Bekijk de Top 67


Het beste van de Summer of Love

02 augustus 2017 09:15

Luister terug: Vrijdagmiddag 4 augustus was het 100% 1967 op Radio 5!

Afsluiter

De Top 67 van de Summer of Love met Tom Herlaar en Bert Kranenbarg sloot onze week met speciale aandacht voor de week af. 

Uitzending gemist >>

De lijst

(in volgorde van uitzending)

67Summer Is HereOutsiders
66Paper SunTraffic
65BeestjesRonnie & De Ronnies
64Twelve ThirtyThe Mama's & The Papa's
63Time SellerSpencer Davis Group
62San Franciscan NightsEric Burdon & The Animals
61Soul ManSam & Dave
60Take Her HomeRo-d-ys
59HomburgProcol Harum
58I Sat And Thought And Wondered WhyWally Tax
57Itchycoo ParkSmall Faces
56Flowers In The RainMove
55It Takes TwoMarvin Gaye & Kim Weston
54Darling Be Home SoonLovin' Spoonful
53Hi Ho Silver LiningJeff Beck
52Carrie AnneHollies
51The Look Of LoveDusty Springfield
50Love Is All AroundTroggs
49There Is A MountainDonovan
48ReflectionsSupremes
47Pictures Of LilyWho
46Matthew And SonCat Stevens
45The LetterBox Tops
44Everybody's DayBojoura
43To Love SomebodyBee Gees
42Don't You LeaveTee Set
41We Love YouRolling Stones
40I Was Made To Love HerStevie Wonder
39The Wind Cries MaryJimi Hendrix
38Silence Is GoldenTremeloes
37I'm A ManSpencer Davis Group
36Lucy In The Sky With DiamondsBeatles
35The Beat Goes OnSonny & Cher
34Not Just A Flower In Your HairAfter Tea
33Na Na NaShoes
32How Can We Hang On To A Dream?Tim Hardin
31Somebody To LoveJefferson Airplane
30Sure He's A CatCats
29Sound Of The Screaming DayGolden Earrings
28ZabadakDave Dee Dozy Beaky Mick ...
27GloriaThem
26Sweet Soul MusicArthur Conley
25World Of BirdsQ65
24Daydream BelieverMonkees
23People Are StrangeDoors
22Happy TogetherTurtles
21Brown Eyed GirlVan Morrison
20Tomorrow Is Another DayBuffoons
19Waterloo SunsetKinks
18Dedicated To The One I LoveThe Mama's & The Papa's
17Het Land Van Maas En WaalBoudewijn De Groot
16Strawberry Fields ForeverBeatles
15My Back PagesByrds
14I Feel FreeCream
13Then I Kissed HerBeach Boys
12Monkey On Your BackOutsiders
11RespectAretha Franklin
10For What It's WorthBuffalo Springfield
9White RabbitJefferson Airplane
8A Whiter Shade Of PaleProcol Harum
7Hey JoeJimi Hendrix
6Let's Spend The Night TogetherRolling Stones
5Let's Go To San FranciscoFlower Pot Men
4All You Need Is LoveBeatles
3Ben Ik Te MinArmand
2Light My FireDoors
1San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair)Scott McKenzie


Om deze Spotify playlist te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.


Laat een reactie achter




Plaats reactie



48 reacties





Geschreven door:  

P.J.C. Korver

5 augustus 2017 - 17:22 uur

Is dat nou zo bijzonder die top 67 van 1967? Er zijn talloze verzamel-cd's met ongeveer dezelfde nummers uitgebracht. De volgorde is ook weinig verrassend. Gewoon de Veronica top 100 van dat jaar met weglating van smartlappen en huisvrouwenroma ntiek zoals de Heikrekels, Tom Jones, Engelbert Humperdinck.


Geschreven door:  

Max Hermans

5 augustus 2017 - 16:29 uur

50 jaar geleden toen ik geboren werd in mei.Ik neem het op en zet het er op Mixcloud!
Gaaf, zing ze zo goed als allemaal mee, deze dj en muziekfanaat weet er wel raad mee.


Geschreven door:  

Ad Moonen

5 augustus 2017 - 04:26 uur

Ik maak een dergelijke lijst zo zonder literatuur te raadplegen.


Geschreven door:  

Wilton Desmense

5 augustus 2017 - 01:03 uur

Ik heb zojuist de Billboard top 100 opgezocht van 29 juli 1967. Had die maar gedraaid! Dan had je echt de muziek gehoord uit die zogenaamde summer of love.


Geschreven door:  

Ingrid & Thérèse

5 augustus 2017 - 00:19 uur

De "Summer Of Love" had in 1967 ook een VERDRIETIGE noot! Op maandag 14 augustus 2017 zal het precies 50 jaar geleden zijn dat omstreeks 15:00 uur in het Verenigd Koninkrijk Paul Kaye de legendarische woorden uitsprak: "Radio London is now closing down", waarmede een definitief einde kwam aan een muziekvol tijdperk.
http://www.radiolondon.co.uk/store/teesoff50store.html
August 14, 1967 (Monday)
All but one of the United Kingdom's pirate radio stations played music for their final day, then signed off before the new Marine Broadcasting Offences Act went into effect at midnight.[49] The new law was an extension of the Wireless Telegraphy Act 1949 and although it could not prohibit boats from broadcasting from outside Britain's territorial waters, it did prohibit those stations from selling advertising within the British Isles.[50] Only one station, Radio Caroline, would continue to broadcast the next day.[51] With the shutdown of the pirate stations, BBC Radio 1 would go on the air on September 30 with a popular music format.


Geschreven door:  

Leo

4 augustus 2017 - 22:43 uur

Mooie lijst, maar de nummer 1 van de \veronica top 100 van 1967 staat niet eens in de lijst, Waarom heb je mij laten staan?? van de Heikrekels. Echt liefdesverdriet . Oh ja en volgend jaar wat meer thema's mag best 2 plaatjes per uur uit 1967 is ook niet al te veel.


Geschreven door:  

Bart

4 augustus 2017 - 22:03 uur

Dit is heel goed bedacht;die Summer of Love maar draai muziek en niet zoals bij de Top2000 dat gezwets over wat men hier van vindt wat men in die periode deed;heeft niemand wat aan op deze overigens fantastische zender.


Geschreven door:  

Gina van Oirschot

4 augustus 2017 - 20:22 uur

Ik mis Tom Jones & Engelbert Humperdinck!!In de sixties Super Songs!!! Treden nog steeds op na 50 jaar !! Wereldzangers,l egendarische muziek wat altijd blijft bestaan!!!! Heel wat anders dan de dreun muziek die we nu horen van diverse zangers & bands!!


Geschreven door:  

Vandenberghe Eddy

4 augustus 2017 - 19:52 uur

Dit was nog eens pure nostalgie , ik heb maar één vraag en dat is ,,Wanneer komt er dergelijk vervolg van zulk programma , buitengewoon geweldig


Geschreven door:  

auke de vries

4 augustus 2017 - 19:50 uur

net opgekomen voor het Korps Mariniers in Doorn zaten we onze geweren in te vetten.
en dan uit de blasters op volle kracht - all you nead is love .
om straks met liefde de trekker over te halen ?
met de eerste tonen van deze song zie en ruik weer de zwart afgewerkte beton vloer waarop we dan zaten.


Geschreven door:  

Frans van Koppen

4 augustus 2017 - 19:29 uur

Hey joh, dit kan helemaal niet meer, te gek joh, die waanzinnig muziek uit de summer of love, weet je. Ik ga helemaal uit mijn bol. Muziek, stickie en een zonnetje in mijn commune, Bram is weer helemaal gelukkig, joh


Geschreven door:  

Lex

4 augustus 2017 - 19:28 uur

Misschien toch het mooiste ooit gemaakt : A whiter shade of pale van Procol Harum.


Geschreven door:  

RIJSEWIJK

4 augustus 2017 - 19:25 uur

Ik reageer eigenlijk nooit maar kan het nu niet laten
Dit is muziek stoppen met de bagger uit de top 2000 en hier mee door gaan bedenk maar een vorm
Dit is eeuwig en verveelt nooit
Bedankt Eric


Geschreven door:  

Ton

4 augustus 2017 - 18:55 uur

Sinds kort radio 5 ontdekt. Ben er nu al aan verslaafd. Geweldige muziek uit mijn jonge jaren.


Geschreven door:  

Adrie Wisse

4 augustus 2017 - 18:15 uur

1967 ... ik was 8 jaar en ontdekte via de transistor radio, dat muziek een invloed op me had die me niet meer los liet.
Met deze top 67 dwaal ik weer even af naar die tijd ...
Met de enige plaat van de Earrings in de lijst kan m'n dag niet meer stuk !
Weer een geweldig stukje Nostalgie van de makers van Radio 5
Ga zo door ! Klasse !


Geschreven door:  

Lex

4 augustus 2017 - 18:09 uur

Mother nohead van Groep 1850 en Celestial dreams van Dragonfly zijn toch ook uit 1967?


Geschreven door:  

Ineke Tersteeg

4 augustus 2017 - 17:47 uur

Ik was 15 jaar en ken ze bijna allemaal mee zingen geweldig


Geschreven door:  

Nelly Onderwater

4 augustus 2017 - 17:31 uur

Dag lieve mensen.
Wat een heerlijke muziek, uit 67 ons trouwjaar idd dit jaar 50 jaar getrouwd.
Wij waren ons eerste huis aan het opknappen met de muziek vanScott Mckenzie,
San Francisco uit een Transistorradio , wat een leuke tijd!
Wens jullie nog heel veel succes met dit mooie programma, bedankt.


Geschreven door:  

Lex

4 augustus 2017 - 17:18 uur

Niks mis met de lijst, behalve het gemis van : Excerpt from a teenage opera van Keith West en Days of Pearly Spencer van David McWilliams


Geschreven door:  

Klaas Visser

4 augustus 2017 - 14:44 uur

Hoi Allemaal
Ook ik heb de 60's bewust meegemaakt dus ook de SUMMER OF LOVE waar het over gaat bij radio 5.Sommige luisteraars missen bepaalde artiesten maar het is ZOMER in Juni//Juli en Augustus daarom heet het deze hele week al ,,THE SUMMER OF LOVE,,Dus de gemiste artiesten hadden in deze maanden geen grote hits of een KLEIN hitje.Voor de rest een PRIMA lijst.Ik heb zelf de Top 40 uit dat jaar nagekeken er is NIKS MIS met deze lijst.Desondank s ALLEMAAL veel luister plezier.


Geschreven door:  

magda

4 augustus 2017 - 14:25 uur

Ga genieten de hele middag was toen 16 jaar en voor het eerst hevig verliefd zo als een kalverliefde kan zijn nummer 1 was en is nog 1 van mijn lievelingsliedj es


Geschreven door:  

Bert Romijn

4 augustus 2017 - 13:24 uur

Sorry, Jimie Hendrix staat er wel bij.


Geschreven door:  

Bert Romijn

4 augustus 2017 - 13:06 uur

Nog maar een keer!
Ik mis ook The Kinks, Manfred Mann, David Garrick, Jimie Hendrix de grootste van The Monkees I'm A believer allemaal prachtige nummers uit het hippie jaar. Ik weet niet de lijst gemaakt heeft, maar de volgende keer doe ik het.


Geschreven door:  

Ruud Aarts

4 augustus 2017 - 11:25 uur

Ik lees zeer slechte reactie's over de samen stelling van de Top 67, wel of niet uit dat jaar.???
Ik vind dat als je de Top 67 samen stelt , het ook over dat jaar moet gaan (keuze genoeg zou ik zo denken)
Volgend jaar beter hoop ik ,maar dan de hele dag,of week mag ook.
Ik luister vanmiddag toch met veel plezier naar de Top 67
Ik hoop dat de samen stellers hier iets mee kunnen voor de volgende keer
Groetjes Ruud


Geschreven door:  

Bert Romijn

4 augustus 2017 - 11:17 uur

Ik mis nog Dave Davies de grootste hits van the Beegees. Massachusetts, Spicks andSpecks. Sandy Shaw Puppet on the string. Maar goed het is niet anders. Voor de rest een mooie lijst.


Geschreven door:  

Bert Romijn

4 augustus 2017 - 11:07 uur

Goedemorgen,

Het is een mooie lijst, maar is mis toch de Heikrekels.
De langste genoteerde single dat jaar en de nummer1 van dat jaar in het jaar overzicht..
Mag eigenlijk niet ontbreken, ondanks dat het dan niet de muziek is, waar we enthousiast van worden. Maar wel onontsmakelijk met 1967 te maken. Dit kon ook in de ook tussen het flower geweld.


Geschreven door:  

yvonne ultee

4 augustus 2017 - 10:34 uur

Wat ik er van begrijp gaat het toch om flower power nummers .nou engelbert humerdinck enz horen daar dus totaal niet in ..is ook leuk om te horen maar heft niks met flower power te maken .

had ook liever veel meer Woodstock nummers ingezien en meer uit die bepaalde tijd.


Geschreven door:  

Rob Ackermans

4 augustus 2017 - 09:10 uur

Mijn welgemeende complimenten voor deze collage van het magische jaar 1967; Ik vind de keuze uitstekend; had deze lijst zelf niet beter kunnen samenstellen.
Heel veel "o,ja"-plaatjes , die ik toch zelfs op 5 niet dagelijks hoor. Nog één opmerking over de mensen die beweren dat een bepaald nummer niet echt uit 1967 zou stammen; Het gaat er toch om of een liedje wel of niet kleur gegeven heeft aan de Summer of Love. Ik geloof zelfs dat Gloria van Them een re-release was. Ook heb ik "The beat goes on" van Sonny and cher zeker al in 1966 gehoord. Nogmaals; een goede samenstelling!


Geschreven door:  

Irene

3 augustus 2017 - 16:54 uur

Leuk initiatief die top 67, maar 100% 1967 is deze zeker niet! Tip voor de medewerkers van Radio 5: kijk eens op de Top 40 app, daar kun je precies zien, welke nummers er wel of niet uit 1967 zijn.


Geschreven door:  

Joost

3 augustus 2017 - 14:43 uur

Leuke lijst, vergelijk dat eens met Kensington, Racoon, Adele en al die andere ellende... toch vind ik dat er ook op Radio5 al weer veel te veel
geouwehoerd wordt met luisteraars. Erg jammer, dat gezemel op alle zenders. Beetje nieuws okay, maar zoals gisteren met die Fay Lovsky. echt vreselijk.


Geschreven door:  

Johan Groen

3 augustus 2017 - 14:24 uur

Ik heb al vaker gereageerd en ook nu weer deel ik de mening van luisteraars welke hun twijfels uitten wie deze lijsten samenstellen: de programmamakers van Radio 5, of de luisteraars? Zoals door velen opgemerkt het wemelt van de onjuistheden, nummers welke amper draagvlak kennen zitten er tussen en nummers van betekenis ontbreken. Ik kan een Top 67 aan voorbeelden geven maar ik noem er een: Spicks and Specks van The Bee Gees. Een mega hit in 1967 (toen de programmamakers nog niet eens verwekt waren). en wat mij ten slotte nog het meest irriteert is de arrogantie van de programma makers. Niet deze reacties, maar ook e-mail wordt niet eens beantwoord en kennelijk helemaal niet gelezen getuige deze Top 67 lijst. Kortom voorheen luisterde ik met gespitste oren naar Radio 5 maar door de arrogantie en minachting van luisteraars ben ik er helemaal klaar mee.


Geschreven door:  

Bert F

3 augustus 2017 - 13:43 uur

San Franciscan Nights staat er wel in, maar When I was Young van Eric Burdon & The Animals mag wel eens gedraaid worden.


Geschreven door:  

John Laplooi

3 augustus 2017 - 13:23 uur

In het zuiden van ons land en België was er een hitnummer in 1967 van Jess&James met de JJ band met de hit "move".
Soul van de lage landen door de Portugese broers Lameirinhas.
Zouden jullie die hit eens willen draaien op radio 5. Al lang niet meer gehoord.
Groeten,
John en Jacqueline Laplooi, Ittervoort


Geschreven door:  

Bert F

3 augustus 2017 - 09:56 uur

See Emily Play van Pink Floyd natuurlijk.


Geschreven door:  

Bert F

3 augustus 2017 - 09:52 uur

Ben Ik Te Min van Armand is uitgebracht in november 1966. In augustus 1967 was Blommenkinders uitgebracht, dat was de Summer Of Love hit. Van de Ro-d-ys was Just Fancy in juli uitgebracht en niet Take Her Home. Het Land Van Maas En Waal is al in januari uitgebracht, Picknick in september, nog net zomer en met Gloria van Them zitten jullie er helemaal naast, die is uit januari 1965!!! Dat was in 1967 een re-release.
Ik mis ook Death Of A Clown van Dave Davies. Maar ook Excerpt From A Teenage Opera van Keith West, Windy van The Association, See Emily Play van Keith West en San Franciscan Nights van Eric Burdon & The Animals. En onze supergroep De Heikrekels.
Neemt niet weg dat het een mooie lijst is met prachtige nummers. Volgend jaar maar eens een hele dag 1967 met een Top 200.


Geschreven door:  

Chris PH

3 augustus 2017 - 02:13 uur

Hoe is het mogelijk! Geen Groovin en How can I be sure (mooiste liefdesliedje van 1967) van The Young Rascals. Dit waren Internationaal gezien, de platen die juist in 1967 een enorme hits waren, en ook hele mooie. Ook Geen Spanky and our gang met Sunday will never be the same, en Tom Jones en Engelbert Humperdinck worden blijkbaar nu al geboycot op Radio 5. Release me, The last waltz en I''ll never fall in love again waren hele grote hits. En er is nog veel meer, wat er niet tussen staat.


Geschreven door:  

Tine Groenland

3 augustus 2017 - 00:42 uur

De mooiste plaat het eerste: nummer 67 The Outsiders met Summer is here. Blij dat hij gedraaid wordt. Het wordt genieten vrijdagmiddag! TOP!!


Geschreven door:  

Johan Bove

2 augustus 2017 - 23:58 uur

Luisteten


Geschreven door:  

A. Kroger

2 augustus 2017 - 22:43 uur

Laat ook de luistenaars een keuze maken.

Ik mis b.v. "Death of a Clown" van Dave Davies.


Geschreven door:  

Dick van Aggelen

2 augustus 2017 - 20:33 uur

Wordt de Velvet Underground ook gedraaid ?
Of MC5, The Standells, etc.


Geschreven door:  

Tiemen

2 augustus 2017 - 19:37 uur

Geweldig deze lijst weer blijkt maar weer dat er nog genoeg muziek is waar je miljoenen mensen blij mee kunt maken.radio 5 doe zestig en zeventig muziek en jullie worden het beste beluisterd station. Want de top 2000 is al niet meer wat het was en dus richt ik me op jullie muziek keuze. Net zoals in Amerika voor ieder wat wils


Geschreven door:  

Jannie Smit

2 augustus 2017 - 19:10 uur

White rabbit van Jefferson Airplane was pas in 1970 een hit. Ik kwam daar vanmorgen achter toen ik de cryptppicto op ging lossen. Vraag me dus af of die wel in deze lijst hoort te staan.


Geschreven door:  

Loenders Dominique

2 augustus 2017 - 19:07 uur

Hoe mooi kan deze lijst zijn , 67 onvergetelijke hits uit 1967 .
Ik blijf erbij , wat is dit toch een schitterende radiozender !


Geschreven door:  

Tonny Otten-Daniëls

2 augustus 2017 - 16:57 uur

Een geweldige mooie lijst.


Geschreven door:  

Ineke Takkenberg

2 augustus 2017 - 16:53 uur

Jammer dat we niet kunnen stemmen. Waar is bv " A day in the life , She"s leaving home" en Sgt. Pepper ??
En natuurlijk waren de jaren zestig zeer bijzonder. Geweldig om meegemaakt te hebben.
Groetjes aan alle radio 5 luisteraars en medewerkers van dit fijne radiostation.
Ineke Takkenberg


Geschreven door:  

Cees Maas

2 augustus 2017 - 15:47 uur

Heerlijke Lijst. Met gelukkig een aantal fantastische platen van The outsiders met Wally Tax. Eens met de opmerkingen van Harm Dallinga dat er steeds meer platen uit de jaren tachtig en zelfs negentig gedraaid worden. Daar heeft de doelgroep van Radio 5 geen behoefte aan. Wie heeft tijd om overdag naar Radio 5 te luisteren, dat zijn de 60 plussers die niet meer werken. Die zijn opgegroeid met muziek uit de jaren 50, 60 en deels 70.


Geschreven door:  

Hans Nuiten

2 augustus 2017 - 14:55 uur

Ik was toen pas 14 jaar.
Ben er later achter gekomen dat, niet alleen dit jaar, maar de gehele jaren 60 een onovertroffen
muzikaal tijdperk is geweest.


Geschreven door:  

Harm Dallinga

2 augustus 2017 - 13:54 uur

Dit is de week van SUMMER OF LOVE 1967! Leuk initiatief! Wel jammer dat er niet de hele week songs uit de zomer van 1967 worden gedraaid, slechts af en toe èentje. En wie heeft de Top 67 samengesteld? Niet de luisteraars... Ik mis best veel liedjes uit die zomer! Ik vind ook dat Radio 5 te veel nummers uit de jaren 80, soms ook al jaren 90 laat horen. De doelgroep van Radio 5 zijn toch meest zestigers of ouder en die hebben meer voeling met de jaren 60 en 70. Deze jaren worden nu wat onder gesneeuwd door muziek die buiten deze decennia vallen! Radio 5 kan zich zodoende onderscheiden! Het is nu veel van hetzelfde wat je ook al op vele andere zenders hoort! De muziekkeuze wordt waarschijnlijk bepaald door een jongere generatie. Met vriendelijke groet,