergehalte van het programma. Ego,s als van Inkel, Rob Stenders, Chiel Beelen en Ruud de Wildt vinden zichzelf belangrijker dan wat dan ook. Deze man hoort niet op radio 5. Dit kost héél war luisteraars. Onbegrijpelijke keus van Jan Slagter. En van Inkel pareert alles. Die moet en zal op de radio te horen zijn. Geen boodschap aan welke luisteraar dan ook. Je dag begint dus niet goed bij Radio 5. Voor 12.00 uur dus geen radio 5 meer. En zo blijft er voor de oorspronkelijke doelgroep nog weinig over om naar te luisteren. Ongelooflijk deze move. Vrees dat van Inkel alle kritiek terzijde legt en zelfgenoegzaam zijn schouders op haalt. Bah !


Geschreven door:  

Rob Eger

5 januari 2018 - 11:00 uur

Ik snap best dat wat oudere luisteraars van Radio 5 moeten wennen aan het geluid van Jeroen van Inkel. Maar de kritiek dat hij zich niet aanpast aan het "oudere" genre en dat z'n muziek keuze niet past vind ik niet helemaal terecht. Natuurlijk, na 10 jaar Henk en Manuela is het wennen als er iemand anders komt. Maar geef mensen even de tijd. Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt en wens Jeroen veel succes !!
Ik vind het wel prettig om Van Inkel weer te horen. Maar ik ben ook jong met m'n 51 jaar........... .hahaha


Geschreven door:  

Gerdie veerman

5 januari 2018 - 10:09 uur

Het is nu 9 uur in de ochtend en heb net de radio weer uitgezet van zijn vertrouwelijke radio 5 zender. Ik heb een paar dagen geprobeerd het ochtendprogramm a van Jeroen aan te houden om hem te leren kennen en een kans te geven...,maar ben tot de conclusie gekomen dat hij hier echt niet past! Hij is heel druk, praat veel, zeer onrustig! Jammer!
Ik mis erg de rustige stemmen en inhoud van zijn twee voorgangers. Desondanks wens ik Jeroen veel succes bij radio 5, maar dan echt wel op een ander tijdstip.


Geschreven door:  

Anouk

5 januari 2018 - 09:57 uur

Beste meneer J.B. van Calker....en andere luisteraars. Jammer dat je iemand geen tijd gunt, om ergens zich thuis te voelen. Amper 4 dagen oud en gelijk al afgekeurde berichten. Geef iemand de tijd, niet gelijk oordelen maar neem de tijd. Hoe is het bij u zelf, gaat alles in een keertje goed...als dat zo is Super. Laat ons het weten hoe je dit doet. Alle reacties is gelijk na vier dagen of korter...DEZE ZENDER GAAT ACHTER UIT ZEG...en maar katten. Vernieuwen, nee dat kunnen we niet. Zo zonden dit, dat Jeroen moet wennen aan een zender. Kom op zeg, geef iemand een kans en de tijd.
Jeroen gewoon lekker blijven, en door gaan...Max top hoor laat ze maar...ze weten niet beter.


Geschreven door:  

J.B. van Calker

5 januari 2018 - 09:49 uur

Ik ben een man van 62 jaar en was vroeger een fan van het ochtend programma op NPO 2. Dat was een combinatie van nieuws en goeie muziek.
NPO 3 werd NPO 2. Een vernieuwing waar ik niet blij mee was. Dit later weer teruggevonden op NPO 5. Was weer gelukkig met mijn te luisteren ochtendprogramm a. Prettige stemmen de nodige informatie en leuke muziek. Ook werd aandacht besteed aan de Nederlandse en Duitse muziek voor de liefhebbers onder ons. Nu hebben wij er Jeroen van Inkel, een man die zich zelf graag hoort praten, af en toe een beetje beledigend ( de zangers: pik en Simon, 4 januari). De zender NPO 5 is een zender voor de wat ouderen onder ons, wat zo moet blijven. Zet de man in de avond uren na 19.00 uur en breng het ochtendprogramm a met dezelfde formule weer terug. Er zijn veel 55+. zorg er wel voor dat er een zender voor hun overblijft. Verjonging kan ook te snel gaan. voor mij blijft niets anders over een andere zender te zoeken. Tegenwoordig met de internetradio is dit geen probleem maar ik vindt het jammer dat jullie zo’n mooie radioprogramma in de ochtenduren aan de kant zetten.


Geschreven door:  

Gilles

4 januari 2018 - 10:36 uur

Mijn laatste contact met NPO 5. Ik ben over naar een andere zender. Die van Inkel is de druppel, een hele grote. MAX haal toch niet die uitgerangeerde popijopi boys naar binnen.


Geschreven door:  

Peter Boogaard

4 januari 2018 - 10:21 uur

Na vele jaren met heel veel plezier geluisterd te hebben naar de ochtendshow van MAX, heb ik nu vaarwel gezegd en zet de radio pas op npo 5 na 10 uur. Wat een ramp is deze Jeroen. Zijn inleving in de npo luistertans is nihiel. Geen content, quasi populaire taal die je bij veel andere diskjockeys hoort. Ongelooflijk hoe MAX dit heeft kunnen doen. Jeroen, als er een slot vrij komt bij npo 2, npo 3, commerciele zenders, hou de eer aan jezelf en stap op. Dit gaat niets worden. IK hoop dat deze kwelling niet lang duurt.
Een teleurgestelde MAX fan.


Geschreven door:  

Anneke de Jong

4 januari 2018 - 08:20 uur

Ik ben een radio 5 luisteraarster van 59 uur. Ik hoor dus bij de jongeren op de zender. Ik hou van radio 5 en de langzame manier waarop de programma's voor de oudere medemens wordt ingevuld. Hoe is het mogelijk dat Jeroen van Inkel deze rust nu iedere ochtend verstoort met zijn nep populaire stemgeluid. Ik denk dat dit heel veel luisteraars gaat kosten!


Geschreven door:  

Henk

3 januari 2018 - 10:28 uur

Van Inkel ga toch weer snel naar die kliek waar je vandaan kwam. Je grappen en teksten zijn oubollig en kennen we al. Als je bij je vriendenkliek hardop zegt, dat je voor de omroep Max werkt, sta je toch voor schut??


Geschreven door:  

Els Vander HOEVEN

2 januari 2018 - 13:23 uur

Als het zo blijft van 7 tot 10 dan ben ik zo op weg naar een andere zender.jammer.m aar dit vind ik niks.


Geschreven door:  

Martin van Wijk uit

2 januari 2018 - 09:33 uur

Ik heb op dit moment het gevoel dat ik naar radio3Fm zit te luisteren. Ik vind dit geen vooruitgang t.o.v Wekker Wakker. Is er nou bij NPO Radio 5 of van Omroep MAX nou helemaal niemand, die zich afvraagt wat de LUISTERAARS van Radio 5 willen ? De tijd staat niet stil, maar wat er nu gebeurt: de echte luisteraars gewoon opknappen met een 'verjongd' programma, dat is toch gewoon de wens van luisteraars in de prullenbak gooien ? Ik wil van Inkel best een paar weken de kans geven, maar anders haak ik echt af bij dit programma.


Geschreven door:  

Desirée Zuidhof

1 januari 2018 - 18:30 uur

Heel veel succes gewenst Jeroen met je nieuwe programma

Hartelijke groeten,

Desirée Zuidhof


Geschreven door:  

Andre van dijk

30 december 2017 - 13:12 uur

Prima Dj ,op voor hem ,op dit moment, de enige juiste plek. Proficiat


Geschreven door:  

Marjon

28 november 2017 - 14:50 uur

Radio 10 gold op DAB+ heeft geweldige jaren 60 & 70 muziek. En dat nog non stop ook. Dus zonder de Wikipedia prietpraat van Henk Jan Smits of het Fiiiiiiffffeee Fiiiiiiifffeeee Fiiiiiiffeeeee accent van Jan Rietman. In het weekend en 's avonds tussen 22.00 - 24.00 gewoon op radio 5 en je bent klaar. Geen ergernis en non stop . Ik ben al over. Wel opvallend dat ze dit bericht over Jeroen van Inkel plotseling hebben weg gestopt ergens achter oudere berichten.


Geschreven door:  

Ellen

27 november 2017 - 17:58 uur

Weer een bewijs dat we als luisteraar van radio 5 totaal niet mee tellen. Het merendeel van de reacties hier is niet bepaald positief. En terecht ! Wat moet iemand met een radio verleden waar alles om geld, ego en muziek uit de jaren 80 & 90 heeft gedraaid bij radio 5. In ieder geval geen binding met de luisteraar en de muziek van radio 5. Onbegrijpelijk deze keus voor dhr. Van Inkel. Van Inkel zelf is weer even van de straat dus die maakt het niet uit. Eerst ben ik weg gejaagd bij radio 2 nu word ik weggejaagd bij radio 5. Wordt wel een grote eenheidsworst zo met al die zenders met hetzelfde muziek format. Ik dacht dat Jan Slagter op kwam voor de ouderen. Nou maar weer op zoek naar een andere zender. NPO heeft wel het talent alles om zeep te helpen. En van Inkel ? Nee bedankt. Er waren héél veel betere en andere opties geweest. Manuel had het prima alleen gedaan. Bah !


Geschreven door:  

Rik

27 november 2017 - 05:32 uur

Wauw Jeroen ! Leuk, ik kijk er naar uit!


Geschreven door:  

Ron

26 november 2017 - 15:56 uur

Zoveel (commerciele) zenders waar jaren '80 muziek te horen is, Radio 5 denkt: 'dat kunnen wij ook, de bestaande luisteraars moeten zich daar maar in schikken, die vloeien snel vanzelf wel weg via natuurlijke weg'. Eerst weg gegaan bij Radio 2 vanwege de verjonging daar, weten ze je hier ook al weer te vinden en moet er hier ook verjongt worden. Zo worden de belastingcenten dus besteed.


Geschreven door:  

mieke santegoets pel

26 november 2017 - 15:29 uur

Heerlijk weer luisteren naar Jeroen.


Geschreven door:  

Frits

26 november 2017 - 12:32 uur

Jeroen van Inkel is een van de beste presentatoren, die Nederland heeft. Hopelijk blijft de muziekkeuze wel zoveel mogelijk beperkt tot de jaren 50, 60 en 70. Dat is toch wel de muziek, waar Radio 5 zich onderscheidt met andere zenders. Het moet ook geen eenheidsworst worden.


Geschreven door:  

Ger Thomassen

25 november 2017 - 19:00 uur

Gelukkig luister ik altijd pas na 9 uur.
Misschien nog plaats voor Adam Currie ? kunnen ze weer Currie en van Inkel gaan doen .
Het kan altijd nog veel erger zoals toen die 2 constant prietpraat galmde.
Jammer die verandering en ik zie het al met talloze nieuwkomers in die nieuwe lijst nog even wachten en MUSE komt binnen met 5 nieuwkomers.


Geschreven door:  

Kees de Jong

25 november 2017 - 11:09 uur

van Inkel???? Nee toch


Geschreven door:  

Ellen Winter

24 november 2017 - 23:52 uur

OH...wat jammer dat Henk en Manuela ermee ophouden!! Het is zo'n fijn stel presentatoren, fijne muziekjes, interessante onderwerpen, heerlijk om mee op te staan.
Natuurlijk snap ik dat ze ook eens een keer wat anders willen, het lijkt me een hele klus om zo vroeg op te moeten staan...
Manuela en Henk, heel hartelijk bedankt voor de mooie jaren radio in de vroege ochtend!! Henk, geniet van je pensioen!


Geschreven door:  

Johan

24 november 2017 - 18:32 uur

Wij zijn drie jaar geleden overgestapt van 2 naar 5, omdat op twee te vaak dezelfde muziek werd gedraaid. Bijna elk uur wel een hit van Michael Jackson, Prince, Coldplay, Agda en de Munnik, etc. Artiesten met een groot oeuvre, maar op 2 steeds dezelfde hits, tot vervelens toe. En zeg vanuit de NPO nu niet dat de luisteraars dat graag willen horen want niemand houdt van éénheidsworst of kleurloze routine. Nu zien we op 5 een steeds grotere invloed van 2. Bijvoorbeeld Haandrikman van 2 vervangt regelmatig collega´s op 5 en dat betekent elk uur verplicht(!) Micheal Jackson. Deze man is namelijk groot fan van deze artiest en heeft zijn zin kennelijk doorgeduwd bij de programmapoliti e. De andere 2-artiesten uit de jaren 90 en 00 zullen spoedig volgen vrezen wij, want inmiddels te oud geworden voor 2 en wat moet je er dan mee? Juist naar 5!. Jammer, wij zijn geen conservatieve ouderen, maar we zijn ook geen liefhebbers van wat er tegenwoordig wordt uitgebracht en gedraaid op 2, het lijkt af en toe wel radio 3. Wij hopen dat onze favorieten: Stefan Stasse, Hijlko Span, Jan Rietman, H-J Smits, Jeanne Kooijmans, Manuela Kemp, Astrid de Jong blijven als presentatoren, maar tevens, dat de muzieksamenstel lers ons geen muziek proberen aan te smeren die ons niet past en die ook niet bij de (oorspronkelijk e) doelgroep van de zender hoort. 3FM is al op sterven na dood, 2 wordt (tegen de zin van veel luisteraars, zie de reacties) geïntegreerd bij 5 ( dus hoelang houden 2 en 5 apart het nog vol?) en dus blijft op NPO slechts de informatievoorz iening van radio 1 over, waar we nu vaak naar luisteren. Als alternatief: ´s avonds en ´s nachts ( na 20.00u) luisteren, als de dj´s meer invloed hebben op wat ze draaien, daarnaast 40UP of lekker rondstruinen op Spotify. Npo/Hilversum wordt kapot gemaakt door managers, coördinatoren en andere betweters, die menen te weten wat de luisteraar wil. Ze zien echter nooit een luisteraar van dichtbij en baseren zich vooral op plannen, modellen en budgetten. Weet, beste dames en heren, dat niet élke verandering een verbetering inhoudt. En tenslotte: speel niet met mensen (recent voorbeeld: Stenders/Stasse ).


Geschreven door:  

Christian De La Rue

24 november 2017 - 10:52 uur

Ik begrijp echt al die negatieve reacties niet hoor. Bekijk gewoon de playlist van gisteren 23/11 bijvoorbeeld, overloop die en je zult zien: daar zit muziek bij van de jaren '50 tot nu. Heel gevarieerd, nu eens up tempo, dan weer rustig. Regelmatig worden ook echte vergeten pareltjes gedraaid die je nergens anders nog hoort. Radio 5: dikke pluim!


Geschreven door:  

Marc S

24 november 2017 - 00:23 uur

NPO radio 5 is hoorbaar aan het verjongen. Waar tot 4 maanden geleden vrijwel uitsluitend jaren 50 (al een stuk minder dan voorheen), jaren 60 en jaren 70 muziek te beluisteren was neemt nu duidelijk merkbaar de invloed van de jaren 80 en 90 toe. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn geweest om Jeroen van Inkel aan te trekken. Om de jaren 80 en 90 een nog groter platform te gaan geven. Want daar gelaten dat het een goede Veronica dj is (geweest), past hij natuurlijk op geen enkele wijze met zijn muziek verleden op het NPO radio 5 waar het merendeel van de luisteraars juist voor deze zender heeft gekozen. Zelf ben ik een aantal jaar geleden overgestapt van radio 2 naar radio 5 Nostalgia, gezien de verjonging van radio 2 (ten koste van radio 3) en de ego's van de dj's op radio 2. Nu gaat NPO radio 5 dezelfde weg op als radio 2. Verjonging ten koste van een heleboel luisteraars. Om een nieuwe doelgroep aan te boren. Is dit logisch ? Dat kunnen we alleen uit de statistieken halen. Ik vergelijk de luister cijfers van sept/okt 2007-2010-2017 om daar een feitelijk onderbouwing aan te geven. In 2007 was radio 538 marktleider (11,6%), NPO radio 2,3 en 5 (9,4%-7,7%-2,5% =19,6%). In 2010 was het iets anders; radio 538 (11,2%), NPO radio 2,3 en 5 (9,6%-9,4%-3,2% =22,2%). En interessant, 2017 geeft een mooi beeld wat zenderwijziging en verjonging doet. Radio 538 (12,6% !), NPO radio 2,3 en 5 (11,1%-4% !!-3,5% = 19,6%). Radio 538 heeft dus geen enkele concurrentie als jongerenzender en daar komt ook nog bij dat een aantal jaar geleden radio 10 een FM frequentie heeft gekregen en van 3% in 2007 nu naar 6,9% is gegaan). NPO radio heeft dus weer hetzelfde marktaandeel als in 2007 en zich met de verjonging van radio 2 zelf in de voet geschoten t.o.v. een prachtig 2010. NPO radio 1 wat nu ook een halve muziek zender is geworden heeft een tweetal jaar geleden ook een forse format wijziging ondergaan. Deze zender ging van (6,9%-7,9%-8%), gelijk dus aan 2010. De beleidmakers hebben aan deze harde cijfers geen boodschap noch aan de luisteraars. Ook ik zal NPO radio 5 als luisteraar gaan mijden mocht de ingeslagen weg zich inderdaad voortzetten. Ik heb niets tegen Jeroen van Inkel. Laat dat duidelijk zijn. Het geeft echter wel aan dat men de doelgroep die men had aan het verlaten is door hem als boegbeeld naar voren te schuiven. Het zou zoveel mooier zijn geweest als Manuela in de ochtend was gebleven met een andere (vrouwelijke) presentatrice. De kwaliteiten van Yvonne Sprunken, Petra de Joode en met name Jeanne Kooimans worden zwaar onder gewaardeerd. Voor mij zijn zij de beste op NPO radio 5. Wat dat betreft waren er heel veel betere keuzes te maken geweest voor de ochtend. Maar de hoge heren van het dorp hebben gesproken en het gepeupel dient het te ondergaan. De luisterdichthei d zal in ieder geval in zijn totaliteit niet toenemen. ook hier geldt; men heeft weinig van de geschiedenis geleerd. En dat is bijzonder jammer.


Geschreven door:  

Peter Hofstede

23 november 2017 - 21:21 uur

Jeroen van Inkel, de Veronica man die in 2000 voor het geld overstapte naar radio 538 omdat hij daar de kans krijgt het (middag, zijn favoriete tijdstip) programma van zijn dromen te maken. Ja Jeroen doet het niet voor het geld. In 2003 gaat Veronica over naar het 80 & 90's format. Daar wil Jeroen toch maar weer deel van uitmaken. Dat is uiteindelijk zijn muziek. Hij zegt de groeten tegen 538 en gaat terug naar Veronica om een programma te maken wat hem op het lijf is geschreven. De 80 & 90's. Ja Jeroen gaat voor de muziek. Maar een jaartje later kan Jeroen een goed gevulde zak geld krijgen bij Q Music. Dat radio station past echt bij hem en hij kan eindelijk weer in de ochtend een programma maken. Nou dan maar in 2014 terug naar Veronica. En daar zijn zij onlangs op hem uitgekeken. Al had BNR radio gekomen (net als bij de vergelijkbare Ruud de Wildt) dan zou hij dat gedaan hebben. Zelfs NPO radio 4 zou hem vast op het lijf geschreven zijn. Eerlijk is eerlijk, Jeroen van Inkel is een goede dj. Ik wens radio 5 veel plezier met de nieuwe 80 & 90 ochtend show, het kledingadvies en al die voorgekauwde grappen die hij 30 jaar geleden ook al maakte. Ik haak af in de ochtend. Benieuwd hoe lang van Inkel weer zijn juiste plek eindelijk gevonden heeft. De verkeerde man bij een goede zender. Het begin van de omschakeling naar radio 2. Want dat is wat de hoge heren als beleid hebben uitgestippeld. Verjonging van Radio 5. Gelukkig zijn er vele internet stations de wel de jaren 50, 60 & 70 muziek draaien. Maar ik vraag me wel af waarom steeds al de zenders moeten verjongen. Radio 2 had een gouden format, moest verjongen. Dat format is overgenomen door radio 5. Moet verjongen. En de luisteraars worden ouder. Hier is over nagedacht. En Jeroen vast veel succes over 2 jaar bij Slam FM.


Geschreven door:  

Yvonne Verhagen

23 november 2017 - 19:47 uur

Leuk, 'n nieuw bekend gezicht bij radio 5. Ik hoop wel dat Jeroen zich realiseert van welke muziek de radio 5 luisteraars houden. Ik ben jarenlang radio 2 luisteraar geweest, maar daar voelde ik mij de laatste tijd toch niet meer thuis. Er kwamen steeds meer uitgerangeerde DJ's van 3FM, 538 of andere jongerenzenders te werken. Zij realiseren zich duidelijk niet wat de vaste radio 2 luisteraars graag horen.Ik voel me helemaal thuis bij radio 5. Ik zou zeggen, Jeroen, respecteer de luisteraars.


Geschreven door:  

Tjalling Ras

22 november 2017 - 17:23 uur

Jammer dat de twee gezellige mensen s'morgens niet meer te horen zijn. {met ingang van het nieuwe jaar} Het gaat ze goed, en enorm bedankt voor alle mooie uren die ik mocht beluisteren.Nog maals BEDANKT Manuella en Henk.


Geschreven door:  

Bert

22 november 2017 - 12:14 uur

Leuk, Jeroen van Inkel per 1 jan 2018, Radio 5 verjongt, Radio 2 verjongt, en 3 fm raakt steeds meer luisteraars kwijt.

Mag de laatste paar jaar, voor de definitieve uitschakeling van de oude fm, radio 5 nog ff op FM.!!!!! NOS , pas het aan!

3 FM kan haar etherfrekwentie s beter inleveren, de doelgroep luistert toch niet naar fm ether, en via dit landelijke netwerk Radio 5 erop in de overgang naar DAB +.


Geschreven door:  

Rien

22 november 2017 - 09:41 uur

Helaas wordt er steeds meer slechte jaren 80 muziek gedraaid op Radio 5.
Met de komst van Jeroen van Inkel zal dit waarschijnlijk alleen maar toenemen.
Hopelijk schuift het format niet steeds verder in de richting van de jaren 80 en 90 muziek op.


Geschreven door:  

Peter

22 november 2017 - 08:09 uur

NPO Radio 5 is al geruime tijd bijna niet meer om aan te horen. Waar voorheen lekkere muziek uit de jaren '50, '60 en '70 werd gedraaid is er een verschuiving gaande naar de jaren '80 en '90 (vreselijke decennia, muzikaal gezien). Dat dan ook nog 'n typische representant van die jaren '80 en '90 aangetrokken wordt, de vreselijk zelfingenomen Jeroen van Inkel...pffffff fffff...doet dit voor mij de deur dicht! NPO Radio 5 : vaarwel!


Geschreven door:  

nelly smits

21 november 2017 - 11:23 uur

Wat ontzettend jammer dat Henk en Manuela stoppen met Wekker Wakker. Geweldig programma, ik geniet er iedere dag van. Henk, ik hoop dat je gaat genieten van je pensioen, misschien nog meer reisjes naar Berlijn, en Manuela veel succes met je avondshow. Ik zal jullie missen.


Geschreven door:  

Rinus Ravestein

20 november 2017 - 22:47 uur

Ik vind het heell jammer dat het programma stopt, maar wenst Henk het allerbeste.Voor Manuela zal het wel een verandering zijn naar de avond.


Geschreven door:  

Gerrit van Dorssen

20 november 2017 - 19:15 uur

Succes vanInkel


Geschreven door:  

Martin

20 november 2017 - 18:59 uur

Hoe lang zou hij het hier volhouden ?
Weer een miskleun net als straks Jan Rietman Tineke gaat opvolgen heeft omroep Max nu niks beters te bieden ?


Geschreven door:  

Adrie de Jong

20 november 2017 - 16:08 uur

Al vele jaren riep mijn moeder dat ik naar radio Nostalgia/5 moest gaan, en had ik maar geluisterd ! Als actualiteiten-j unk zat ik vast aan tv programma's en talkshows. Tot 2 jaar terug in de zomer de sport de tv overnam en ik eindelijk uitweek naar 5 en mee jubelde met mijn moeder. Maar ik was te laat ! 50's werden niet meer zo vaak gedraaid. In 2017 werden vrouwen vervangen door mannen. Wel heel fijne sympathieke mannen met hun hart op de juiste plek, wat dat betreft is Jeroen een heel goede keuze. Maar de m/v verhouding is wel helemaal weg. Ik vond de gemoedelijke gesprekjes tussen Maan en Henk 's-morgens heerlijk om naar te luisteren en Maan zal het zeker goed doen met Henk Jan Smit. Toch een raar gevoel, ze wordt ondergebracht bij een andere man, alsof Maan geen authentiek talent heeft als vrouw ?! De vrouwen, op icoon Tineke na, zijn allemaal verbannen naar de avond. En ja, het maakt uit of je luistert naar alleen mannen of afwisselend met vrouwen, elk hebben hun eigen energie. Als vrouw voel ik me gevoed door de vrouwelijke energie en bevestigd in de herkenbaarheid. In heel subtiele basale dingetjes, mannen kunnen dat niet vervangen. Het uit balans zijn van man/vrouw gehalte, maakt dat het teveel aan mannelijk opgedrongen energie teveel, saai, verveling en een sleur wordt. Als vrouw voel ik me nu al niet voldoende gezien, gekend en gevoed en dat wordt in 2018 nog minder. Gelukkig heeft DWDD besloten minder uitzendingen per seizoen te draaien, waardoor er minder conflict zal zijn ivm met overgaan van de radio naar de tv. En zal ik me 's-avonds kunnen voeden met vrouwelijke energie en wat meer balans ervaren om de overdaad aan mannelijke energie overdag beter aan te kunnen. Het is niet anders. Mannen kunnen wel alle tijd en ruimte willen opeisen, maar jullie kunnen niet afdoende vullen/vervange n wat jullie niet zijn. Wij vrouwen hebben zelf tijd en ruimte nodig om onze energie te voeden en dat voor elkaar te betekenen. Ik geloof niet in een strijd tussen mannen en vrouwen, alleen een balans tussen de energieën kunnen een goed functionerende samenleving creëren. Zolang de mannelijke energie blijft overheersen, zullen mannen spelletjes blijven spelen waar de samenleving onder zal lijden, zoals te zien bij #MeToo en andere scheefgegroeide toestanden. Jammer dat NPO5 aan deze scheefgroei bijdraagt. :o(


Geschreven door:  

Jaap Janse

20 november 2017 - 15:25 uur

Ik heb alle reacties tot dusver gelezen en op een enkel positieve reactie na is de teneur negatief. Ik heb persoonlijk niets tegen de persoon Jeroen van Inkel, maar wel met zijn muzikale voorkeursverled en. Jeroen van Inkel behoort tot het post Radio Veronica op zee groepje en welke er nimmer in zijn geslaagd de geschiedenisboe kjes te halen. Ik deel de vrees van de meeste respondenten dat de jaren 50 muziek uit de playlist zal verdwijnen. Muziek uit de jaren zeventig zal voor 45% de ruggengraat vormen 30% uit de jaren 80, 15% jaren 60 en overigen 10%. Net als velen was ik aanvankelijk pro radio 5, maar het lijkt er op dat de leiding w.o. Jan Willem van Engelen, zendermanager NPO Radio 5 de reacties van luisteraars in de prullenmand doen verdwijnen. De Noord Koreaanse wijze waarop b.v. de Evergreen Top 1000, of andere hitlijsten tot stand komen kennen een laag democratisch keuze stemrecht gehalte. Henk Mouwe zullen we wellicht –alleen- kunnen beluisteren wanneer Jeroen van Inkel ziek, of op vakantie is. Manuela Kemp haar bestaan daar vrees ik ook voor omdat zij ook nog heel veel andere leuke dingen buiten Radio 5 doet. Ik sluit daarom 31 december af met een laatste afstemming op Radio 5 en ga daarna genieten van mijn IPod welke ruim voldoet aan het oorspronkelijk Radio 5 format nl. muziek uit de jaren 50, 60 en 70.


Geschreven door:  

RS

20 november 2017 - 14:01 uur

Radio 5 is aan het verjongen net als radio2 destijds. Radio 5 heeft nu het format van radio 2 10 jaar geleden. Deze zender hebben ze al jaren geleden on zeep geholpen.
De "nostalgie" van radio 5 is weg je hoort nauwelijks nog 50 jarige platen. Jammer dat deze 2 weggaan. Het was prettig wakker worden.
Ik ben nooit een fan geweest van Jeroen van Inkel. Bij Veronica vond ik het al niets. Dat is het bewijs dat het format nu langzaam doorschuift van 70 en 80 naar 80 en 90.
Jammer.


Geschreven door:  

Christian De La Rue

20 november 2017 - 11:58 uur

Het is natuurlijk altijd dezelfde discussie: ga je als radiostation mee met je oorspronkelijke luisteraars of verwelkom je ook de nieuwe generatie 'oudere luisteraars'? Ik denk dat er maar één keuze is en dat is de tweede. In het eerste geval is het verhaal gewoon eindig.
Ik denk wel dat de mensen van Radio 5 de kundigheid hebben om nieuwere luisteraars te verwelkomen zonder de andere luisteraars 'uit het oor' te verliezen.
Dus, gewoon welkom Jeroen. En bedankt Henk en Manuela. Jullie deden het uitstekend. Veel succes verder!


Geschreven door:  

Netty Keijzer

20 november 2017 - 09:33 uur

Radio 5 is voor mij een heerlijke zender omdat er zoveel muziek uit de jaren 60 en 70 wordt gedraaid. Ik hoop niet dat dit met de komst van Jeroen van Inkel verschuift naar de jaren 80 / 90. Die muziek is op andere zenders al genoeg te horen. Dus ook een algemene oproep aan MAX: probeer het bij jullie doelgroep te houden en niet, zoals al zoveel gebeurt, alles maar te "verjongen".
Henk Mauwe en Manuela Kemp: ik zal jullie missen in de ochtend. Jullie programma was heerlijk om de dag mee te beginnen/


Geschreven door:  

Bart

20 november 2017 - 02:44 uur

Geef "MAAN"een eigen muziekprogramma met haar eigen muziekkeuze van 22-24.00..Succe s verzekerd


Geschreven door:  

Peter

18 november 2017 - 18:26 uur

Heel jammer dat jullie weg gaan met het ochtend programma, ik vind zelf een duo programma altijd gezellig om naar te luisteren en jullie, Manuela en jij Henk zijn heel goed op elkaar ingespeeld, maar het wort tijd dat je geniet van je leven en leuke dingen gaat doen al is radio maken een hele mooie hobby en als je er dan ook nog een boterham mee kan verdienen, dan zit je helemaal goed, dat kon ik niet, ik ben ook met mijn 65 gestopt met radio maken als hobby en het bevalt mij goed.
Maar wij hoeven ons geen zorgen te maken want Jeroen van Inkel neemt jullie plaats in en dat zit wel goed, daar ben ik groot en ouder mee geworden.
Ik wens je het aller beste toe met een goed blijvende gezondheid, en bedankt voor de gezellige ochtenden en dat ook aan Manuela en veel plezier met je pensioen..
Met vriendelijke groet Peter Fitters en ook namens mijn partner Leendert Hoogerwerf


Geschreven door:  

bas wesseling

18 november 2017 - 12:17 uur

Gefeliciteerd Jeroen (en natuurlijk nporadio5) ik ga zeker luisteren! hopelijk blijft het format hetzelfde met lekkere muziek die op andere zenders bijna niet te horen is.


Geschreven door:  

Trudy

17 november 2017 - 20:44 uur

Van radio 2 naar radio 5 en 6.
Waar moet ik nu naar luisteren?
Henk en Mandela, ik zal jullie missen.


Geschreven door:  

ad van den oever

17 november 2017 - 17:48 uur

ik hoop wel dat radio 5 radio 5 blijft, met name de muziek
en niet opschuift naar een soort arrow classic rock


Geschreven door:  

Betsy Steenbergen

17 november 2017 - 15:09 uur

Henk ik heb altijd met plezier naar je geluisterd Het was TOPPY jammer dat je weg gaat maar ik wens je nog heel veel goede jaren in je pensioentijd,en nu kun je lekker lang uitslapen per 1 januari,ik zag je nog wel in ons dorp misschien komen we elkaar nu wat vaker tegen geniet ervan straks per 1 januari en Manuela jij ook veel succes in de avond ploeg.


Geschreven door:  

Pierre

17 november 2017 - 14:16 uur

Henk geniet van de wel verdiende rust, het zal niet makkelijk zijn de eerste maanden misschien maar daarna lekker uitslapen ook daarvoor al, het gaat je goed. Jeroen welkom bij het oude werk wat je vroeger ook al zo goed kon vroeg uit de veren maar jij maakte geweldige ochtend programma's en ook in de toekomst op radio 5 blijf jij een Kei.


Geschreven door:  

Yvonne Aaftink

17 november 2017 - 13:52 uur

Neeeee, dit is een ramp. Ik ga Henk en Manuele heel erg missen. Dat is het eerste wat ik doe als ik wakker wordt, de radio aan op wekker wakker. Maar ik gun Henk zijn pensioen, kan hij dingen gaan doen die hij leuk vindt. Wel jammer dat Manuela niet met een andere co-host het programma voortzet. Dat kan ze namelijk wel.
Ik wens Henk en Manuela veel succes met het vervolg van hun leven/carrière.


Geschreven door:  

Paul van Scheppingen

17 november 2017 - 13:19 uur

Geweldig nieuws en een aanwinst voor "mijn" station Radio 5.
Jeroen hartelijk welkom, ik wens jou heel veel succes, maak er een echt Van Inkel programma van.


Geschreven door:  

Fred

17 november 2017 - 12:49 uur

Opnieuw veranderd radio 5 vanaf 1 Jan. 2018 van muziekformat, de presentatie gaat o.m ook veranderen.
Zoals Tineke al eens aangaf beleeft zij het zelfde als toen bij Veronica. Dat station werd vanaf 1965
het meest legendarische radiostation waar nog steeds over wordt gesproken.Dat heeft dus enkele jaren geduurd. Jeroen v. inkel,,
hij loopt al jaren mee en weet een goed programma neer te ztetten. Wekkerwakken stapt eindelijk
af van die duo-presentatie . De legendarische Henk mouwe blijft touw aan Max. We zullen Henk als
Jeroen afwezig is hoogst waarschijnlijk als invaller horen. Laten we ook niet vergeten dat de Legendarische
Henk mouwe on afgebroken radio/ t.v maakt sinds 1973. Dat doet niemand hem na.
Bij omroep gelderland was Henk ook radio en televisie presentator. Door Jan slagter die omroep MAX
begon keerde Henk terug bij de publieke omroep. Wat hij zelf en niemand had verwacht na de breuk met de N.C.R.V.
Er gaat dus een legendarisch iemand weg, en er komt een legendarisch iemand voor terug.


Geschreven door:  

Cees Maas

17 november 2017 - 12:31 uur

Opnieuw een bewijs dat Radio 5 opschuift richting Radio 2.
Heb niks tegen Jeroen van Inkel maar heb de indruk dat Radio 5 niet weet wie haar luisteraars zijn.
Jammer dat we Manuela moeten gaan missen in de ochtend.