Evergreen Top 1000 op TV


De verhalen achter de hits

06 november 2016 10:18

Vanaf 7 november presenteert Manuëla Kemp een week lang de mooiste videoclips op NPO 1!

Sfeervolle beelden

De beelden van de populaire evergreens nemen de kijker mee terug naar de jaren zestig en zeventig. Het programma haakt daarmee aan op de gelijknamige lijst van NPO Radio 5.

Vanuit het sfeervolle Louwman Museum in Den Haag vertelt Manuëla de verhalen áchter de bekende hits. Nummers die we bijna allemaal kunnen meezingen. Klassiekers als 'Hotel California' van Eagles, 'Stayin' Alive' van Bee Gees en 'Dancing Queen' van ABBA zullen niet ontbreken.

Tijdsbeeld

Manuëla: “Ik heb ontzettend zin in dit programma! Op NPO Radio 5 wordt de Evergreen Top 1000 al jaren met groot succes uitgezonden. Geweldig dat we met dit tv-programma ook weer de videoclips kunnen laten zien, omdat ze zo goed een tijdsbeeld weergeven. Voor mij is bijvoorbeeldBack Home van Golden Earring een favoriet. Die clip in de duinen is zó leuk! Ook bij alle ‘flowerpower’-beelden maakt mijn hart altijd even een sprongetje.”.

De gelijknamige lijst van NPO Radio 5 wordt in dezelfde week als het tv-programma op NPO Radio 5 uitgezonden en wordt volledig samengesteld door de luisteraars van het station.

Gemist

Bekijk nu aflevering 1, 7 november 16:00 >>

​Bekijk nu aflevering 2, 8 november 16:00 >>


Bekijk nu aflevering 3, 9 november 16:00 >>

Bekijk nu aflevering 4, 10 november 16:00 >>

Bekijk nu aflevering 5, 12 november 15:40 >>


NPO Radio 5 Evergreen Top 1000 op TV
7, 8, 9, 10 november om 15.55 uur op NPO 1
12 november om 15.40 uur op NPO 1
Presentatie: Manuëla Kemp



Om dit Facebook-bericht te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.




Laat een reactie achter




Plaats reactie



34 reacties





Geschreven door:  

Johan

1 januari 2017 - 14:47 uur

Prachtige muziek, beter dan de top 2000.
Zeker voor herhaling vatbaar !!


Geschreven door:  

Jan Willemsen

9 december 2016 - 20:18 uur

hoe kan ik de cd van de top 1000 evergreens 2016 bestellen ?


Geschreven door:  

Toos

15 november 2016 - 12:39 uur

GEWELDIGE SITE***
HEERLIJKE MUZIEK !!!!


Geschreven door:  

J.sunter

14 november 2016 - 15:02 uur

Deze top duizend evergreens was weer fantastisch.hee l nederland geniet bedankt !!
Toch heb ik een probleempje met deze top 1000.Ik zou het fantastisch vinden als er een alternatief cq toevoeging zou zijn van de de aller mooiste nummers die op LP zijn uitgebracht .Dat zijn er heel veel .Als mensen een kans krijgen die 5 tot 10 nummers als beste te mogen melden dan zou dit gebeuren nog grootser kunnen worden.
Hopenlijk kunnen jullie Tineke er warm voor laten worden.Grote luisterdicht is er gegarandeerd voor.


Geschreven door:  

Ruud Jacobs

11 november 2016 - 19:59 uur

Kunnen de laatste 100 nummers niet op CD aub. Zo mooi ze bij elkaar te hebben .
Dank u wel.
Ruud Jacobs


Geschreven door:  

Lucas Ramaker

11 november 2016 - 19:30 uur

Kippenvel. Alles roept herinneringen op, zo van, oh ja en toen was dat,toen is dat gebeurt, je kan overal wel iets bij denken. Ik ben 71,
en dan gaan je gedachten o.a. terug naar je diensttijd in de midden jaren 60, de vroegere dansavonden, je eerste verkering enz. De crash van Jim Reeves, staat nog steeds op m;n netvlies.
En dan hoor je hem zingen in de evergreen top 1000. Geweldig. Het is bijna afgelopen, maar wat heb ik genoten.Heel veel dank daarvoor en
graag nog eens overdoen, misschien een top 2000?
Groetjes


Geschreven door:  

Frans Duis

11 november 2016 - 17:05 uur

Geweldig het is net of ik naar de top 2000 van 20 jaar geleden luister.
Ook de uitzendingen op Tv. , de live opnames vooral.
Heel goed ga zo door, en voor iedereen veel luisterplezier.


Geschreven door:  

Hetty Keijzer

11 november 2016 - 15:53 uur

In 1964 ging ik op vakantie naar Malta met een DC3 vanaf Schiphol. Het is nu niet meer voor te stellen, maar toen liep je nog naar het vliegtuig dat klaar stond. En met een tussenlanding op Rome deden we er bijna 8 uur over. Mijn vriend bleef thuis en ons lied werd I love you because van Jim Reeves. We zijn uiteindelijk 37 jaar getrouwd geweest tot een vreselijke ziekte een eind aan een gelukkig huwelijk maakte.Wat roept dit nummer nu veel dankbare herinneringen aan hem op. Om 6 uur gaat de radio volop aan !!!!


Geschreven door:  

Inge van dam

11 november 2016 - 15:36 uur

Geniet hier erg van dank jullie wel was maar iedere dag zo leuke muziek op de radio dank je wel jullie zijn toppers


Geschreven door:  

Annemarie de Leeuw

11 november 2016 - 11:52 uur

Wat een genieten weer vandaag.
Vooral nu na het overlijden van Leonard Cohen is het extra mooi om zijn mooie muziek voorbij te horen komen.
Maar ook van alle andere evengreens geniet ik volop vandaag op mijn vrije dag.


Geschreven door:  

p van proosdij

10 november 2016 - 17:59 uur

leuk de evergreen op tv ,ik heb genoten van helen shapiro ik was destijds bij de opname ,dat was bij de rudi carrelshow
ik heb ook op haar gestemd. leuk back in time


Geschreven door:  

Alle de Haan

10 november 2016 - 17:37 uur

Heerlijk weg dromen, bijna elk nummer heeft wel een herinnering, zowel positief als negatief!!!!


Geschreven door:  

Resi van Megen

10 november 2016 - 17:22 uur

Dit is echt genieten. Ik ben 63 en gedraag me nu soms als n puber van 18. Er zijn nummers die weer diep mijn hart raken, die de tranen in mijn ogen dringen.
Bedankt voor deze prachtige muziekweek, op de radio en op tv.
Resi


Geschreven door:  

corry

9 november 2016 - 15:06 uur

Heerlijk!! Wij genieten heel de dag


Geschreven door:  

Hans Kuster

9 november 2016 - 00:08 uur

Jan Steenman zet ik vaak uit. Deze man praat te veel.


Geschreven door:  

Fred

8 november 2016 - 20:09 uur

Ja Johan, Hans vervangt Jan steenman. Het is nog de Vraag of Tineke blijft. Geniet ook nog even van dit muziekformat.
In het nieuwe jaar veranderd er weer het e.e.a. Hoogst w.s begint op 2 Jan. 2017 de nieuwe programmering.
Luister ook is naar Gold FM, via het internet te horen. Zo kan radio ook gemaakt worden.
En BZN.......ja als er weinig gestemd wordt op diverse nummer dan houdt het op. Zelf ben ik fan van Demis roussos
en ook daar ontbreken tal van nummers in de evergreen top 1000. Het programma van Jan rietman kwam ook nu via voicetrack tot stand.


Geschreven door:  

marco schreurs

8 november 2016 - 18:07 uur

Tijden van vroeger herleven al ben ik pas 46,
Met deze muziek ben ik groot gebracht , en velen van ons.
Helemaal toppie


Geschreven door:  

Willem Paauw

8 november 2016 - 17:24 uur

Geweldig weer die Evergreen top duizend, zowel o de radio als op de televisie.
De tekstblokken bij de beelden op de televisie verdwijnen wel snel, een aantal daarvan kan ik helemaallezen.


Geschreven door:  

chris van herreweghe

8 november 2016 - 16:19 uur

Ik luister al jaren naar radio 5 nostalgia. Eerst op de radio, nu op de pc
Ik woon nl. in België en hier kan radio 5 niet meer op radio worden beluisterd.
Jammer want dat was veel gezelliger...........
Maar ik geniet evenzeer van jullie programma's en zeker van de Evergreen top 1000!

Groetjes uit Oostende


Geschreven door:  

Johan Buijs

8 november 2016 - 09:53 uur

Fred, 192TV staat bij mij al heel regelmatig aan, gouwe ouwe-radio met beeld. Heerlijk! Dan wordt Jan Steenman zeker vervangen door de door Radio 2 afgedankte Hans Schiifers, die als ik het goed begreep per 1 januari op radio 5 te horen zal zijn. En zo verdwijnt alles wat oud is, alhoewel Hans Schiffers ook al 57 is. Als hij z'n muziek maar bij Radio 2 laat. Er worden de laatste tijd al veel te veel van die 'recente' radio 2 muziek/artieste n op Radio 5 gedraaid (Skik/Daniël Lohues, de Dijk, Blöf, Claudia de Breij, Paul de Leeuw, Stef Bos, Frank Boeyen, etc.). Dat zal ook de reden zijn dat de toevoeging 'nostalgia' is verdwenen. Die verjonging probeert men in de Evergreen Top 1000 ook al door te voeren, vandaar dat er nu zelfs platen uit 'deze eeuw' in staan. Zou niet moeten mogen, zijn (nog) geen evergreens.
Rob, als er maar twee platen van BZN in de lijst staan is er dus niet genoeg op gestemd, er stonden er genoeg in de stemlijst. Zou van mij ook meer mogen zijn, ik heb er wél opgestemd, maar niet genoeg blijkbaar.
Maar genieten blijft het nog steeds deze week. Ik hoop ze alle 1000 te horen.


Geschreven door:  

Rob Boekel

7 november 2016 - 18:28 uur

Complimenten voor de lijst die door de luisteraars zijn gemaakt ,en ook voor de mensen die het presenteren.Maa r een ding wil ik wel even kwijt.Ik ben een fan van BZN en ik zie dat er wel 10 nummers van de CATS er in staan .BZN heeft 40 jaar aan de top gestaan maar met 2 nummers in de top 1000.Ik vind de Cats ook prima maar ik vind het verschil wel een beetje te veel.Ik wens jullie nog veel draai plezier ik luister.


Geschreven door:  

Arnoud Lansbergen

7 november 2016 - 18:04 uur

Lekker kaarten met een wijntje en de Evergreen top 1000.


Geschreven door:  

mieke goossens

7 november 2016 - 16:33 uur

prachtig ik luister top 1000 op deze maandagmiddag ik kreeg een watsap van mijn dochter Heidi die in hilvarenbeek bij hans en rietje meeluistert en ze daar ook genieten ik wil ze veel groetjes doen vanuit zevenb.hoek en mooi die oude platen ,doe goeie oude tijd groetjes mieke goossens uit zevenbhoek


Geschreven door:  

Fred

6 november 2016 - 20:34 uur

Johan, kijk buiten de uren dat de evergreen top 1000 uit gezonden wordt naar 192 TV. En ja,
merkwaardig dat dit niet dit op elkaar is af gestemd. Geniet nog even van Jan steenman, deze legendarische radiomaker
sinds de jaren zeventig wordt zoals u weet verplicht met pensioen gestuurd. Dit betekent ook het einde van Kees van zijtveld
op deze zender.


Geschreven door:  

Johan Buijs

6 november 2016 - 19:40 uur

Waarom wordt dit op tv uitgezonden, terwijl we op dat moment naar de radio luisteren waar DE lijst (Evergreen Top 1000) uitgezonden wordt? Merkwaardig en totaal niet op elkaar afgestemd door de radio- en tv-redacties.


Geschreven door:  

Peter timmermans

5 november 2016 - 15:29 uur

Er zouden nog meer nummers van de Rolling Stones in de top 1000 mogen staan! Playing with faier hoor je nooit op de radio! Anders wel heel geweldige muziek


Geschreven door:  

Jentine

4 november 2016 - 12:21 uur

Ik sluit me een week op in huis, en dat kan goed hier op de Veluwe.
Afspraken afgezegd. Haha!!!
Leuk dat Manuëla op TV videoclips laat zien uit de Evergreen Top 1000, en misschien met voor mij nog onbekende info. Wie weet!
Ik ga met Radio 5 mee terug naar deze fijne tijd, mijn mooie jeugd, en ga de vogels uit de bomen zingen. ZALIG!!!


Geschreven door:  

Fred

2 november 2016 - 11:01 uur

Leuk, maar dit kunnen we 24 uur per dag zien op 192 TV. Niets is meer nieuw en orgineel tegenwoordig, dus ook dit programma van Manuela.
192 TV, daar zien we opnames uit toptop andere muziekprogramma s van toen der tijd. Zwartwitbeelden en kleur, het loopt in elkaar over.
En soms heeft het ook een o ja gehalte. De artiesten groepen van toen zijn met geluid uit soms moelijk te herkennen.


Geschreven door:  

Alie de Vos

27 oktober 2016 - 12:08 uur

Gewelig een week lang genieten.


Geschreven door:  

Onno de Bruijn

25 oktober 2016 - 19:18 uur

Wat jammer dat dit alleen overdag is... Ik werk overdag en kan niet terugkijken. Velen met mij helaas. Leuk initiatief maar velen moeten het midden. Jammer.


Geschreven door:  

lies van gemert

25 oktober 2016 - 19:01 uur

Oh, dat wordt GENIETEN !!!!
Jammer ik kan geen radio ontvangen,maar kijk er ZEKER naar op TV !

Nog bedankt "MAX" voor de vele mooie programma's!!!! !!


Geschreven door:  

Mieke

21 oktober 2016 - 19:41 uur

Kijk er zo naar uit!


Geschreven door:  

andre

21 oktober 2016 - 15:40 uur

Hier heb ik ongelofelijk veel zin in !!!


Geschreven door:  

Anton

21 oktober 2016 - 15:11 uur

Klasse,!