DAB+ in de auto? Dat kan!


Bert Kranenbarg doet 't voor

02 oktober 2017 07:14

Bekijk deze gouden tip voor het luisteren naar Radio 5 in je auto.



Om dit Facebook-bericht te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.




Laat een reactie achter




Plaats reactie



129 reacties





Geschreven door:  

Renberg Harry

2 december 2017 - 21:44 uur

Hallo

Heeft u financiële hulp nodig? Zoek niet meer omdat we hier zijn om al uw financiële problemen tot het verleden te maken. We verstrekken leningen aan bedrijven en particulieren die financiële hulp nodig hebben, die een slecht krediet hebben of die geld nodig hebben om rekeningen te betalen, om te investeren in het bedrijfsleven. neem dan contact met ons op via e-mailadres:

Meld je nu aan voor allerlei soorten leningen en krijg het dringend!

* Aflossingslenin g bedrag variërend van 1,000.00 tot een maximum van 100,000.000.00
* Kies tussen 1 en 30 jaar terugbetaling.
* Kies tussen maandelijks en jaarlijks afbetalingsplan.
* Algemene voorwaarden voor de leningsflexibiliteit.

Al deze plannen en meer, neem dan contact met ons op via e-mailadres:


Geschreven door:  

H.K.Vos

30 november 2017 - 12:05 uur

Kun je Radio 5 ook in de auto beluisteren via de "gewone" autoradio- dus zonder DAB+ - en hoe dan?
Welke etherfrequentie want de kabelfrequentie werkt niet in de auto.
Vr. groet,
H.K.Vos


Geschreven door:  

Ben van Dongen

29 november 2017 - 16:43 uur

Geen tip te zien.....!!


Geschreven door:  

Elizabeth de Graaf-C

15 oktober 2017 - 18:09 uur

Hoe kom ik aan zo'n kabeltje?


Geschreven door:  

Henry

7 oktober 2017 - 10:11 uur

DAB+ radio-tje via omvormer van 12 naar 5V aan de sigarettenaanst eker, van koptelefoonuitg ang kabeltje naar audio ingang radio (standaard ingebouwd) Antenne: dun draadje aan binnenspiegel. Ontvangst Radio 5 omgeving Zwolle/Hoogevee n: uitstekend en in prima kwaliteit.


Geschreven door:  

Jopy

6 oktober 2017 - 16:25 uur

NPO. Waarom doen jullie niks tegen die financierings-o plichters die hier niks te zoeken hebben. Is bedoeld voor DAB+. Zie dit helaas ook op andere fora. Ordinaire spam.


Geschreven door:  

Chris

6 oktober 2017 - 01:01 uur

Ik mis npo 5 radio in de auto. Hoe kan ik het oplossen. Wellicht een DAB+ te kunnen winnen.


Geschreven door:  

G.A. Dijkman

5 oktober 2017 - 19:54 uur

In mijn kamertje gebeurt het dat als ik een ander internet adres opzoek, dat het geluid op de DAB+ radio gewoon wegvalt.


Geschreven door:  

Aaltje

4 oktober 2017 - 11:00 uur

Dat lukt in mijn auto niet, want mijn auto radio heeft nergens een aansluiting, zodat ik geen Dab + radio kan koppelen.


Geschreven door:  

Jopy

3 oktober 2017 - 20:54 uur

Wordt tijd om op te schonen. Al die zielenpoten met hun gezeik over relaties en financiën horen hier niet thuis. Vervuilers zijn het!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!


Geschreven door:  

Els Kreuze

2 oktober 2017 - 13:52 uur

Wij hadden on 2015 een dab autoradio gekocht en in de auto laten plaatsen. Maar in november 2016 is mijn man overleden en moest ik de auto verkopen. Ik zou thuis graag een dab rafio willen hebben. Het geluid in de auto was heel goed en dat zou ik thuis ook graag willen. Wat ik nu heb staan is bij elkaar gescharreld en niet erg best meer. Valt vaak uit.


Geschreven door:  

Huub Berg

2 oktober 2017 - 10:51 uur

Geachte heer-mevrouw,
De week van de digitale radio ik raad iedereen aan DAB+ radio super helder geluid kwaliteit en ontvangst is prima zelf heb ik 15 DAB+ radio s.
Ik ken iemand die vaste radio 5 luisteraar is maar helaas heeft die persoon geen DAB+ radio zelf heeft ie geen internet maar nog analoge radio dus hij kan geen radio 5 meer ontvangen die persoon wenst ik hem een DAB+ radio toe. Mvg. Huub


Geschreven door:  

Iris Pronker

15 augustus 2017 - 18:31 uur

Hallo Bert,

Naar aanleiding van de tip die je me per mail gestuurd hebt om een verbinding te maken tussen een DAB+ transistorradio en mijn oude autoradio, die geen Auxiliary uitgang heeft, heb ik een mooie transistorradio met DAB+, Internet en Spotify Connect gekocht èn een FM transmitter.

Helaas kunnen de medewerkers van twee radiowinkels mij niet zeggen hoe ik verbinding kan maken tussen de nieuwe transistorradio met de Bluetooth FM transmitter met twee USB poorten, die ik ook heb aangeschaft. De radio heeft geen Bluetooth en geen USB aansluitingen.

In je mailtje gaf je een link naar de FM transmitter, die ik onmiddellijk gekocht heb.

Er werken bij de omroep zoveel techneuten, misschien hebben zij de oplossing voor me?
Ik wil toch wel heel graag ook in de auto kunnen genieten van NPO RADIO5! En, omdat ik denk dat er meer luisteraars in een vergelijkbare situatie verkeren, plaats ik dit berichtje hier.

Bij voorbaat dank en een goede uitzending.

Hartelijke groet,

Iris Pronker


Geschreven door:  

J Dijkstra

5 augustus 2017 - 16:14 uur

Hoe is dat dan mogelijk Bert ?
Vertel
Ik heb geen feesboek
Bvd Mvg J Dijkstra


Geschreven door:  

F. Luke

4 augustus 2017 - 15:12 uur

Overigens digitaal uitzenden via middengolf kan ook heel erg goed met een enorm bereik lees maar het bijgevoegde artikel.

https://www.volkskrant.nl/archief/middengolf-glashelder-met-digitale-radio~a579879/

Luisteren kan ook probeer maar via volgende website: http://www.frequentieland.nl/omroep/drmdemo.htm#

Succes allemaal.

Groeten


Geschreven door:  

F. Luke

4 augustus 2017 - 15:01 uur

DAB+ Mooi maar het werkt slecht.
Vroeger stemde ik af op Radio 5 of Radio 1 middengolf en hoefde helemaal niks te doen en ik reed naar Italië en kon beide zenders gewoon ontvangen.
Okay overdag was de ontvangst niet mogelijk maar is met DAB+ Radio 5 te ontvangen in België of Frankrijk???

Groeten


Geschreven door:  

Bart Horjus

4 augustus 2017 - 14:49 uur

Ik vind het belachelijk zolang we niet allemaal beschikken over DAB +, dat een doelgroepzender als NPO radio 5 niet in de ether (FM) is te ontvangen. Als je de autoradio aanzet vind je bijna allemaal dezelfde soort muziek speciaal gericht op een jonger publiek. Met de veiling van de etherfrequentie s zou daar rekening mee gehouden worden. Helaas is daar weinig van terecht gekomen.


Geschreven door:  

Tom

2 augustus 2017 - 22:29 uur

Zojuist terug van vakantie uit Spanje en weer volop genoten van radio 5 en radio 1 in de auto. Ik heb hiervoor mijn mobiele telefoon aangesloten op de autoradio.
Dit is goed te doen nu de roaming kosten voor internet gebruik in het buitenland zijn afgeschaft.
Ik gebruik de volgende link. http://listenlive.nl/board/message.php?id=4207 via deze link kom je bij een aantal streams welke je kunt gebruiken.Probe er dit maar eens op je PC.
Kies bijv. Radio5 met een snelheid van 32 kbps, op deze manier gebruik je relatief weinig data (Radio 5 Icecast AAC HE2 32kbps http://icecast.omroep.nl/radio5-sb-aac)
Gebruik het programma VLC Player en voeg daar nog een AAC Codec aan toe.(beide downloaden in App store).
Werkt perfect.


Geschreven door:  

Dick van Aggelen

2 augustus 2017 - 20:19 uur

Ik luister altijd naar mijn eigen mp3-jes vanaf een stick.


Geschreven door:  

Hans Lieferink

1 augustus 2017 - 10:15 uur

Ik heb jaren met veel plezier naar radio 5 geluisterd maar sinds dat ze van de middengolf af zijn een domme zet denk ik ze hebben toen veel veel luisteraars vergeten we waren niet belangrijk meer voor omroep max denk ik .
Sindsdien staat de radio uit in mijn vrachtauto er is absoluut geen goed alternatief jammer maar helaas


Geschreven door:  

Evert

31 juli 2017 - 18:35 uur

Antenne uit ? Moet dat ook op een DAB radio ?


Geschreven door:  

de Vries

28 juli 2017 - 22:40 uur

Nog even een aanvulling van mijn bericht van 5 dagen geleden.

Seabreeze AM ontvang je in NOORD NEDERLAND op je transistorradio , in je auto of op je boot via 1395 kHz (215 meter) middengolf, ook wel AM genoemd.
Digitaal luister je gewoon via je Smartphone, I-Phone, I-pad of computer. Hiervoor zijn diverse apps die je (vaak gratis) kunt downloaden in de Google Store zoals Tune In of VLC Player. Installeer je favoriete app en via de Tune In button bovenaan in het midden van de website hoor ook jij de beste muziek en heb je Seabreeze AM altijd en overal bij de hand!


Geschreven door:  

Aad

28 juli 2017 - 19:41 uur

Ook ik heb in de auto geen Radio 5 meer aan. Het advies van De Vries om naar de zender Seabreeze op AM 1395 te luisteren ga ik een keer proberen.


Geschreven door:  

de Vries

23 juli 2017 - 18:39 uur

Sinds Radio 5 niet meer op de AM (middengolf) te beluisteren is luister ik naar de zender Seabreeze AM 1395. Hele mooie muziek uit de jaren 60 en 70. Heel goed te ontvangen op de draagbare radio en op de autoradio. Weinig of geen commentaar, meestal non-stop muziek en geen reclame. Mij bevalt deze zender prima!!!


Geschreven door:  

Albert Vrolijk

21 juli 2017 - 12:32 uur

Inderdaad, zo te zien niet al te moeilijk, maar ik blijf er bij geef mij maar het oude systeem van de echte FM zenders, heb nog een hele mooie Revox B780 radio, veel mooier en beter dan al dat moderne digitale gedoe.


Geschreven door:  

Peter

12 juli 2017 - 14:55 uur

Ik ga voorlopig geen DAB+ kopen, dus afgehaakt voor radio 5. Jaren geleden had ik DAB, kom terug van een vakantie was het veranderd in DAB+. Weg met 2 DAB toestellen dus. Voor zover toen bekend(bij mij) alleen in NL DAB+. Volgende keer vinden ze DAB++ uit.


Geschreven door:  

Loek Degenhart

8 juli 2017 - 13:07 uur

Dit lijkt op de goedkoopste oplossing. Toch heb ik één vraag: blijft de ontvangst ook goed als je rijdt, bochten door gaat of in de buurt van de bovenleiding van een tram bent? Zwakkere FM-zenders willen weleens wegvallen en ik weet nog dat bovenleidingen van trams op de middengolf ook stoorden. Heb je daar met deze oplossing geen last van? Zo niet, is dit ook nog de PERFECTE goedkoopste oplossing, waar ik zéker gehoor aan ga geven.


Geschreven door:  

Willem van de Meer

25 maart 2017 - 22:33 uur

Reactie op eerdere mail.
Daarin gaf ik aan dat volgens een dame bij BCC een portable radio in de auto niet zou gaan werken.
Het tegendeel is waar. Vandaag een Salora portable radio voor 33 euro bij Correct in Ommen gekocht en vervolgens een rit van meer dan 200 km door Nederland gemaakt.
De ontvangst was prima.
Spijtig genoeg heeft de radio van de auto geen AUX aansluiting dus de optie in het filmpje is niet mogelijk.
De auto heeft wel een USB aansluiting maar die werkt vooralsnog niet op de impuls die via een kabeltje vanuit de hoofdtelefoonaa nsluiting naar die USB wordt verzonden.
De auto heeft ook Bluetooth.
Vraag is nu nog even hoe zouden we toch een verbinding tussen een DAB+ ontvanger/verze nder en de autoradio kunnen maken.
Luisteren naar Radio 5 kan in ieder geval met de aanschafte radio.
Een verdere verbetering zou nog mooier zijn
Wie heeft een idee?


Geschreven door:  

Willem van de Meer

22 maart 2017 - 14:07 uur

Ik heb het filmpje van Bert Kranenbarg gezien en ben naar de winkel van BCC gegaan om een passende portable radio te kopen.
De verkoopadviseur gaf aan dat dit niet ging lukken, omdat het onmogelijk is om met een portable radio in een rijdende auto op een goede manier DAB+ te ontvangen.
Dus het filmpje kan eigenlijk helemaal niet!
Ik kan mij niet voorstellen dat het getoonde niet zou kunnen, maar wie heeft er ervaring mee en hoe werkt het in de praktijk.
Dus met welke portable radio kun je de getoonde combinatie maken en heb je een goede ontvangst? Zijn er dan ook nog eisen met betrekking tot de antenne?
Dank voor de reacties.


Geschreven door:  

Aad Looijestijn

8 maart 2017 - 15:10 uur

Welke type dab radio is dat die ik op autoradio kan aansluiten


Geschreven door:  

Gaby Wegdam-Moormann

2 maart 2017 - 10:34 uur

Dit is een goeie. Ga er meteen een kopen. Kun je hiermee ook Classic FM ontvangen?


Geschreven door:  

Wim Pastoor

1 maart 2017 - 10:44 uur

Je moet dan toch nog een DAB radio kopen...
Zelf heb ik een mobieltje, zoals 99% van de auto rijders denk ik. Op de telefoon een radio 5 app.
Via Bluetooth gekoppeld aan het adio systeem.
Ook heel doeltreffend, dat 'kost' dan wel weer MB's, maar ook deze methode kan goed worden gebruikt.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

26 februari 2017 - 21:18 uur

Wat heeft dat liedje met DAB+ radio te maken, via een kabeltje(3 millimeter doorsnede) naar je mp3 of AUX ingang,is in de meeste elektronica-ket ens te koop.Daarnaast kun je niet meer via de middengolf 747 luisteren,is al enige tijd niet meer te ontvangen.NPO radio 5 is alleen via de Schotel in héél Europa te ontvangen:via de kabel-internet of internetradio-D AB+ radio en evt in de DAB+autoradio aanwezig is, en via DVB-T(digitenne ).Bereik van de DAB+/kabel is alleen binnen onze grenzen te ontvangen.En er zijn ook gebieden waar geen kabel aanwezig is,bent u aangewezen op een DAB+radio of via de Astra 3 satelliet,maar dat is betaal tv via de enigste provider die Canal-Digitaal in het aangeboden pakket te ontvangen is.En dat is al diverse keren uitgelegd.Goed lezen het gaat over DAB+ ontvangst.En aanvullende informatie voor alle NPO radio zenders die u kunt ontvangen via div. digitale mediums.Vanwaar Akte.


Geschreven door:  

Ruud van Hooff

25 februari 2017 - 16:48 uur

Moet je natuurlijk een autoradio hebben met een mp 3 aansluiting.


Geschreven door:  

Kortspijk

25 februari 2017 - 15:03 uur

Smartphone op radio 5 en via Bluetooth naar je mediasysteem als dat er is.
Nog gratiser Bert
Kortje


Geschreven door:  

Sander

24 februari 2017 - 19:02 uur

Ik wil graag 5 luisteren, maar kan t niet vinden. De hele FM- band afgezocht, maar zonder resultaat. En op 747 AM zit 100%NL.
Zit vnl in en rond Rotterdam, maar op 90.2FM zit het ook niet.


Geschreven door:  

Frieda Bras-Koop

24 februari 2017 - 16:05 uur

Dankjewel Bert voor jouw goede tip. Ik ben best een enthousiaste NPORadio-5 luisteraar, en als ik 'ns in de auto zit, mis ik de gezellige programma's.
Nu kan ik ook in de auto NPO5 luisteren, hoera!
Groetjes, Frieda Bras-Koop


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

23 februari 2017 - 17:59 uur

Als voorbeeld inzake Geo Blocking als voorbeeld:ik wil graag de nieuwe Mercedes Formule 1 2017 zien de Video via internet. Via de Duitse RTL die via de Schotel FTA(FREE TO AIR) te ontvangen is. Ziet via: www.RTL.de Sendungen Formule 1 krijg ik te zien: Das tut uns leid:enige Video's unseres angeboten konnen wir aus rechtlichen Grunden nicht in allerlandern auberhalb Deutschlandes zur verfuging stellen. Das vor Ihnen gewuschte Video gehort leider dazu. Over de eenwording van Europa te hebben.is dit een van de voorbeelden.Naa r waarheid ingevult.


Geschreven door:  

ria

23 februari 2017 - 16:28 uur

wat voor stekkertje gebruik je


Geschreven door:  

P.Jvan oostrum

23 februari 2017 - 15:50 uur

dab+is voor mij niet bereikbaar,ben in het bezit van een toyota auris hybride waar van de radio is uit gerust met dab.ik heb diverse malen geprobeert dit te instaleren maar helaas geen resultaad.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

23 februari 2017 - 15:38 uur

Het is een gebed zonder einde.Door de horizon/vertica le polarisatie(rec htlijnig) draaggolf daarop zijn de frequentie's op gemoduleerd.FM( frequentie modulatie) FM is een analoge uitzendnorm,bij DAB+ wordt het FM frequentie's in plaats van de wisselgolf veranderd in het binair-uitzend format,in getal-reeksen.V ia Google.nl kunt u de juiste informatie terugvinden.En door de digitale uitzendnorm(for mat) wordt het signaal zuiver weergegeven.In de draaggolf+bandb reedte+ globaal 120mb/s afhankelijk van de uitzendkwalitei t.Waarom niet in de EBU verband de overkoppelende omroepen org in zijn vertegenwoordig d in Europa.Waarom wel in Amerika waar de Satelliet radio gebruikt wordt,die zenden over een groot bereik over grote delen van Europa.Vooal de Country-muziek is een muziek-soort die veel wordt gebruikt bij de Truckers.Ziet via Google.nl (tik in)Satellietrad io of Satelliet radio geeft u een indruk de soorten Sat.auto-radio' s.Maar in Europa wordt door GEO-BLOCKING verdeelt door vooral belangen-verstr engelingen,oa afspraken met kabel-providers -platen/filmmaa tschappijen etc.GEO-BLOCKIN G is beperken van uw toegang tot internet-of via de Schotel op basis van uw Geografische lokatie.En dat is de eenwording in Europa?En daarom moeten de soft-ware van de LCD TV'S aangepast worden per land(kabel-prov iders),inzake de goede werking via de CI slot+CI module+smart-ca rd voor betaalTV.En dat werkt altijd productie verhogend.En laten de presentatoren van de NPO daar eens een keer over hebben,dan het presenteren van een DAB+ radio in de auto.Maar ja het zijn vaak ALFA opgeleiden Presentatoren die weinig of helemaal geen Beta(technisch) onderwijs hebben genoten.En dat ontbreekt ook in de politiek,ik heb 2x de stemwijzer gedaan,en elke keer de uitslag dat ik niet in dit land behoorde te wonen door mijn Beta opleiding en beter in Japen of Zuid-Korea,op zéér hoge technologische niveau produkten maken.Wat u er mee doet behoort tot uw competentie.Adi eu.groet Hans de Beta Techneut.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

22 februari 2017 - 17:57 uur

Het alternatief voor ontvangst in je auto,zijn de nieuwste satelliet bol antenne's,en in héél Europa ontvangst.Voora l voor oa vrachtwagen-cha uffeurs die door heel Europa rijden,is zelfs bij 100km/h ontvangst van Radio mogelijk,je zult maar ergens in Europa op een parkeerplaats staan,en in het weekend niet mag rijden,dan is via de Schotel/Vlak/Bo l Satelliet antennes Nederland heel dichtbij.De BVN (www.bvn.nl) is een FTA(FREE TO AIR) TV satelliet zender.En via een Satelliet receiver met een CI slot voorzien,kunt via een smart-card van Canal-digitaal zowel de NPO/commerciele /regionale TV/Radio ontvangen.Ziet via:www.Selfsat .com de nieuwste modellen.Er zijn Satelliet-recei vers die zowel op 12/24/230 volt werken.En er zijn compacte LCD platte TV's te koop.Daarnaast kunt de vele Buitenlandse TV/Radio zenders ontvangen,en ook FTA te ontvangen zijn,in div talen.Ook Touring-cars/Ca mpers/Caravan/V rachtwagens maken steeds eer gebruik van de nieuwste digitale ontwikkelingen. Ziet via Google.nl(tik in) Astra 3 en Astra 19.2 dan ziet u de Footprins van deze satellieten.En via:www.onastra .nl de ontvangst mogelijkheden.E n dat is heden en in de toekomst om zowel in héél Europa(Nederlan d)ontvangst van de hoogwaardige signaal overdracht.Groe t van een Schotel-techneu t(hobby) voor kennis vergroting.


Geschreven door:  

Anton van der Meer

22 februari 2017 - 16:19 uur

Hier in Friesland werkt dat niet.
Ook in de nieuwste Toyota Prius met ingebouwde DAB+ radio valt de verbinding geregeld weg.


Geschreven door:  

Dirk De Vriese

22 februari 2017 - 09:37 uur

Leuk filmpje van Bert, beter is zo'n toestel koopt waar je een externe antenne op kan aansluiten . De magneetant.
plak je dan op willigkeurig plaats op de auto. Ik woon aan grensgebied Zeeland / O- vlaanderen Belgie en ontvang
dus naast jullie pakket ook RTBF pakket en de VRT pakket. M.v.g.
Best is natuurlijk een autoradio met interne DAB+ , wel dan best een straler als antenne van ong. 30 cm , ( geen binnenant achter glas of zo..)
al wat kleiner is dempt de ontvangst.


Geschreven door:  

Marco

20 februari 2017 - 18:53 uur

DAB in de auto werkt maar matig, zeker niet optimaal. Ik heb een moderne auto (Outlander PHEV) maar DAB valt regelmatig weg. Ik zou momenteel zeker geen nieuwe radio kopen speciaal voor DAB. Eerst de techniek maar eens echt goed regelen voordat ze het introduceren...


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

19 februari 2017 - 21:16 uur

Hallo Pietje:het ligt niet aan de presentatoren.D oor de bezuinigingen door de Tweede kamer,en door steeds meer in achterstand is niet helemaal de schuld van de NPO.Ziet via: Omroep MAX TV uitzending Hollandse Zaken(Gastenboe k)mijn uiteenzetting tussen de 6 euro verplichte omroep-bijdrage verdisconteerd in ons belasting system.De Duitsers betalen 60 euro per 3 maanden aan de verplichte omroepbijdrage. Als we eens ook dat gingen betalen,dan is er heel meer ruimte om te investeren in betere TV programma's maar ook de nieuwste digitale technieken.DAB+ 4K ultra-hdtv en 2020 de 8K ultra-hdtv signaal verwerking.Afge ven op de presentatoren van de NPO is niet juist,ze doen met de financiele beperking van de NPO om toch de kijkers/lezers een kwalitief goed onderhouden programma uit de hoge hoed te toveren.We kopen wel Film kanalen in die toch ook veel geld kosten in,en films op bestelling.Maar als we meer moeten betalen aan de verplichte omroepbijdrage, dan zijn de opmerkingen oa als graaiers en zakkenvullers via de sociale media van een laag niveau,maar het is ook van belang met welk IQ je bezit,om zo negatieve opmerking te plaatsen.En vooral het verschuilen achter een gefingeerde naam,getuigd niet van uw niet goed onderbouwde reaktie.


Geschreven door:  

Pietje

19 februari 2017 - 16:13 uur

Voor mij blijft het punt dat ik weer op kosten gejaagd word door het geteisem in Den Haag. Had drie dab ontvangers door het huis, kom van een lange vakantie terug en het spul werkt niet. Na info en navraag blijkt dat we in Nederland weer het beste jongetje van de klas willen zijn en alles dab+ is geworden dus mijn drie ontvangers waardeloos in Nederland. Jammer maar voor mij geen r5 in de auto, zeker niet na zo'n verhaal van een belangrijke veelverdiener.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

16 februari 2017 - 20:55 uur

Als laatste reaktie inzake DAB+ ontvangst,ziet via de Duitse web-site die ik al jarenlang gebruik.Ziet via: www.digitv.de klik op: Digital-TV klik op: Technik pag 2 DAB Plus zap en klik op:Hintergrund DAB-PLUS-Empfan g unterwegs 1500 km mit Digital Radio.Inzake ontvangst in een auto voorzien van DAB+En dat mis ik bij de NPO belangrijke informatie voor ontvangst in Nederland,met een DAB+ autoradio en zoals de presentator zich doen gelden via een losse DAB+ radio ontvangst in één rijdende auto.U moet wel de Duitse Taal beheersen,en daar heb ik géén enkele probleem mee.Duitse Taal geleerd via de 60 Duitse TV zenders kan ontvangen,+ de evt honderden Duitse radio zenders.En dat is de contradictie tov. de NPO en de Duitse omroepen.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

16 februari 2017 - 00:34 uur

Herstel:Het is Saturn.de maar ik heb ook DAB+ radio's gezien via de bekende Nederlandse internet Shops,rond de 35 euro.Maar ik kan niet oordelen over het gebruiks-gemak van de aangeboden DAB+ radio's,en het vermogen wat geleverd kan worden,daar zit nog wel verschil in.Zoals ik eerder benoemde,een test van de goedkope DAB+ radio's zou wel op zijn plaats zijn.Op mijn woonlocatie gebruik ik internet radio met WiFi werkt perfect via mijn internet-router ,en overal in mijn woonlocatie te gebruiken,binne n een afstand van 20 meter vanaf mijn internet-router .


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

15 februari 2017 - 19:29 uur

Als voormalig elektronica technikus heb ik veel contacten,ook in Duitsland.(niet voor reclame bedoelt)Online te bestellen bij de bekende elektronica warenhuis die genoemd is naar de planeet Saturnus.Een DAB+ radio van een van de bekende Duitse elektronica-con zern. voor 37.99 euro van Technisat TechniRadio 1 DAB+Radio Preiseleistung ist sehr gut:kleines Radio mit superklang! Maar is het een veilig idee om een losse DAB+ radio gebruik te maken in je auto? Misschien is beter een test via RADAR of KASSA en de veiligheids-asp ecten.Dan mogen ook de DAB+ merken in benoemd worden!En vooral de ontvangst in héél Nederland van DAB+ ontvangst,inzak e ontvangst in je auto met een losse DAB+ radio.En er zijn meerdere modellen DAB+ radio te koop bij boven genoemde warenhuis,voor een lage prijs.


Geschreven door:  

MAC van der Helm

14 februari 2017 - 19:52 uur

duidelijk verhaal. Alleen.... welk type radiootje? want die 30 euro kom ik niet tegen op het internet.
Snap dat het niet op de radio mag, maar misschien wel als antwoord op mijn vraag


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

14 februari 2017 - 17:51 uur

Geachte Presentator:vee l belangrijker is om uw luisteraars te informeren in andere belangrijke zaken,dan DAB+ ontvangst.Ziet via YouTube.nl (tik in) uberlastestes stromnetz-Erneu erbane Energien-Plusmi nus ARD.(tik in) Mythen und Wahrheiten zur Windkraft (tik in) Energie konzerne Verschenkenken Okostrom ins Ausland. de exactheid in de juistheid wat in Nederland verzwegen worden.In wiens belang? Nederland is een kabelland,en via de schotel is er de juiste informatie te ontvangen.Ik wil niet zeggen dat er enige sprake van cencuur is.En als er sprake is van waar we op willen stemmen!,dan stem ik op een regerings-parti j die zowel ALFA als Beta kamerleden mijn gedachtengoed en denkbeelden vertegenwordige n.En ik heb géén enkele affiniteit met een hoop academisch geleuter.Als in hun Radio programma het onderwerp verkiezingen aan de orde komen.Al mijn ingezonden informatie is ook bekend bij de Tweede Kamer Fractie van de VVD, toen ik ook de radactie aan mijn telefoon heb gehad.En ziet verder via Hollandse Zaken(Gastenboe k) mijn ingezonden informatie.Het heeft niet een raakvlak met uw onderweerp:ziet via Google.nl(tik in) uitspraken schotel verboden of GSO techniek klik op:Mag een verhuurder een schotelantenne weigeren? JURO/FOON en neem kennis van mijn 33 ingezonden reaktie's ik behoor tot de top inzake zowel juridisch/techn isch in het plaatsen van een schotel.Groet van een Techneut,en doet uw voordeel mee.


Geschreven door:  

Jan Strous

14 februari 2017 - 12:35 uur

Bert zal ongetwijfeld in de buurt van een DAB steunzender staan. FM met een kleine radio in de auto ontvangen valt al helemaal niet mee, laat staan
DAB. Heb DAB buitenantenne op de auto, zelfs dan valt het niet mee om overal DAB te kunnen ontvangen.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

13 februari 2017 - 21:04 uur

Geachte Presentator:ik bezit al enige jaren een lichte vorm van Parkinson: door mijn hersens te blijven trainen heb ik een balans weten te vinden,om prettig te leven.Vooral door kennis vergoting door internet/vakbla den/bibliotheek /en vooral via de Schotel waarmee ik globaal 20 jaar mijn informatie uit haal,via de vele buitenlandse TV zenders. Vooral via de NHK(Engelse Taal) de Japanse staats omroep die ik FTA(FREE TO AIR) kan ontvangen.En vooral de technische aspecten en dat is heel divers,mijn kennis kunnen verhogen.Ziet via YouTube.nl(tik in)Akita Shinkansen E6 Series Super Komachi Passing Trough Deep Snowstorm in Winter,Jr East Japan.Dat de elektrische treinen blijven rijden,zoals te zien is met hevige sneeuval,en dat door wisselstroom er geen stroomspanning( vonk overslag) te zien is,wat wel via gelijkstroom wel aan de orde is,enorme spanning verlies.(tik in) Ternyata Kawasaki juga Buat kereta Api Shinkansen,de opbouw van de super snelle Japanse hogesnelheids-t reinen,en ook de bekende Japanse bedrijven die de juist kennis bezitten.De nieuwe Directeur van de NS,is Directeur geweest in de zorgsector,en die heeft verstand van treinen?.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

12 februari 2017 - 19:41 uur

Resumerend:dat mis ik bij de NPO de juiste exaktheid in informatie via de TV/Radio nieuws-programm a's.Vooral over het milieu is een heet hangijzer om alle aspecten aan de kijkers/luister aars de voor en nadelen aan te kaarten.Vooral de Duitse TV/Radio zenders dienen als voorbeeld in de juistheid. Als laatste informatie-brom ziet via:www.NDR.de Themen A-Z thema Windkraft. Deze deelstaat TV/Radio zender die ik met mijn Schotel FTA(FREE TO AIR) kan ontvangen,geeft heel veel informatie.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

12 februari 2017 - 01:21 uur

Aanvulling:ziet via Google.nl (tik in)Fyra trein(en) en klik op:Fyra-trein kan op hogesnelheidsne t Italie gaan rijden:door een van de beste treinen bouwers ter wereld,door Hitachi Rail Italie onder handen genomen,en hofleveracier van de Engelse/Schotse spoorwegen,ziet via:Hitach.com het grootse Japanse bedrijf.(tik in) wisselstroom treinen en klik op:Het spoor veroudert,tijd voor een nieuwe bovenleiding,ge eft weer het verschil in gelijkstroom en wisselstroom van treinen.(tik in)Windmolens energie en wat meestal verzwegen wordt,en klik op:windmolens energie en wat meestal verzwegen wordt-Aenwirden ,door Ing Halkema de vele exakte informatie inzake wat een windmolen opbrengt aan kosten en de stroom-opbrengs t.Daarom pleit ik voor een nieuwe generatie presentatoren(A LFA-BETA zijn opgeleid) die zowel via de TV als voor de radio exakte kennis doorgeven aan de zowel de kijkers als via de Radio aan de verplicht betalende omroep bijdragen.Wie betaald,wie bepaalt.Anders vertaald dat meer naar een rollator zender van de NPO Radio 5.En neem verder kennis via Hollandse Zaken(Gastenboe k) Omroep MAX en neem kennis van mijn ingezonden reaktie's,die naar waarheid zijn ingevult.Groet van een trouwe kijker/luistera ar van de NPO.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

12 februari 2017 - 01:01 uur

Dat het geluid van DAB+ een zuiver geluid geeft,omdat het werkt volgens Binair stelsel(inhoude nde getallen reeksen.Ziet via Google.nl (tik in)Binair en klik op Binair-Wikipedi a.En wat ik mis vaak bij de presentatoren enige kennis van Digitale signaal verwerking.Een autoradio met DAB+ en met een Touchscreen scherm ziet via YouTube.nl (tik in)wie funktioniert ein Touchscreen geeft mooi weer de werking van oa Smart-phone's etc.En (tik in)hitec:Das Stromnetz von morgen;geeft mooi weer de omzetting van de windmolens wisselstroom naar gelijkstroom:(t ik in)Windkraft ist nich so omweltfreundlic h wie man denkt:(tik in)Angenis Windrad:het zoef zoef zoef van de wieken,waar de mensen last van ondervinden:(ti k in)Freie Energie-windkra ft Zweifelhaft:het aanvreten van de poten door microben door het zeewater.(tik in)wie funktioniert eine Weichenheizung? :geeft mooi weer de oplossing als de wissel bevroren zijn.(tik in)WORLDS FASTEST TRAIN-MAGLEV "capable"of 3.500 km/h:geeft mooi weer de zeer snelle infratrukteur die met 430Km/h de Randstad had kunnen ontlasten in woon/werk verkeer naar Oost-Groningen, ivb naar 130 km/h,ggeft ook weer de werking van de zweefmagneet-tr ein.En de presentatoren van de buitenlandse TV/Radio zenders die ik via de schotel kan ontvangen,hebbe n een Alfa maar ook Beta(technisch) onderwijs gehad.Het is veel in de Duitse Taal,maar die geven ook heel veel de exaktheid in kennis-overdrac ht. tov de NPO.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

10 februari 2017 - 21:30 uur

Ziet via;Google.nl (tik in)Werking DAB+ en klik op: Digatal Audio Broadcasting- Wikipedia en ziet de info over de DAB+ techniek.Ziet via YouTube.nl (tik in) DAB+digitale Radio-Review(co nsumentenbond) en ziet mijn exaktheid in ontvangst kwaliteit.En dat via de autoradio DAB+ moet voorzien van de juiste antenne.En zoals de presentator stil staat,maar als hij zich verplaats met zijn auto! Het mooiste zou zijn zoals in Amerika ziet via YouTube.nl Satellite radio,maar de Geoblocking verdeelt Europa in ontvangst door heel de EU landen van oa de NPO/commerciele DAB+ radio zenders.Maar alle internet-provid ers hun internetten zouden samen koppelen dan kun je door heel de EU landen via Wifi(internet) geen last hebben van beperkte ontvangst,buite n Nederland van DAB+ ontvangst.Zoals de presentator een oplossing heeft,is geen sprake van deskundigheid.L aat gelijk een nieuwe DAB+ auto-radio in plaatsen,en bij de aankoop van een nieuwe auto bestel gelijk een DAB+ auto-radio,dat goedkoper als later laten inbouwen.DAB+ auto radio's zijn te koop globaal rond de 100 euro.


Geschreven door:  

Marianne van Griensv

10 februari 2017 - 17:28 uur

Die ga ik zeker kopen dankjewel Bert


Geschreven door:  

Dick en Henn Beekman

10 februari 2017 - 17:23 uur

Hallo Bert
Ik zoek me te pletter naar zo'n radio'tje van een paar tientjes, mag je hier geen merk en type noemen?
Want de SONY XDR-P1DBP DAB+radio kan ik niet goedkoper vinden dan €79.00
Of had je een ander merk ?
met vriendelijke groet
Dick Beekman


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

9 februari 2017 - 21:30 uur

Aanvulling: interferentie's herstel: ziet via Google de betekenis hiervan,maar de de informatie zoals ik eerder omschreven heb.AM-FM DAB+ kunt u de juiste informatie vinden.Het betreft draadloze energie overdracht. En ziet via Google (tik in) Nikola Tesla de meest beste wetenschapper aller tijden,waar we veel aan te danken hebben in oa magnetisme/indu ctie/wisselstro om/energie zuinige lamp/krachtstro om-transformato rs etc. Een aanrader voor kennis vergroting.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

9 februari 2017 - 21:24 uur

Aanvulling:het is algemeen bekend dat een buitenantenne beter is,een binnen antenne in de auto kan door interfetentie's door allerlei magnetische velden in de auto de ontvangst-kwali teit beinvloeden.Het gaat om een stilstaande auto,maar een bewegend opject.Om de exaktheid van mijn betoog te onderbouwen ziet via Google.nl (tik in) slechte dab+ontvangst klik op; Hoe verbeter je ontvangst van je DAB+ Radio en via: de Duitse informatie web-site's zijn er vele digitale inhoudelijke informatie en testen te zien en te lezen.Ziet via:Digitv.de klik op Technik en zap naar pag 2 onderwerp DAB PLUS geeft de vele informatie inzake het verschil in AM(amplude modulatie) UKW(FM modulatie) en DAB+ het verschil in zendvermogens en de ontvangst kwaliteit.Het is wel in de Duitse Taal,maar dat is voor ons Oosterlingen geen probleem,omdat we vanaf 1950 de 3 Duitse TV/radio zenders konden ontvangen oa ARD/ZDF/WDR en waren toen en heden immens populair,met een harkantenne konden we de Duitse TV/Radio zenders ontvangen.Vele Oosterlingen van ons land hebben de Duitse Taal geleerd.En dat is het manco bij de NPO duidelijke uitleg inzake de zowel de HDTV en de DAB+ signaal verwerking.Als je in Nederland over techniek heb,dan kom je vaak uit een andere wereld.Een klein radio-ootje met binnen antenne zou goed werken.Blijf maar liever bij uw radio uitzendingen,ma ar laat technische zaken aan de echte Beta(technisch) deskundigen over.Div auto's hebben via de achterruit-verw arming die dienen als ontvangst-anten ne,en ook die visachtigtige buitenantenne's die vaak bij de duurdere automerken op het dak te zien zijn.En waarom is dat,de wisselstroom-ge nerator/startmo tor/inductie van elektronische componenten in de auto,kunnen het FM als DAB+ ontvangst beinvloeden.Gro et van géén ALFA maar van een Beta technisch deskundigen.Ald us naar waarheid ingevult. Donderdag-9 Febr. om 20.25 uur 2017


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

9 februari 2017 - 20:12 uur

Aanvulling: u kunt vlak bij onze grenzen div buitenlandse DAB+ zenders ontvangen in uw auto of woonlocatie.Doo r een overlap door de footprint van de DAB+ steunzender.Bui ten onze grens is alleen via de Schotel en via internet de NPO TV/Radio te ontvangen.Inter net kwaliteit is afhankelijk van de data-streaming die u ter plekke kunt ontvangen.Ik ontvang in héél Europa via de Astra 3 afhankelijk van de foot-print van da satelliet ziet via: Google.nl(tik in) Astra 3 en ziet zijn footprint in Europa.En dat heet betaal TV/Radio via de enigste provider die de NPO die via de Satelliet mag uitzenden:heeft te maken met auteurs/uitzend -rechten.Ik test al enige tijd de nieuwste satelliet vlanantenne's gemakkelijk mee tenemen en te plaatsen.Ziet via (niet voor reclame bedoelt) Selfsat.com de nieuwste modellen zelfs met WiFi en vol automatisch.Ken nis is macht,en daar maak ik elke dag gebruik van.


Geschreven door:  

Hans Peperkamp

9 februari 2017 - 19:59 uur

Als Electronica en Schoteltechnicu s:is NPO radio 5 buiten onze land-grens van Nederland niet te ontvangen.En dat geldt ook voor de kabel.Daarnaast is door de horizon/vertica le polarisatie(rec ht-lijnig)ontva ngst van het DAB+ niet overal te ontvangen.DAB+ is feitelijk een digitale data-streamings van het uitgezonden signaal-overdra cht.En ook de kwaliteit van de geluids-overdra cht heeft te maken,met de aantal bits/per seconden.In de regel rond de 120 KB/sec kan hoger of lager zijn.De Duitse NDR(Blue zendt uit in 320KB/s)is CD kwaliteit als voorbeeld maar dan via de Astra 19.2 satelliet.Resum erend:ontvangst van de DAB+ is afhankelijk van de aantal steunzenders die geplaats zijn of nog worden geplaats.In mijn senoren coplex is FM(frequentie modulatie) en DAB+ bijna niet mogelijk,oorzaa k kan zijn veel ijzervlechtwerk in het beton,en ligging tov. de steunzender.Daa rom heb ik een internet-radio gekocht met Wifi als alternatief tov DAB+ en in hele woongedeelte ruisvrije ontvangst,omdat via de router het Wifi signaal al digitaal is.Daarnaast zal DAB+ succesvol zijn als bij nieuwe auto's standaart DAB+ radio's worden ingebouwd vanaf de fabriek.


Geschreven door:  

anne-marie

9 februari 2017 - 18:37 uur

Fantastisch, nu ook naar Frankrijk rijden met radio5 !
Thnx

Anne-Marie


Geschreven door:  

Willem Geersing

9 februari 2017 - 18:36 uur

Als ik het goed heb gezien gebruikt BERT een SONY XDR-P1DBP DAB+radio


Geschreven door:  

Aalt mol

9 februari 2017 - 17:37 uur

Er zijn al dab auto radio"s te koop vanaf 130 euro.


Geschreven door:  

Renske Voskuilen

9 februari 2017 - 14:09 uur

Wat voor kabeltje wordt er gebruikt?


Geschreven door:  

Yvonne

8 februari 2017 - 15:52 uur

Waar kun je klikken op het fimpje?


Geschreven door:  

Marleen Moonen

8 februari 2017 - 14:40 uur

Waarom is het niet gewoon op de radio te verkrijgen, zoals alle andere zenders?
Ik heb het alleen op en via internet op mobiel met een app, en dan via mijn sonos boxen.
Groetjes van Marleen.


Geschreven door:  

Marleen Moonen

8 februari 2017 - 14:35 uur

Kan het ook met een ingebouwde radio van een nieuwe auto, ik heb alleen een aansteker aansluiting?
Van de garage hebben ze verschillende zenders in geprogrammeerd.
Een Toyota automaat heb ik uit de bouwjaar van 2003.
Hopelijk hebben jullie een oplossing?
M.vr.gr.

Marleen Moonen.


Geschreven door:  

Pim Groeneveld

8 februari 2017 - 11:10 uur

Eerst helemaal blij. Toen geprobeerd, helaas! Mijn VW Polo met rns 310 en usb poort laat de AUX ingang niet werken zonder een verbinding tussen die twee. Splitkabel (VW) nodig; kosten € 60,-. Balen!


Geschreven door:  

Rolf Latuperisa

8 februari 2017 - 10:36 uur

Goedemorgen wij willen ook een dab+ radio aanschaffen voor in de auto zou u ons willen mailen welk merk dab+ radiootje u hiervoor gebruikt ?

met vriendelijke groet
Rolf Latuperisa


Geschreven door:  

Annie de groot

7 februari 2017 - 18:48 uur

Bedankt Bert voor de tip ga ik proberen


Geschreven door:  

Martin van Wijk

7 februari 2017 - 18:46 uur

Ik was heel opgetogen over je filmpje. Helaas, helaas, in mijn autoradio zit geen audio-ingang. En de auto is van 2015... Maar het idee is prima !


Geschreven door:  

Eveline Sterrenburg

7 februari 2017 - 18:24 uur

Wat een geweldige tip, na de griep meteen gaan doen nu in bed met meisjes met rode haren


Geschreven door:  

Ed de Zwaan

7 februari 2017 - 17:37 uur

jammer dat dit niet opgaat voor autoradio;s zonder koptelefoon aansluiting


Geschreven door:  

Fred Houthuijs

7 februari 2017 - 17:29 uur

Reuze leuk die dab radio, maar ik heb geen auto!


Geschreven door:  

Liebregt

7 februari 2017 - 17:20 uur

Waar kan ik die radio die je laat zien kopen?


Geschreven door:  

gerard

7 februari 2017 - 17:12 uur

wel leuk maar ik heb een peugeot 206 met een vaste radio waar geen stekkertje in past er zit nl. geen gaatje in


Geschreven door:  

marianne

7 februari 2017 - 14:45 uur

ik ben misschien dom blondje, maar waarom wel npo 1-2-3-4 in de auto en npo5 niet???


Geschreven door:  

Gerard de Mie

7 februari 2017 - 13:04 uur

waar kan je die DAB portable radio kopen voor in de auto ? is een goede promotie voor NPO 5 om dat door te geven .
Heb deze radio niet kunnen vinden


Geschreven door:  

Pius van Oort

7 februari 2017 - 10:15 uur

Ik heb ook geen AUX-aansluiting op mijn autoradio.
Bij Conrad.nl kun je een Albrecht DR-56 DAB+ autoradio-adapt er kopen. Simpel aan te sluiten en werkt prima. Kosten: € 109,00. Kun je toch radio 5 luisteren.


Geschreven door:  

Fred

7 februari 2017 - 01:12 uur

Één oog Kranenburg denkt dat Edison of Einstein is Er zijn al 3 jaar Caliber omvormers


Geschreven door:  

Rita Steinvoorte

6 februari 2017 - 17:19 uur

Ziet er mooi uit maar kan het ook via Bluetooth ?


Geschreven door:  

Willem Geersing

6 februari 2017 - 15:45 uur

Wat merk en type radio gebruik je hier voor?
Want op internet veel negatieve reacties gelezen over de ontvangst van diverse radio 's


Geschreven door:  

Jan van Doeselaar

6 februari 2017 - 13:18 uur

Jammer, ik heb geen aansluiting op mijn autoradio. (Auto is van 2003)


Geschreven door:  

M.W.J. Leerentveld

5 februari 2017 - 17:16 uur

Wat voor soort kabeltje is dat wat Bert in de film gebruikt. Is dit los te koop?


Geschreven door:  

Siep Jellema

4 februari 2017 - 18:18 uur

Beste Bert,
Bedankt voor deze informatie met een DAB+ radio voor in de auto!
En er zijn nog meer mogelijkheden lees ik hier.


Geschreven door:  

filip vandenhende

4 februari 2017 - 16:22 uur

beste Ron Smid.
Die radio-tjes mogen dan wel mono zijn, hun koptelefoon uitgang is steeds stereo.
met vriendelijke groeten vanuit Gent Vlaanderen.
(RADIO 5 NPO ontdekt door de gezamelijke uitzending met onze radio1.be)
filip


Geschreven door:  

jan reijerse

3 februari 2017 - 20:21 uur

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb helaas geen audio-ingang, dus kan er niets mee; helaas!


Geschreven door:  

Henry

3 februari 2017 - 16:25 uur

Hier ook al een jaar een DAB+ radio-tje in de auto: via een omvormer voor mobiele telefoon van 12V naar 5V vanuit de sigarettenaanst eker, aangesloten op de batterijaanslui ting van de radio: audio uitgang met kabeltje op audio-installat ie aangesloten en antenne: dun draadje van telescoopantenn e aan de binnenspiegelbe vestiging. En dat ontvangt prima met uitstekende kwaliteit. en ja: het is stereo: luidspreker is mono, koptelefoonuitg ang is stereo.


Geschreven door:  

Ron Smid

3 februari 2017 - 15:23 uur

Beste Bert,
Heb je filmpje over Dab+ en je radio uitzendingen hierover gevolgd maar ik vind dat hier wel een kanttekening bij geplaatst moet worden.
Jij als radioman moet toch wel weten wat het verschil is tussen mono en stereo, de radiootjes waar jij over spreekt zijn mono radiootjes dus de hoofdtelefoon uitgang is dus ook mono, hoe is het dan mogelijk dat je ineens in de auto stereo geluid krijgt.
Dit is wel mogelijk maar dan val je wel in een duurdere radio die stereo is.


Geschreven door:  

Machteld Meijer

2 februari 2017 - 18:00 uur

Wij hebben ook een gewoon radiootje gekoppeld, zodra duidelijk was dat een echte oplossing 3000 euro zou gaan kosten. Maar dat was wel wat ingewikkelder dan in jouw voorbeeld. De antenne van het radiootje is op zich binnen de auto niet sterk genoeg. Dus hebben we er een heel lange soepele "antenne' aan vastgemaakt en die over het dashboard gedrapeerd. Geen gezicht dus. Maar goed, in een groot deel van Nederland kunnen we nu Radio 5 ontvangen in de auto. Bij Amersfoort zit een stuk met slechte ontvangst, bij Hardinxveld ook, en ongetwijfeld op meer plekken. Dat is dan wel weer heel erg jammer.


Geschreven door:  

Ben Bronsink

2 februari 2017 - 17:31 uur

Hallo Bert.

Een goed idee van de DAB radio in de auto.
Heb deze al enkele jaren in mijn bedrijfswagen op dezelfde manier aan gesloten en door heel Nederland muziek van R 5.
Alhoewel er nog enkele kleine onderbrekingen kunnen voor komen.