Download onze gratis app


Neem Radio 5 met je mee

20 januari 2017 09:39

Ben jij altijd onderweg, maar wil je niets missen van Radio 5?

Dan is de NPO Radio 5 app voor jou! Met de gratis app kan je:

- Live luisteren naar NPO Radio 5
- Gratis berichtjes sturen naar de studio
- Het laatste nieuws lezen
- Gidsinformatie vinden en fragmenten terugluisteren


Naar de downloadpagina's

>> voor de iPhone / iPad
>> voor de Android telefoon of tablet


Laat een reactie achter




Plaats reactie



53 reacties





Geschreven door:  

Roel jonker

9 juni 2017 - 14:38 uur

De beste zangeres van nederland Carola Smit.


Geschreven door:  

Harm Dallinga

20 april 2017 - 14:53 uur

Wanneer krijgen we weer een week evergreen Top 1000 of Jaren 60 week?
Het accent van de muziek ligt te veel op jaren 80 en zelfs jaren 90!
Dat horen we wel op andere zenders!


Geschreven door:  

Joke

23 maart 2017 - 13:16 uur

Kan de app niet vinden!


Geschreven door:  

rianne van erven smi

10 maart 2017 - 13:30 uur

op het moment haak ik een inktvis vooe een prematuur geboren kindje


Geschreven door:  

Ria Pauw

5 maart 2017 - 13:31 uur

Ik ben zó blij dat er een radiostation is die deze prachtige muziek uitzend. Hier wordt je vrolijk van en automatisch gaan je gedachten terug bij elk liedje, en de Tinekeshow, terug naar je jeugd. Tineke op het Veronica schip met Joost den Draaier, Adje Bouman en vele anderen. Maar ook nu zit ik weer net als dat kind van 10 aan de radio gekluisterd. Dank jullie allemaal die dit mogelijk maken. En mijn nr.1 hit blijft toch Wim Sonneveld met Ons Dorp. Dan zie ik mezelf met mijn vader langs het tuinpad lopen. Geweldige tijd.


Geschreven door:  

Henk teunissen

2 maart 2017 - 14:00 uur

Bomburg procolharm


Geschreven door:  

Bea Leloux-Verbrugge

16 februari 2017 - 14:08 uur

Ik vind deze zender de beste die er is.
Ik geniet er de hele dag van.


Geschreven door:  

Wilma

30 januari 2017 - 19:01 uur

Ik heb gelijk de radio bij het kruitvat besteld, maar hoe moet ik dat dan aansluiten in de auto?


Geschreven door:  

Daniel Mccurdy

28 januari 2017 - 16:45 uur

Plaatsnaam is Hattum


Geschreven door:  

jan frankfoort

27 januari 2017 - 22:19 uur

Geweldig muziek ik mis wel de outsiders met natuurlijk wally tax

Gr jan frankfoort


Geschreven door:  

Denis visser

27 januari 2017 - 19:19 uur

Weergaloze muziek tijdloos altijd goed om te werken met deze muziek


Geschreven door:  

Jo Meers

27 januari 2017 - 16:26 uur

Heerlijk die muziek ,moest eigenlijk vaker gedaan worden ben zelf uit 1948 dus al die muziek staat mij nij.
Speel ook in de 60 er jaren band REMEMEMBER en al deze liedjes komen langs
Ga zo door Radio 5


Geschreven door:  

Cees Stomphorst

26 januari 2017 - 14:27 uur

heerlijk die muziek
Mijn vrouw Annie zou graag Spanish Eyes horen van Al Martino


Geschreven door:  

Bert Dirkx

25 januari 2017 - 11:08 uur

De beste popjaren. Dit is genieten. Maar vergeten jullie niet om ook eens "69tears" van ? & the Mysterians te draaien? En ook "Angel baby" van Rosie & the Originals? Deze prachtige nummers horen we vrijwel nooit meer.


Geschreven door:  

Hans Heij

11 november 2016 - 20:53 uur

Geweldige muziek uit de jaren 60 en 70.Ga zo door!!!!
Ben zelf uit 1949!!!!!


Geschreven door:  

Ben Lankhof

11 november 2016 - 20:11 uur

Een hele zware week bedoel ik natuurlijk ............


Geschreven door:  

Ben Lankhof

11 november 2016 - 20:10 uur

Volgende week wordt een hel zware week zonder deze muziek......... ....brrr ik moet er niet aan denken


Geschreven door:  

Hannie Vousten,

11 november 2016 - 18:24 uur

Hier een paar straten verder ligt " het tuinpad van mijn vader". Als Deurnese ben ik trots op de nummer één van deze geweldige lijst. De kinderen uit "Het dorp," dat waren wij. Zoveel herinneringen. We reden net een eindje Duitsland in en hebben via de DAB radio 5 gevonden, zodat we ook onderweg konden genieten!


Geschreven door:  

Babs

11 november 2016 - 17:45 uur

Zoals ieder jaar weer genoten van de evergreen top 1000, jammer dat het s morgens al zo vroeg begint, mis je toch heel wat mooie nummers, als je niet zo vroeg uit de veren hoeft. Hopelijk komen er nog heel veel van deze weken, ga zo door.


Geschreven door:  

Lucas Stindt

11 november 2016 - 17:44 uur

Geweldige dagen met deze muziek, wanneer komt de cd uit?


Geschreven door:  

Chavmela

11 november 2016 - 17:21 uur

Leuker dan de top 2000.


Geschreven door:  

Pierre

11 november 2016 - 16:51 uur

Jammer genoeg alweer de laatste dag, wat een feestweek was het en is het nog eventjes. Rond half 6het beste nummer: Imagine van John Lennon.


Geschreven door:  

Jan Ekelschot

11 november 2016 - 14:51 uur

Wat is dit genieten met de evergreen top 1000.
Het is en blijft fantastische muziek die tegenwoordig niet meer gemaakt kan worden.
Misschien iets om er een serie cd's van te laten maken,of is dat al reeds op cd verschenen?????
Leuke actie van omroep Max misschien.


Geschreven door:  

Wil Paul

11 november 2016 - 14:40 uur

Oh wat geniet ik en ik kijk uit naar Words van de Bee Gees mijn oudste zus helaas al van ons weg genomen had deze lp en die werd bij ons dood gedraaid zelfs mijn ouders en opa en oma waren gek op de Bee Gees hoewel mijn vader altijd ons boos waarschuwde dat we niet elke keer de naald op mochten pakken en weer terug naar dit nummer gingen! en dat is nu bij ons in de familie eigenlijk nog steeds


Geschreven door:  

Nelly Onderwater.

11 november 2016 - 14:14 uur

Wat een verwennerij,de traanbuisjes zijn weer doorgespoeld en de beentjes weer soepel gedanst heerlijk.
Straks krijgt mijn man Jaap tranen in zijn ogen bij het nummer van Stef Bos Papa.
Dit plaatje kreeg hij van onze zoon Robert na een puber aanvaring hahaha..
Heel erg bedankt voor deze prachtige week en volgend jaar weer????


Geschreven door:  

Hans De Clerck

11 november 2016 - 13:36 uur

Dag Tineke,
Bedankt om ons de soundtrack van ons leven voor te schotelen, we luisteren reeds de ganse week en hebben zelfs enkele keer gedanst op de muziek van weleer!
Nog even melden dat we slechts 6 vaste selectietoetsen op onze internetradio beschikbaar hebben en dat NPO radio 5 daar deel van uitmaakt!
Het is een prachtige, zonnige dag in Brugge (B) passen nu op onze 2 kleindochters en normaal zouden we zeker naar buiten voor een fikse wandeling doch blijven gezellig verder luisteren om toch maar niets te missen!

Nog veel succes met jullie programma's!
Jetje en Hans


Geschreven door:  

jan

11 november 2016 - 09:55 uur

Prachtig al die mooie muziek de hele week genoten ik kan bijna alle nummers van de Evergreen Top 1000 .Ik weet nog dat ik mij alle eerste LP kocht dat was Aphtodite,s Child met Rian And Tear`s De hoes was al heel apart ,zoals de muziek met Demis Rousoss Ik heb hem nog steeds die Lp en ik Luister elke dag wel naar hem Demis Rousoss. Ga zo door met al die fijne muziek het breng je helemaal te rust .dit is goed voor de mensen heerlijk rustig .


Geschreven door:  

Wil Paul

11 november 2016 - 09:45 uur

vandaag alweer de laatste dag ...en heel veel mooie muziek staat ons te wachten ik persoonlijk kijk uit naar de nummers van de Cats en Roy Orbisondan voel ik weer even mijn lieve moeder en zus dicht bij me terug in de tijd dat we nog bij elkaar waren .....zoals nu Roy met its over traantjes over mijn wangen!


Geschreven door:  

Maria van der Wereld

10 november 2016 - 21:33 uur

Heerlijke week met al die prachtige evergreens!!!
Ik verheug me vooral op morgen de laatste uurtjes op de laatste dag, namelijk niet te geloven, KAN GEEN TOEVAL ZIJN: mijn favorieten Simon and Garfunkel EN the Cats met ook (ECHT WAAR!) mijn favoriete nummers in de top 20: Bridge over Troubled Water en the Sound off Silence op nummers 6 en 20 (Simon and Garfunkel) en Lea en One Way Wind (the Cats) op nummers 13 en 15! Bedankt muzikanten wat jullie hebben voortgebracht, jullie muziek is eeuwig!


Geschreven door:  

cees

10 november 2016 - 19:03 uur

Grandioos jullie top 1000 evergreen is dit ook op cd te verkrijgen.?


Geschreven door:  

Anita

10 november 2016 - 18:15 uur

Wat traantjes geplengd afgelopen dagen. Herinneringen aan eerste, verloren ware en laatste liefde. Ben nog bijna geen liedje tegengekomen wat ik nog nooit heb gehoord. Natuurlijk hard meezingen. Heerlijk die muziek ! Ik blijf luisteren tot het einde.


Geschreven door:  

Lieneke Koster

10 november 2016 - 17:06 uur

Kan er van al die mooie muziek geen c.d gemaakt worden. Het is zo heerlijk deze muziek, die wil ik wel 52 weken achter elkaar horen!!!!


Geschreven door:  

Marja jongejan

10 november 2016 - 16:31 uur

Buiten miezert het, het begint al te schemeren, en wat is er dan het mooiste dan met een lekker bakkie op de bank te luisteren naar al dat moois wat de kamer in knalt via radio 5 nostalgie


Geschreven door:  

jeanneke Kops

10 november 2016 - 15:53 uur

Zit de krant te lezen die vol staat van wat ons allemaal bezig houd.Moet de deur nog uit.Maar tegelijkertijd geniet ik van al die mooie nummers.Wil me laten verrassen dus kijk niet op de lijst.De ene keer ben ik blij dan weer voel ik mijn tranen.Dan weer voel ik jeugdsentiment. Top!!!


Geschreven door:  

Els Scholtz

10 november 2016 - 14:49 uur

Ik kan wel huilen van al die prachtige muziek uit mijn jeugd! (Geboortejaar 1947) Allerlei herinneringen borrelen weer op. Ik dacht dat er alleen maar een top 1000 op het eind van het jaar gedraaid werd. Wat een verrassing!


Geschreven door:  

Lydia van der Hoff

10 november 2016 - 14:10 uur

Dit is genieten. Zing heel de dag alles mee met het resultaat is dat ik s avond geen stem meer heb.


Geschreven door:  

Wil Winkens

10 november 2016 - 13:46 uur

Goede middag
Genieten van al deze mooie muziek. Is toch wat anders he als de tegenwoordige muziek'Veel herinneringen.. ... Wij dansen nog iedere 14 dagen in een zaal en thuis iedere dag. La comparsa staat bovenaan en James Last en Catarine Valente deze moeten nog komen...
In Antwerpen nog naar het laatste optreden in Antwerpen geweest. cadeautje van de kinderen..
Ga zoo door een mooie dag gewenst. Wil en Julius Winkens Heerlerheide (L) 74 en 75 jaar


Geschreven door:  

Cocky verberg

10 november 2016 - 13:26 uur

Goh weer een heerlijke dag met muziek waar ik zo van hou. Loop te zingen en dansen in mijn uppie!!!en dat met 75 jaar. Voorlopig nog niet uitgeblust hoor.!!!!!
Lieve groetjes..


Geschreven door:  

Jan van gameren

10 november 2016 - 12:53 uur

Paul anka staat er dit jaar te weinig in. Grootste zanger/composer s met ong 1000 compositie's.De grootste is Diana. Paul Anka forever.


Geschreven door:  

Anja

9 november 2016 - 16:01 uur

Tjonge, jonge.... was het totaal vergeten. Gelukkig zei mijn Facebook vriendin maandag Tonia dat de Evergreens week was. Dank je wel Tonia en nog veel luisterplezier


Geschreven door:  

Anneke Snellaars

9 november 2016 - 12:17 uur

Koud en geemotieerd , dat ik nu pas reageer. Il silencio van Nino Rosso, en Demis roussos waren herinnering aan mijn ouders die niet meer in ons midden zijn. Toevallig allebei deze morgen.


Geschreven door:  

Jeanny vd Ven

7 november 2016 - 19:29 uur

Ik heb de hele dag geluisterd, genoten van de muziek, en natuurlijk ook van de bekende stem van Tineke,
heerlijk dat jullie ook Cliff en de shadows draaiden, dat doet me als fan heel goed .
ga zo door, met deze top 1000 , echt de moeite waard (Y)


Geschreven door:  

Marianne

7 november 2016 - 18:30 uur

Tegelijkertijd luisteren en kijken vind ik geen succes!!want je mist veel platen!! In dat uur op de tafel t v tussen 16.00 en 17.00!!!


Geschreven door:  

Monique de Brabander

7 november 2016 - 17:46 uur

heerlijk zwijmelen op de franse liedjes .... adamo komt ook nog wel voor in de lijst heerlijke muziek


Geschreven door:  

Maryane Nas

7 november 2016 - 16:46 uur

Goede middag .
Heerlijk genieten van de top 1000 evergreen. In druilerig Deventer, maar lekker mijn olie schilderij aan het af maken, zodat ik morgen weer naar schildercursus kan.
Mijn jeugd en alle herinneringen komen weer allemaal terug bij het horen van al deze platen. Geweldig.
Met vriendelijk groet Maryane Nas


Geschreven door:  

Paul Leeuwrik

7 november 2016 - 16:18 uur

Ben, te lang, bezig mijn lessen Nederlands voor vanavond voor te bereiden voor mijn studenten. Ik kan me niet echt goed concentreren.Dw aal steeds af in sweet memories bij de -meestal -geweldige nummers van long, long ago! Wanneer komt het ruige werk van Status Quo eigenlijk?


Geschreven door:  

R.Nijstad Ruinerwold

7 november 2016 - 16:09 uur

de mooiste week van alle zenders van dit jaar wat mijn muziek betreft. Wanneer komt de volgende evergreen top1000.


Geschreven door:  

Henny Vlaanderen

7 november 2016 - 15:58 uur

Wat een geweldige Evergreens.TOP. Eindelijk weer eens goede muziek.
Ik luister al de hele dag en nogmaals mijn complimenten.


Geschreven door:  

Marika Kouwen

7 november 2016 - 15:26 uur

Op weg naar een midweekje centerparcs met onze dochtertjes. Zij slapen door de muziek heen, maar papa en mama genieten! Wel missen we de nostalgische evergreen jingle waar we al weken naar uitkeken, dus die verzorgen we zo nu en dan zelf maar even tussen de nummers door.


Geschreven door:  

Lijdia van Brummen

7 november 2016 - 15:08 uur

Ik voel me weer een tiener en ben ik aan het dansen (slijpen).
Wat een geweldige muziek. BEDANKT


Geschreven door:  

P Unlu Koster

7 november 2016 - 13:52 uur

Hallo het is echt heel erg genieten wat worden er weer heel veel mensen blij ga zo door nporadio 5.nl groetjes van Paula


Geschreven door:  

Will

7 november 2016 - 13:05 uur

Hoe oud moet een hit Zijn om een evergreen te zijn?


Geschreven door:  

Marijke Dekker

7 november 2016 - 10:22 uur

Luister vanF 9.00 uur en geniet volop, zit heerlijk in het zonnetje bij een kopje thee, daar ik in Villayoissa zit in Spanje. Ga lekker verder luisteren en vanaf donderdag luister ik weer gewoon in Nederland verder.